کد خبر: ۱۳۴۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
وقتی که BBC برای هاشمی و اصلاحات دل می سوزاند:
تلاش جبهه مخالفان نظام برای بهره برداری از بحث های چندوقت اخیر کشور، یادآور موج سواری های پیش از انتخابات سال 76 در ایران است که با همین حربه ها، ده سال در کشور به حکومت پرداختند و عملکرد نامناسب آنان در تحقق حداقلی شعارهای آرمانی آنان، فضای کار را از آنان گرفت. به نظر می رسد بی بی سی خط خبری و تحلیلی خود را برای حمایت از اصلاح طلبان و فشار بر روی اصولگرایان از هر طریق را شروع کرده است که تا انتخابات دو سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - سایت بی بی سی در تحلیلی از وقایع چند ماه اخیر ایران، مطلبی را با عنوان « حمله به احمدی نژاد؛ تیغ دو دم» منتشر کرده است که در این تحلیل جایگاه فکری و عملکرد و خط مشی این خبرگزاری دولتی انگلیس به خوبی در تمام سطوح رعایت شده است.

در این نوشته که ادبیاتی کاملا اصلاح طلبانه دارد که در هر پاراگراف آن نیز این مطلب به چشم می خورد، سعی شده است، از جایگاه اصلاح طلبان به مسایل روز کشور نگریسته شود و فضای کشور را برای طرفداران نظام و دولت تنگ تر از همیشه گزارش کند.

در این مقاله تحلیلی می خوانیم: « چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در هفته‌های اخیر به شکلی بی‌سابقه علیه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری این کشور و نزدیکانش سخن می‌گویند.اما این حملات به صورت یک تیغ دو دم عمل می کند، هر ضربه ای که به آقای احمدی نژاد وارد می شود، حیثیت هواداران آیت الله خامنه ای لطمه ای تازه می بیند و بر اعتبار اخلاقی و سیاسی مخالفان دولت و اصلاح طلبان افزوده می شود؛ هر چند ادامه این روند می تواند برای آنها هم تا حدودی مخاطره آمیز باشد.»

در بخش دیگری از این مقاله نیز آمده است:«به نظر می رسد که اصلاح طلبان در ایران پیش بینی های سال های اخیر خود را در حال تحقق می بینند. آنها بارها هشدار داده بودند که سیاست های دولت آقای احمدی نژاد و حامیان او در نهادهای حکومتی، کشور را به بحرانی عمیق فرو خواهد برد.این اصلاح طلبان اکنون خود را آماده می کنند که در صورت باز شدن فضای فعالیت برای آنها، از این فرصت برای دست یافتن به "خواسته های حد اقلی" خود استفاده کنند.»

گفتنی است، در این مقاله سعی شده است با تطهیر چهره اصلاح طلبان، پیش بینی های آنان در خصوص ادامه وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور و نابسامانی های کشور در حوزه های مختلف را نشانه ای از تفوق آرای آنان در همه امور ذکر کرده و فضای تنفسی نظام را کاملا تنگ شده گزارش دهد.

در این تحلیل کاملا اصلاح طلبانه، این گونه گزارش شده است که مقام معظم رهبری ضررهای فراوانی از حمایت از دکتر احمدی نژاد دیده است و طرفداران نظام دیگر رمقی برای حمایت ازدولتی که به زعم آنها در فساد مالی و اخلاقی غرق شده، باقی نمانده است و از طرفی اصلاح طلبان در این فضا می توانند با فشار به رهبری برای گرفتن امتیازات جدید تلاش کنند.

تلاش جبهه مخالفان نظام برای بهره برداری از بحث های چندوقت اخیر کشور، یادآور موج سواری های پیش از انتخابات سال 76 در ایران است که با همین حربه ها، ده سال در کشور به حکومت پرداختند و عملکرد نامناسب آنان در تحقق حداقلی شعارهای آرمانی آنان، فضای کار را از آنان گرفت.

به نظر می رسد بی بی سی خط خبری و تحلیلی خود را برای حمایت از اصلاح طلبان و فشار بر روی اصولگرایان از هر طریق را شروع کرده است که تا انتخابات دو سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که تحرکات ساختار شکنانه جریان انحرافی که باعث انتقاد دلسوزان نظام نیز شده است زمینه ی غرض ورزی های شخصی و گروهی را با دولت خدمتگذار فراهم نموده است که این خود بهانه ای را به دست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
از سال 76 تا 84 فکر کنم بشه 8 سال ؟ مطمئنم که ده سال نمیشه شما هم لطف کنید یکبار دیگه حساب کنین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها