کد خبر: ۱۳۴۲۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
قهر سرمربي تيم ملي فوتبال در نشست خبري نشان از پارادوکسي آزاردهنده در رفتارهاي وي دارد.

جام ورزشي؛ کارلوس کي‌روش دو روز پيش در گفتگويي تاكيد كرده بود: «شرايط تيم ملي در آستانه برگزاري‌ 3 بازي حساس در مرحله مقدماتي جام‌جهاني برزيل همان شرايطي است که يک سال پيش بود و من تمام ابزار و امکانات را براي آماده کردن ملي‌پوشان ندارم و حتي برخي ملي‌پوشان در اردوي تيم ملي حضور ندارند!»


اين صحبت‌هاي کي‌روش درست يک روز پيش از برگزاري نشست رسانه‌اي او با اصحاب رسانه‌ بود. جلسه‌اي که همه مشتاق بودند حرف‌هاي تازه کي‌روش را بشنوند و با او براي کمک به صعود تيم ملي تعامل بهتر و نزديک‌تري داشته باشند. اما متاسفانه سرمربي پرتغالي تيم‌ ملي در ابتداي کنفرانس به خاطر طرح پرسشي درباره بازگشت علي کريمي و ديگر مغضوبان به تيم ملي به حالت قهر و اعتراض جلسه را ترک کرد.


اين رفتار کي‌روش در تناقض با حرف‌هاي دو روز پيش او بود که همه را به اتحاد و همدلي براي هموار شدن راه صعود تيم ملي دعوت کرده بود! کي‌روش که به گواه تاريخ و آمار و رزومه کاري‌اش از مربيان برجسته فوتبال دنياست و سابقه مربي‌گري در منچستريونايتد و دستياري سرالکس فرگوسن، سرمربي‌گري تيم رئال‌مادريد و تيم ملي پرتغال را دارد، حداقل در مدت زمان حضورش در ايران نشاني از يک مربي بزرگ، صاحب سبک و حرفه‌اي نداشته و اگر هم محسناتي داشته، زير سايه رفتارهاي غيرحرفه‌اي و غيراصولي‌اش پنهان مانده است.


کي‌روش در حالي از همه مسئولان ورزش و فدراسيون فوتبال و باشگاه‌ها، مربيان، بازيکنان‌ و تماشاگران در رسانه‌هاي ايران انتظار کمک و همکاري دارد که خود بزرگ‌ترين مانع بر سر اين همکاري و اتحاد ملي براي صعود تيم ملي به جام‌جهاني است. سرمربي تيم ملي در برخورد با مشکلات فني و غيرفني و حاشيه‌اي به جاي حل آن‌ها به پاک کردن صورت مسئله و يا حذف مخالفان پرداخته‌ و همين برخورد و رفتارش باعث ايجاد حاشيه‌هاي جديد و متشنج شدن جو تيم ملي و جبهه‌گيري رسانه‌ها و مسئولان شده است.


کي‌روش از يک سو به راحتي بازيکناني چون سيد‌مهدي‌ رحمتي، هادي عقيلي و علي کريمي را ولو به خاطر رفتار اشتباه‌شان کنار مي‌گذارد و از طرفي پيشنهاد آشتي و اتحاد ملي مي‌دهد!


متاسفانه شرايط تيم ملي با رفتارها و برخوردهاي سليقه‌اي کي‌روش به گونه‌اي شده که بازيکنان به جاي آن‌که در آرزوي دعوت به تيم ملي و پوشيدن پيراهن مقدس آن باشند با وجود دعوت به اردو عطاي کار با کي‌روش را به لقايش مي‌بخشند و از همراهي تيم ملي عذرخواهي مي‌کنند.


در چند روز اخير که ليست‌‌ 36 نفره تيم ملي پس از پايان ليگ اعلام شده، دو بازيکن دعوت شده به اردو از حضور در تيم ملي انصراف داده‌اند. سيد‌مهدي سيدصالحي، مهاجم تراکتورسازي و شهاب گردان، دروازه‌بان سپاهان که همواره از دعوت نشدن به تيم ملي گلايه مي‌کردند در تصميمي عجيب از حضور در اردو انصراف دادند!


اين شرايط‌ را کنار خداحافظي رحمتي، عقيلي، کريمي، فريدون زندي، فرهاد مجيدي و اعتراض سيدجلال رافخايي بگذاريد تا متوجه شويد اوضاع در تيم ملي اصلا خوب نيست و تيم ملي اسير و قرباني رفتارهاي تنش‌زاي کي‌روش شده و با اين وضعيت همان کورسوي اميدي که براي جام جهاني مانده رو به تاريکي گذاشته است.
خراسان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها