کد خبر: ۱۳۴۶۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
مخالفان سوریه به منظور انتخاب رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه، روز پنج‌شنبه هفته جاری نشستی را در استانبول برگزار می‌کنند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، در حالی که مخالفان سوری روز پنج‌شنبه هفته جاری به منظور انتخاب رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه و بحث و تبادل نظر در خصوص تشکیل دولت موقت در استانبول نشستی را برگزاری می‌کنند، برخی از منابع آگاه مخالف اعلام کردند، دولت آمریکا از مخالفان سوریه خواسته تا پیش از آغاز نشست «ژنو-2» ساختار و هیاتی مشخص و واحد را تشکیل دهند.

پیش‌بینی می‌شود تعداد اعضای ائتلاف مخالفان در نشستی که قرار است از پنج‌شنبه تا شنبه (دوم تا چهارم خرداد) در استانبول برگزار شود، افزایش یابد.

همچنین روزنامه حریت ترکیه نوشت: تعداد اعضای ائتلاف مخالفان سوریه بالغ بر 62 عضو است که سه تن از آن‌ها از چهره‌های مخالف می‌باشند.

بنا به نوشته این روزنامه جورج صبرا، برهان غلیون و لوی صافی بیشترین شانس برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه را دارند.

علاوه بر این اعضای ائتلاف مخالفان سوریه در خصوص تعیین سرنوشت غسان هیتو، نخست‌وزیر موقت مخالفان نیز در این نشست گفت‌وگو خواهند کرد.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه در مخالفان سوریه اعلام کرد: دولت آمریکا از مخالفان خواسته تا پیش از آغاز نشست «ژنو - 2» هیاتی مشخص و واحد را تشکیل دهند تا این هیات برای مذاکره با دولت سوریه در کنفرانس احتمالی ژنو حاضر شود.

بنا به گفته این منبع، آمریکا از چهره‌های مخالف در سوریه خواسته که به هیچ یک از تاریخ‌های هفتم و سیزدهم ژوئن اتکا نکند.

همچنین دولت آمریکا در تلاش است تا علاوه بر تشکیل هیاتی متحد از مخالفان سوریه در اولین فرصت ممکن بر سلطه گروه اخوان‌المسلمین در شورای ملی و ائتلاف مخالفان سوریه پایان دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها