کد خبر: ۱۳۴۹۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
نمایندگان مجلس امروز مصوبه‌ای را برای تثبیت حق مالکیت و حاکمیت بر منابع نفت و گاز کشور گذراندند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 92، جزء 1 از بند 3 بودجه 92 را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

بر این اساس مقرر شد در راستای اعمال حق مالکیت و حاکمیت بر منابع نفت و گاز کشور و نیز به‌ منظور اجرای احکام قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389 رابطه مالی و نحوه تسویه حساب بین دولت(خزانه‌داری کل کشور) و وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط بابت کلیه مصارف سرمایه‌ای و هزینه‌ای شرکت یادشده و شرکتهای تابعه از جمله بازپرداخت تسهیلات بیع متقابل، بازپرداخت تسهیلات، تولید‌، حفظ سطح تولید و برداشت صیانتی و افزایش تولید نفت و گاز طبیعی، سرمایه‌گذاری و نیز هزینه صادرات با احتساب هزینه‌های حمل و بیمه(سیف) چهارده و نیم درصد(5/14%) از ارزش نفت (نفت خام و میعانات گازی) صادراتی و میعانات گازی تحویلی به مجتمع‌های پتروشیمی و سایر شرکتها و مبالغ واریزی بابت خوراک پالایشگاههای داخلی براساس قیمت فرآورده‌های نفتی به قیمت فروش داخلی سال 1392 به‌عنوان سهم آن شرکت تعیین شود.

مفاد این بند جایگزین مفاد تبصره(38) دائمی لایحه قانونی بودجه سال 1358 کل کشور مصوب 27/5/1358 شورای انقلاب اسلامی می‌شود.

همچنین وزرات نفت مکلف است از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط در مقاطع سه ماهه عملکرد مالی این جزء را پس از تأیید سازمان حسابرسی و تصویب کارگروهی مرکب از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزیران امور اقتصادی و دارایی و نفت تسویه نماید. تسویه نهائی فیزیکی و مالی باید براساس گزارش حسابرسی تا پایان تیرماه سال بعد انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها