کد خبر: ۱۳۴۸۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر خارجه روسیه ضمن مخالفت با تعیین محدوده زمانی برای برگزاری کنفرانس بین المللی "ژنو۲" درباره سوریه، موفقیت این کنفرانس بدون مشارکت ایران را بعید دانست.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، سرگئی لاوروف در گفتگو با روزنامه روسی "روسیسکایا گازیتا" گفته که برای کنفرانس بین المللی ژنو2 درباره سوریه نباید محدودیت زمانی مشخص تعیین کرد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: برخی کشورها(آمریکا) معتقدند که چند روز و یا یک هفته برای برگزاری این کنفرانس کافی است این در حالی است تعیین مدت زمان شخص فایده ای ندارد.

وی در ادامه افزود: واشنگتن قصد دارد تا قبل از برگزاری کنفرانس گروه "جی هشت" که قرار است در نیمه دوم جولای برگزار شود، کنفرانس بین المللی در باره سوریه برگزار شود و این غیر منطقی است چرا که ما نمی خواهیم تحولات سوریه به همان شکلی که هست باقی بماند.

لاورف در ادامه بر ضرورت توافق بر سر قوانین کنفرانس تاکید کرد و گفت: ما نمی دانیم که مخالفان با شرکت در این کنفرانس بدون پیش شرط شرکت می کنند یا نه.

وزیر خارجه روسیه همچنین خاطر نشان شد که با جان کری درباره احتمال مشارکت ایران در کنفرانس ژنو2 گفتگو کردم.

وی تصریح کرد: اگر همه می دانند که ایران روی رویداد و تحولات سوریه به شکل ملموسی تاثیرگذار است پس این کشور باید در این کنفرانس شرکت کند.

سرگئی لاوروف با بیان اینکه بدون حضور ایران موفقیت کنفرانس ژنو2 بعید به نظر می رسد، گفت: این موضوع را با جان کری در جریان گذاشتم... و به نظر می رسد وزیر خارجه آمریکا با این مساله موافق باشد...اما وی گفته که برخی از کشورهای منطقه قاطعانه با مشارکت ایران مخالف هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها