کد خبر: ۱۳۴۵۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس سابق سازمان تربیت بدنی گفت: با این روش مشکل ما با IOC حل نخواهد شد، بنابراین باید افراد مذاکره کننده را تغییر دهیم.

به گزارش 598،محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اشاره به تغییر و تحول مدیران ورزشی کشور آن هم با معیارهای سیاسی در چند سال اخیر اتفاق افتاده است بیان کرد: اگر بخواهیم از روی احساس وظیفه و دلسوزی برای ورزش کار کنیم باید دامن ورزش را از مسائل سیاسی کاملا پاک نگه داریم و بگذاریم آدم‌هایی که دلسوز هستند دارند به دور از هرگونه گرایش و وابستگی سیاسی در ورزش فعالیت می‌کنند، بگذاریم کارشان را انجام دهند، اگر می‌خواهیم دلسوزانه برای مردم و جوانان کار کنیم باید این رویه را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

مدیر سابق ورزش کشورمان با تایید اینکه همچنان تغییرات مدیریتی در ورزش کشور براساس معیارهای سیاسی صورت می‌گیرد اظهار کرد: گرچه بعضا این انتخاب‌ها، انتخاب‌هایی است که گفته می‌شود فلان فرد یا فلان مدیر می‌تواند برای حوزه ورزش جایگاه بسازد، یا می‌توانند از لحاظ امکانات کمک کنند و از نظر مالی منابع خوبی بیاورند یا اینکه از نظر ارتباطی قوی هستند،ولی  به نظر من به جای در نظر گرفتن این که فلانی در صورت حضور در مدیریت ورزش فلان امتیاز را درحوزه مدیریتی همراه خود خواهد آورد بهتراست افرادی را برای مدیریت ورزش بیاوریم که شایستگی لازم را برای اداره آن رشته ورزشی هم داشته باشند.

مهرعلیزاده در خصوص اینکه آیا تصمیمات مسئولان وزارت ورزش در ماههای پیش از المپیک که در نهایت به ضررو تعلیق تعدادی از رشته های ورزشی تمام شده است گفت: خیلی تغییرات انجام شده و همین طور که گفتید این تغییرات در نهایت به ضرر ورزش کشور بوده است و اینکار درست نیست ولی اتفاق افتاده است، گفتنی‌های من و امسال من هم فقط اظهارنظر کردن است؛ اینکه چقدر به این حرفها گوش داده می‌شود چیز دیگری است که در اختیار ما نیست.

مهر علیزاده درباره تغییرات نامعقول در مدیریت فوتبال کشور نیز گفت: این اقدامات در فوتبال بیشتر به چشم می‌آید، اما این تصمیمات در سایر رشته ها نیز وجود دارد.

البته در فوتبال این قبیل اقدامات کارشناسی در تغییر مدیریت وسیعتری وجود دارد می‌خواهم بگویم در مجموع این قبیل تصمیمات اشتباه در دولت‌های نهم و دهم زیاد داشتیم البته نمی‌خواهم این تلاش‌هایی را که اخیرا محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان کرد و تا حد و اندازه ‌ای باتدبیر بوده است نادیده بگیرد؛ اما واقعیت این است که همواره شاهد مسائلی در ورزش کشور بودیم که بعضا استفاده های سیاسی از ورزش به شمار می‌رود.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این سوال که مصوبه مجلس برای واگذاری سهام 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: من فکر می‌کنم این امر یک ضرورت بود و اصل و همین طور که شما می‌دانید و جامعه ورزش هم به خوبی اطلاع دارد در انتهای دوره مدیریتی خودم در سازمان تربیت بدنی و در حالی که یکسال- یک سال و نیم به پایان دوره ام مانده بود ما بسیار دقیق درباره واگذاری سهام 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس کار کردیم، حتی مصوبه از سازمان خصوصی سازی ودولت گرفتیم و با نسبت‌های دقیق و طی زمانبندی مشخص درباره واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تصمیم گیری شد.

وی افزود: این که چه نسبتی سهام به هواداران داده شود و چه نسبتی در اختیار دولت بماند، تمامی این موارد بدون مشکل انجام شد ولی من بارها گفتم دست‌هایی در کار بود بود که نگذاشت این موضوع قطعی شود و بالاخره دولت جدید روی کار آمد و این قضیه واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به اصطلاح بین زمین و هوا شد و در نتیجه شاهد وضعیتی بودیم که در 8 سال گذشته بر این 2 باشگاه گذشت.

مهرعلیزاده اضافه کرد: باتمامی این تفاسیر این مجلس این بار تصویب کرده است سهام این 2 باشگاه به مردم واگذار شود و این دولت هم روزهای آخرش است و قطعا نمی‌تواند این واگذاری را انجام دهد و این کار علی القاعده برای دولت بعدی خواهد بود. موضوع واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک قانون و لازم الجرا است .

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی خاطر نشان کرد: دولت باید در گذشته واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به مردم را انجام می‌داد و حالا دولت جدید برای این کار باید اهتمام داشته باشد و آن را اجرا کند. این همه تاکیدات مقام معظم رهبری درباره خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری‌ها، همه وهمه بالاخره به دلیل اینکه برخی عزم جدی نداشته اند و مقاومت می‌کردند، طوری اجرا شدکه نتیجه عکس گرفت.

مهرعلیزاده در خصوص این که چرا اساسنامه کمیته ملی المپیک کشورمان ازسوی کمیته بین المللی IOC مورد تایید قرار نمی‌گیرد، گفت: من فکر می‌کنم یا باید افردی که در این باره هماهنگی و رایزنی می‌کنند تغییر کنند و یاشیوه‌های گفتمان خود را عوض کنند. با شیوه‌هایی که آقایان در پیش گرفته‌اند هر چه هم در این زمینه تلاش کنند موضوع حل نخواهد شد و حتی ناگزیر به دادن امتیازهایی سنگین تری خواهد شد.

وی افزود: این شیوه کار با IOC درست نبود و نباید انجام می شد بنابراین از این به بعد یا باید افرادمذاکره کننده عوض شوند یا روحیات عوض شوند تا این قضیه حل شود. از سوی دیگر متاسفانه یک سری اختلافات داخلی هم وجود دارد که چگونه با IOC برخورد شود؛ با این رویه به نتیجه نخواهیم رسید؛ این هم تاسفانه از ان معضلات محسوب می‌شود که ناشی از سوء تعبیرهایی است که در کلام ورزش وجود دارد.

مهرعلیزاده با اشاره به این موضوع که اوضاع ورزشی کشور طی چند ساله گذشته دچار وضعیتی شده که چند سالی طول می‌کشد تا آن را بتوان سر و سامان داد،گفت: متاسفانه شاخص‌های منفی که ایجاد شده است و خیلی کار دارد تا بتوان آنها را به نقطه صفر رساند وبعد از آن برای رشد دست به کار شد. مردم هم این موضوع را می‌دانند و شاخص‌ها را در آینده بیشتر خواهند فهمید. هر کسی هم که از این به بعد مسئولیت بگیرد این مشکلات را خواهد داشت.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در خصوص انتقادات محمد دادکان از شرط ورزش و فوتبال کشور در 8 سال گذشته اظهار کرد: متخصص این کارهای آقای دادکان است، ایشان هر چه گفته اند عینا همانی است که من می‌خواهم بگویم. من واقعا به کار تخصصی و اینکه هر فرد در حوزه تخصصی خود اظهار نظر کند شدیدا اعتقاددارم؛  دادکان را هم به عنوان یک فرد دلسوز، مدیر موفق و کارشناس در این زمینه‌ها می‌شناسم و ایشان از نظر من دیدگاهش مورد قبول است، من در حقیقت از ایشان یاد می گیرم که در مورد مسائل پیرامون ورزش و فوتبال نظر بدهم.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که آیا با درخواست دولت جدید به مدیریت در ورزش بازمی‌گردد یا نه؟ گفت: هنوز تا آن موقع خیلی مانده است، بگذارید اصل قضیه به یک جایی برسد و یک انتخابات خوب و منطبق با آن دیدگاهی که مقام رهبری دارند، یعنی خلق حماسه سیاسی برگزار شود، بعد از آن در خصوص احتمال حضور مجددم در ورزش صحبت می‌‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها