کد خبر: ۱۳۴۵۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
تیم فوتبال صبای قم در فصل دوازدهم لیگ برتر هم‌امتیاز با سایپا در رده نهم قرار گرفت.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در ادامه بررسی عملکرد تیم‌های حاضر در لیگ دوازدهم به نتایج صبا اشاره‌ای می‌کنیم:

*گل‌محمدی دوام نیاورد

تیم فوتبال صبای قم در لیگ یازدهم توانست نتایج خوبی با عبدالله ویسی کسب کند و در رده چهارم قرار گرفت و راهی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شد، اما در فصل دوازدهم با جدایی ویسی مسئولان صبا به دنبال جاگیزینی برای او بودند. قمی‌ها مذاکراتی با مجید جلالی انجام دادند اما در پایان یحیی گل‌محمدی هدایت صبا را برعهده گرفت. کاپیتان سابق تیم ملی در هفته‌های ابتدایی دم از جدایی صبا زد و در هفته چهارم در تمرینات از بازیکنان خداحافظی کرد تا شایعاتی مربوط به استعفای او مطرح شود اما مسئولان باشگاه صبا این موضوع را تکذیب کردند و گل‌محمدی در تمرینات حاضر شد، اما این طولی نکشید تا پیشنهاد رویانیان به گل‌محمدی برای حضور در پرسپولیس مطرح شد.

*لطمه رویانیان به صبا

گل‌محمدی که با صبا نتایج خوبی کسب کرده بود ناگهان با پیشنهاد حضور در پرسپولیس مواجه شد و ترجیح داد حضور در تیم پایتخت را تجربه کند. کاپیتان سابق تیم ملی در هفته نهم به جمع سرخ‌پوشان پیوست تا در ادامه به علت نتایج ضعیف مانوئل ژوزه شانس نشستن به عنوان نفر اول را روی نیمکت پرسپولیس پیدا کند. گل‌محمدی در نیم فصل سرمربی سرخ‌پوشان شد اما نتوانست انتظارات هواداران تیم را برآورده کند و در پایان فصل نیز از این تیم استفعا داد. دهناد، رئیس هیئت مدیره صبا در پایان فصل این جابجایی را لطمه‌ای دانست که رویانیان به صبا زد.

 

 

*حضور مرفاوی در صبا

در ادامه فصل مسئولان صبا با گزینه‌هایی همچون حمید استیلی مذاکره کردند اما در نهایت هدایت تیم را به صمد مرفاوی سپردند. مرفاوی در حالی از هفته دهم هدایت صبا را عهده‌دار شد که این تیم در رده هفتم قرار داشت. وی در اولین حضورش روی نیمکت صبا به تساوی 3 بر 3 مقابل داماش دست یافت و در دومین دیدار خود مقابل استقلال، تیم سابق خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. مرفاوی در چهارمین حضورش روی نیمکت صبا در بازی مقابل آلومینیوم به اولین برد خود دست پیدا کرد.

*مدیریت هم دستخوش تغییرات شد

باشگاه صبا در این فصل با تغییر و تحولات مدیریتی نیز همراه بود. مجتبی رمضان‌بیگی در نیم فصل اول به دنبال نتایج ضعیف این تیم و همچنین عدم تامین منابع مالی استعفا داد تا به جای او محمدرضا کشوری‌فرد مدیرعاملی باشگاه را برعهده بگیرد.

*حسرت آسیا بر دل قمی‌ها ماند

تیم فوتبال صبا برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا در قم پذیرای الشباب امارات بود. صبا با وجود اینکه تا دقایق پایانی یک بر صفر از حریف خود پیش بود اما در دقایق پایانی گل دریافت کرد و در ضربات پنالتی نیز نتیجه را واگذار کرد تا حسرت حضور در لیگ قهرمانان آسیا بر دل قمی‌ها بماند.

 

 

*صبا و سایپا در یک رتبه

تیم فوتبال صبا در نیم فصل اول با 5 برد، 6 تساوی و 6 باخت و 21 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت. این تیم در 17 بازی توانست 17 گل به ثمر برساند و 16 گل نیز دریافت کرد. در نیم فصل دوم نیز صبا 5 برد، 9 تساوی و 3 باخت تجربه کرد. این تیم در پایان فصل دوازدهم 45 امتیاز کسب کرد و هم‌امتیاز سایپا شد. نکته جالب برای این دو تیم این بود که تعداد گل‌های زده و خورده هر دو تیم یکسان بود و به این ترتیب هر دو در رده نهم قرار گرفتند.

*بیشترین تساوی لیگ دوازدهم برای صبا

عملکرد صبا در دیدار‌های خارج از خانه بهتر بود، چرا که آنها در بازی‌هایی که میهمان بودند 22 امتیاز کسب کردند و در رده ششم قرار گرفتند، اما در دیدارهایی که میزبان بودند با وجود اینکه 23 امتیاز کسب کردند اما در رده سیزدهم قرار گرفتند. صبا در دیدارهای خارج از خانه 5 برد، 7 تساوی و 5 شکست تجربه و در بازی‌های داخل خانه 5 برد، 8 تساوی و 4 شکست کسب کردند. صبا بیشترین تعداد تساوی در لیگ با 15 بازی را به خود اختصاص داده است.

این تیم برای فصل آینده با مربیان زیادی از جمله، مایلی‌کهن، مرفاوی، ویسی و چندین سرمربی دیگر صحبت کرده است که باید دید هدایت این تیم در فصل سیزدهم به کدام مربی واگذار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها