کد خبر: ۱۳۵۰۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
به بهانه توزیع «رالی ایرانی» در شبکه نمایش خانگی؛
"رالی ایرانی" جدیدترین اثر تولید شده در شبکه نمایش خانگی است که قرار است یک نمایش سرگرم کننده از رقابت بازیگران باشد؛ نمایشی که البته از همان ابتدا به طور صریح اعلام می‌کند نه تنها به دنبال سرگرم کردن خانواده‌های ایرانی با یک محصول مبتنی بر فرهنگ ایرانی نیست، بلکه اساسا بر این مبنا شکل گرفته که یک مسابقه ماهواره‌ای را "کپی برابر اصل" در ایران اجرا کند؛ یک کپی صد در صدی که حتی سعی نشده در آن احکام بدیهی اسلامی مانند حجاب هم رعایت شود.
سرویس نقد رسانه 598؛ شاید آن زمانی که یکی از اهالی فرهنگ گفت "رسانه‌های ما برای اینکه با شبکه‌های ماهواره‌ای مقابله کنند، خودشان به جزئی از آنها تبدیل شده‌اند"، خیلی‌ها این جمله را غیرواقعی، افراطی و همراه با بدبینی ارزیابی کردند اما نگاهی به محصولات به اصطلاح فرهنگی و رسانه‌ای که در یکی دو سال اخیر به طور خاص در شبکه نمایش خانگی تولید شده، نشان می‌دهد این موضوع نه تنها دیدن نیمه خالی لیوان نبوده، بلکه یک هشدار به موقع و جدی بوده است که به آن توجهی نشد و اکنون کار به اینجا رسیده است که تنها تفاوت برخی از این برنامه‌ها با برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، وجود مقداری پارچه آن هم به طور ناقص بر روی سر خانم‌های حاضر در آنهاست.
به گزارش رجانیوز، "رالی ایرانی" جدیدترین اثر تولید شده در شبکه نمایش خانگی است که قرار است یک نمایش سرگرم کننده از رقابت بازیگران چهره و سرشناس سینما و تلویزیون ایران باشد؛ نمایشی که البته از همان ابتدا به طور صریح اعلام می‌کند نه تنها به دنبال سرگرم کردن خانواده‌های ایرانی با یک محصول مبتنی بر فرهنگ ایرانی نیست، بلکه اساسا بر این مبنا شکل گرفته که یک مسابقه ماهواره‌ای را "کپی برابر اصل" در ایران اجرا کند؛ یک کپی صد در صدی که حتی سعی نشده در آن احکام بدیهی اسلامی مانند حجاب هم رعایت شود و بازیگران زن در این مجموعه با زننده‌ترین و وقیحانه‌ترین ظاهر ممکن و با آرایش‌های بی‌سابقه حاضر شده‌اند.
 
اما فارغ از همه این مسائل، موضوعی که دردِ این زخم فرهنگی را بیشتر از قبل می‌کند و نمک‌پاشی بر آن را به حد اعلی می‌رساند، نام تهیه کننده این مجموعه است: سعید ابوطالب؛ فردی که با اسارت در کشور عراق توسط نیروهای آمریکایی به همراه سهیل کریمی توانست توسط در رسانه‌های مذهبی و اصولگرا خود را به عنوان یک چهره مقاوم در برابر فرهنگ غرب جا بزند و از همین طریق به نمایندگی مجلس هفتم هم برسد.
 
اکنون، آقای ابوطالب که شهرت و اعتبار خود را مدیون "ایستادگی و مقاومت در برابر فرهنگ غربی به ویژه آمریکا" است، مجموعه‌ای را تولید کرده که غیر از خانواده‌های مذهبی و معتقد، حتی صدای خانواده‌های متوسط و خاکستری را هم بلند کرده و سکانس به سکانس این مجموعه، واكنش منفي در میان خانواده‌های ایرانی ایجاد کرده است.
 
وضعیت پوشش و نحوه تعامل مردان و زنان در این مجموعه آنقدر نامناسب و به معنای واقعی کلمه "فاجعه انگیز" است که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نام عضو کمیسیون فرهنگی هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی هم درد آن را بیشتر می‌کند. بگذریم از حضور امیررضا خادم، نماینده مجلس هفتم و همچنین یکی از مجریان برنامه مذهبی "گلبرگ" در این مجموعه و بر سر یک میز با بازیگران خانمی که قطعا با این وضع آرایش حتی در رسانه‌های خانواده محور ایالات متحده هم جایی ندارند.
 
 
حدود هفت ماه از سخنان مهم و جدی رهبر انقلاب درباره لزوم توجه ویژه به مساله "سبک زندگی" می‌گذرد و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی نه تنها اثری از پیگیری این دستور رهبری ندیده‌اند، بلکه به طور جدی شاهد آن هستند که نیروهای معروف به مذهبی و حزب‌اللهی به طور کاملا معکوس در این زمینه فعالیت می‌کنند. اگر "شام ایرانی" و سبک زندگی ترویجی در آن را تحمل کنیم و بگوییم پیش از سخنان رهبر انقلاب تولید شده، با "رالی ایرانی" که ده‌ها درجه بدتر از شام ایرانی است، چه کنیم؟ راه رفتن بر روی فرش قرمز، سرو غذاهای اشرافی، پوشش و ظاهر فاجعه آمیز خانم‌ها و تروجی روابط کاملا آزاد زن و مرد در کجای مسیر تدوین سبک زندگی ایرانی – اسلامی قرار دارد؟ این سوال، تنها یک پاسخ تلخ  و در واقع یک توجیه تلخ دارد: برای جذب مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای، ابزاری غیر از این نداریم. 
 
بخش‌هایی از نمایش «رالی ایرانی»
 
 
متاسفانه به نظر می‌رسد برخی از مسئولان فرهنگی دقیقا منتظر آن هستند تا رهبر انقلاب درباره یک مساله فرهنگی اظهارنظر کنند و موضوعی را مطالبه کنند تا اینها دست به کار شوند و دقیقا در مسیر مخالف خواسته رهبری حرکت کنند؛ آن هم به صورت پُر گاز! روایت تلخی که این روزها با نام "رالی ایرانی" در فروشگاه‌های محصولات "فرهنگی" توزیع می‌شود، موید این مساله است.

منبع: رجانیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خدا هم تنهاست. امام زمان باید غایب باشد برای اینکه زنده بماند تا زمین از حجت خدا خالی نباشد. برای ابوطالب خیلی متاسفم . من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد.
پاسخ
حسین 17
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
نان انقلاب می خورند و .... شرم آوره
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
تاسف
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سال 1376 ریشه حجاب رو که زدند الان هم دارند باقیمانده اعتقادات مردم را میزنند
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بنرهای تبلیغاتی وسیع در سطح شهر را چه می گویید و شهرداری را!
باور کنید اگر آن اندک خجالت میان خیلی ها نبود شگفت زده میشدید از رفتارها و گفتارهای بسیاری از مدعیان و دیگر چه انتظار دارید که کسانی که ادعایی ندارند! و شاید روزی برسد که همگان نقاب از چهره بردارند و ببینید که پشت نقاب ها چه چهره هایی خوابیده است
پاسخ
مردمي نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
دقيقاً الان ياد برانه مستندي افتادم كه سعيد ابوطالب در انتخابات 88 از شبكه اول پخش مي كرد و از كساني چون روح الامين براي فحاشي به دكتر احمدي نژاد دعوت مي كرد.
هر كس به احمدي نژاد ظلم بكنه و بي انصافي بكنه چون احمدي نژاد مخلص است خدا گرفتارش مي كنه .
598 جديداً هم شما زياد به دكتر اهانت ميك نيد مواظب باشيد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
متاسفم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
هیچ وقت ابوطالب رو یه چهره انقلابی نمیدونستم . شماها ساده بودید .
پاسخ
میثم صفائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
چند روز پیشم راجع به مخمل باف گفتم منع کن منع میکنه ...میکنه پهن میکنه.بادکنکی که بزرگ شن یجا گند میزنن
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۵۸
۱۷
بالاخره برای نفوذ تو حزب الله چند رواسارت و چند تا مشت و الگد خوردن زیاد گرون نیست
اما این بچه زرنگها فکر کردن با یه مشت خنگ طرفن و هیچکس نمیفهمه کدوم جهت کار میکنن
این آقا یه مسابقه ساخته بود به نام سرزمین دانایی
توش یه نقشه شبیه همین که تو عکس بالا هست به صورت لحظه ای نمایش میداد که وسط نقشه یه چشم چپ به وضوح مشهود بود
بعید میدونم این اتفاقها عمدی نباشن
غده های سرطانی به دست خودمون تو بخشهای مختلف به وجود اومدن خودمون باید جراحیشون کنیم
این روزها برای گنده شدن نیاز نیست واقعا زحمت بکشی یه دوربین یا یه قلم کارتو راه میندازه زود معروف میشی اگه دست رو چیزای مهم بذاری
اما باید پای قبر و قیامتشم باشی
شاید بشه دو روزی خیانت کرد و کسی هم نفمید
اما گذر خر بگیری از اون گذراست...
امام امت به یار نیاز داره اگه یاریش نکنیم خودمون خاک بر سر میشیم اون که تکلیفشو انجام داده و میده ما داریم دل چه کسی رو به دست میاریم با این شاهکارامون?
اگه اهل کوفه نیستیم باید این جور آدمها رو بنشونیم سر جاشون وگر نه روز به روز بیشتر شاخ میشن و چند وقت دیگه مثل بعضی ها توپ تکونشون نمیده و میشن جزو بزززززززررررگااااان
پاسخ
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۲
۴۲
همه این حرف ها درست ولی وقتش نرسیده با این اقدامات واکنشی صحیح, جدی و مقتدرانه صورت بگیره؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۹
۶
از همون اول معلوم بود که آین آقای ابوطالب گفشاش پر ریگ هستش. ایشالا دیگه ریگی نشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵۹
۱۵۲
بشین بینیم بابا.یه جورحرف میزنی انگارمینی ژوپن!!فسادتمام جامعه روفراگرفته موج سوم ایدزداره بیدادمیکنه دادازاسلام وفرهنگ اسلامی میزنی؟؟
پاسخ
مهمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
تجربه ثابت كرده كه هرچه جامعه به دستورات اسلام بيشتر عمل كنند ،‌اون جامعه از نظر رواني، اجتماعي،‌اقتصادي و .... سالم تر مي موند. پس براي چي هميشه براي فرج امام دعا مي كنيم. چون مياد تا تمام دستورات اسلام را اجرا كنه و جامعه به سعادت برسه.حالا حرف حسب ات چيه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
شما میل داری فعلا دم از اسلامو فرهنگ اسلامی نزنیم ؟!!
اشکالی نداره میتونی جایی بری زندگی کنی که فرهنگشون ضد اسلامی باشه تا اذیت نشی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
واقعا ناشناسی + همین مسائلی که عنوان کردید محرکه اولیه و گام بگام ان همین نوع نگاه کردن به مسایل فرهنگی است تا وقتی امثال تو هستند کمکم زمینه با اینگونه تولیدات که بعضا هم دست کمی از شبکه های ماهواره ای ندارند کا ر را به ناکجا اباد می کشند نباید مانند کبک سر رازیر برف که خوب است .. !! کرد و بی تفاوت بود .
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
چشم تو روشن.
نکنه موج سوم ایدز هم کار حزب الله ست.
کی بی بند وباری رو رواج داد؟
کی دم از آزادی نکبت بار زد؟
کی ذائقه مردم رو تغییر داد؟
چرا اون موقع که اسلام به نفع شما حرف میزنه سریع دامن اسلام رو می چسبینو ندای وا اسلاما سر میدین.
ولی وقتی اسلام با مطلوبیت های ذهن امثال جنابعالی نمیخونه اسلام رو به صلیب می کشین؟
یه خورده دیگه پیشرفت کنی تفکراتت از تکفیری ها هم جلو میزنه ها؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بله وقتي مستند پاراچنار آقاي سهيل كريمي يار و دوست صميمي سعيد ابوطالب بعد از كذشت چندين سال از پايان فيلمبرداري هنوز در دست تدوين است در حقيقت يعني:
جناب راديكال ابتكار عمل در دست شما بسم الله...
پاسخ
حسین ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
یکیس ازراههای سرویسشهای جاسوسی برای ورود عناصر خوداسارت وضرب وشتمهای ساختگی است که درموردایشان جواب داده است
پاسخ
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ای داد از این فرهنگ سازی که اینها میکنه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اگه به همین هنر پیشه ها بگی دست وردارید یک زبون صد تا زبون برات درمیارن که کارشون درست تمام جامعه رو منحرف بکنندم ککشون نمی گزه خدا بخیر کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جرم و فحشا و گناه که در جامعه بالا رفته رکود اقتصادی هم با خودش اورده به قول قدیمی ها گناه برکت رو از زندگیها میبره خدا همه را به راه راست هدایت کنه همش مال ماهواره است ماهواره خیلی ها رو منحرف کرده.
پاسخ
mohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بنظرم اين مرتيكه عامل دشمنه ، اصلا دستگيري اشوسط آمريكا شايد سناريويي بوده كه كسي شك نكنه نبايد اطمينان كرد، حالم ازش بهم ميخوره
پاسخ
همدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
نشستيم كه به اينجارسيديم!
يكي ازعوامل موج سوم ايدزهمين برنامه هاي محرك دراشاعه روابط آزاده!
خب بله وقتي مطمئن باشي راحت مجوزميدن چرانسازي!
بايدم شلغم بشه شاه ميوه وقتي بچه مذهبي ها عرصه كار فرهنگي زيربنايي رو باتوجه به توصيه هاي رهبر ول كردن و فقط برخورد راديكال ميكنن ياكارهاي حجمي سطحي اونا هم با خيال راحت و آرامش دارن پله پله به اهدافشون نزديك ميشن...
يا مهدي مددي
پاسخ
محب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خدا لعنت کنه اعوان وانصار این فیلم را
این اقا را به جای ابوطالب باید ابوجهل صدا کرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
این دوستان مثل اینکه صبح زود میرن شب بر میگردن خیابونهای ایران و ندیدن
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
یعنی تمام مشکلات مردم حل شده از گرونی تا مسکن و ..... همه هیچ مشکلی دارن بجز این سریال !!!!! خدا هدایتتون کنه .مردن دارن تو فلاکت دست و پا میزنن اونوقت شما گیرتون یه سریاله ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
شما هم چسبیدی به پای پشه.
بعضی ها فقط دنبال ایراد گرفتنند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها