کد خبر: ۱۳۴۴۶۸
زمان انتشار: ۰۷:۲۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
«من بسيار متاسفم که مي‌خواهم اين را بگويم. اما واقعيت جز اين نيست که اصلاح‌طلبان و اپوزيسيون نزديک به آن، در انتخابات مهندسي شده دارند همان نقشي را بازي مي‌کنند که مهندسان انتخابات براي آنها درنظر گرفته بودند.»
سردبير ارگان گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان در شرح و بسط اين تحليل خود به «اخبار روز» گفت: بخشي از اپوزيسيون به بازي حاکميت پيوسته است. من اگر بخواهم از «صحنه انتخابات» ارزيابي بدهم، اين ارزيابي اين است که آقاي خامنه‌اي تا به حال از همه موفق‌تر عمل کرده‌اند و اپوزيسيون از همه بدتر. بسيار شنيده‌ايم که نيروهايي هستند که حافظه تاريخي خود را از دست مي‌دهند. ما اما حافظه تاريخي خود را از دست نداده‌ايم، حافظه همين ديروز و امروز خود را از دست داد‌ه‌ايم.
فواد تابان افزود: تا همين يکي دو هفته پيش صحبت‌ همه جا از اين بود که انتخابات 92 يک انتخابات مهندسي شده خواهد بود. آيا شما امروز مي‌توانيد از اصلاح‌طلبان و اپوزيسيون در اين مورد چيزي بشنويد؟ نه، نمي‌توانيد. اين شعار و در واقع ارزيابي فراموش شده است. زيرا نمي‌شود هم از مهندسي انتخابات صحبت کرد و هم در اين سناريويي که هاشمي رفسنجاني کليد زده نقش بازي کرد. اين موضوع هم مثل موضوع‌هاي ديگر فراموش شده است. يعني تقلب انتخاباتي چهار سال پيش، ميرحسين موسوي و کروبي و زهرا رهنورد و ديگراني که در حبس هستند، کساني که کشته شدند... همه اين‌ها فراموش شده.
وي مي‌گويد: اين وضع اصلاح‌طلبان و بخش بزرگي از اپوزيسيون ماست. اصلاح‌طلبان و اپوزيسيوني که به هيچ شعاري پايبند و متعهد نيستند. اصلاح‌طلبان حتي يک سال روي شعار خود نمي‌ايستند. هر روز يک قدم عقب مي‌روند. از آن انتخابات تا اين انتخابات، تقلب و مهندسي و «يا حسين ميرحسين»، همه فراموش شده‌اند. آن‌ها تا وقتي خوب بودند که «نقد» بودند. حالا که قرار است هاشمي رفسنجاني روانه بازار شود، همه اين‌ها فراموش شده‌اند.
عضو گروهک اتحاد جمهوري‌خواهان ادامه مي‌دهد: کف مطالبات ما به سرعت حيرت‌انگيزي دارد سقوط مي‌کند. از خاتمي و موسوي شروع شده و به هاشمي رفسنجاني رسيده است. با اين سياست و اين روند، چهار سال ديگر «کف مطالبات» ما حول و حوش محمدباقر قاليباف خواهد چرخيد و شايد چهار سال‌هاي بعدي به قول دوستي کف مطالباتمان بشود «علي فلاحيان». هيچ بعيد نيست. جمهوري اسلامي مي‌تواند ما را راضي کند. اپوزيسيون بي‌اراده است و به سادگي به جزيي از سناريوي حکومت تبديل مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها