کد خبر: ۱۳۴۷۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران از سخنرانی پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری در همایش انتخابات 92 که دوم خرداد در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می شود، خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از جام جم آنلاین، ابراهیم کلانتری رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران صبح امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همایش «بیداری اسلامی، افق های آینده» و همایش «انتخابات 92» به ترتیب روز اول و دوم خرداد در دانشگاه تهران برگزار می شود، گفت: این دو همایش با حضور حداقل 500 استاد دروس معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود که هدف از ان توجیه اساتید دانشگاه های اتنقلاب اسلامی برای بیداری اسلامی و همچنین انتخابات سال جاری است.


وی با بیان اینکه این دو همایش ماهیت علمی، آموزشی، و توجیهی دارد، افزود: بیش از دو سال که در جهان اسلام حرکت های انقلابی آغاز شده و این حرکت ها باعث فرو ریختن قدرت های مستبد و ایجاد حکومت مردمی شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه شاهد وقوع این انقلاب ها در کشورهایی همچون مصر لیبی، تونس و یمن بودیم، تصریح کرد: در همایش «بیداری اسلامی و افق های آینده» تلاش می شود تا وضعیت گذار انقلابی این کشورها بررسی شود و همچنین به این موضوع پرداخته خواهد شد که آیا بعد از مرحله گذار نظام این کشور ها به چه سمت و سویی رفته و اینکه حکومت مردم سالاری تشکیل شده یا غیر از آن در شرف تشکیل است.

کلانتری با بیان اینکه فرصت ها و چالش های پیش روی این حکومت ها در همایش مذکور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: همچنین به این نکته پرداخته می شود که آیا این حکومت های انقلابی توانسته اند از فرصت های پیش روی استفاده کنند و نظام مورد خاص مردم خود را ایجاد کنند؟ و در حقیقت آیا توانسته اند شریعت اسلامی را محقق کنند یا نه؟ و چه موانعی در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه بررسی بیداری اسلامی در دانشگاه ها، گفت: ما در همین راستا مباحث بیداری اسلامی را با حضور اساتید انقلاب اسلامی در همایش مذکور بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در همایش مذکور 174 چیکده مقاله در ارتباط با بیداری اسلامی ارائه شده، افزود: 88 مقاله از این تعداد تایید شده است.همچنین 96 مقاله کامل در ارتباط با این همایش دریافت کردیم که 25 مقاله آن تایید شده است.34 مقاله دیگر نیز در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به برگزاری همایش انتخابات 92 در دوم خرداد در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، افزود: در این همایش پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی خواهند کرد و ما از جریانات اصولگرا و همچنین از جریان اصلاح طلب و طیف محسن رضایی از هر کدام یک نامزد برای سخنرانی در این همایش دعوت خواهیم کرد.

کلانتری با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهارداشت: در سال جاری انتخابات مهم ریاست جمهوری را در پیش رو داریم که در آن همه سلایق و گروه های سیاسی حضور دارند و در سرنوشت سیاسی کشور بسیار مهم است. از طرفی دیگر اساتید دروس انقلاب اسلامی به عنوان مرجعیت فکری و سیاسی دانشجویان همواره درخصوص انتخابات در معرض سوال هستند بنابراین باید نسبت به این امر مهم توجیه بوده و بتوانند جلوی بداخلاقی های انتخاباتی را گرفته و سمت و سوی اهداف انقلاب اسلامی آن را هدایت کنند. به همین دلیل همایش مذکور با حضور اساتید دروس انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها