کد خبر: ۱۳۴۲۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از نجات جان یک زائر ایرانی در مکه مکرمه که دچار ایست قلبی شده بود از مرگ حتمی خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، ولید دنده‌بر گفت: تیم پزشکی حاضر در درمانگاه فاطمه زهرا (س) در مکه مکرمه طی یک عملیات موفق CPR جان یک زائر ایرانی را از مرگ حتمی نجات ‌دادند.

وی گفت: این زائر خانمی 58 ساله و اهل تهران بود که به محض اطلاع یکی از درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ،تیم امداد و انتقال به محل اعزام و نسبت به انتقال زائر به درمانگاه اقدام کردند.

دنده بر گفت: بلافاصله برای بیمار که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بوده عملیات CPR را بر اساس پروتکل درمانی شروع کردیم که با تمهیدات تیم مجرب پزشکی بیمار جان سالم به در برد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی با بیان اینکه حال بیمار رو به بهبودی است افزود: این زائر به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان النور اعزام و هم اکنون دوران نقاهت خود را طی می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس گزارشهای رسیده این زائر تحت درمان دارویی ویژه بوده ولی در حین سفر آن را جدی نگرفته و دچار این عارضه شد.

وی از تمام زائران خواست در صورتی که تحت درمان دارویی خاص هستند داروهای مورد نظر را به اندازه مدت سفر معنوی عمره همراه داشته باشند و آن را استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها