کد خبر: ۱۳۴۱۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
همين چند سال پيش و پس از خروج دسته جمعي بازيکنان ايراني از ليگ امارات بود که فاش شد، العين و باشگاه‌هاي متمول شهر ابوظبي با هم توافق کرده‌اند که بازيکن ايراني به خدمت نگيرند!
 به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ امير قلعه‌نويي، سرمربي استقلال پيش از ترک تهران، جمله‌اي کوتاه به خبرنگار سمجي که سوال پيچش کرده،‌ مي‌گويد: «من به العين نمي‌روم!»


منظور او از العين، يکي از بزرگ‌ترين و پرافتخارترين تيم‌هاي باشگاه‌هاي امارات است که قهرماني در آسيا را نيز، در کارنامه خود دارد. العين، يکي از متمول‌ترين باشگاه‌هاي اين کشور نيز به حساب مي‌آيد و از همين حالا، قهرمان رقابت‌هاي ليگ امارات نيز شده است.


البته پيش از اين نيز، نزديکان امير قلعه‌نويي به دوستان مطبوعاتي خود از پيشنهاد «الوصل» امارات به اين مربي هم خبر داده بودند؛ باشگاهي که فصل گذشته «ديه‌گو مارادونا» اسطوره آرژانتيني را جذب کرده بود و پيش از او نيز، به مربيان گران‌قيمت ميدان مي‌داد.


امير قلعه‌نويي تا به حال پيشنهاد خاصي از کشورهاي خارجي نداشته؛ حتي از کشورهاي درجه دو عربي. يک بار، نزديکان او اعلام کردند باشگاه بنيادکار ازبکستان اين مربي را مي‌خواهد. امير نيز به اين کشور سفر کرد و در فرودگاه با پرچم اين باشگاه عکس گرفت. اما تماس برخي از خبرنگاران ايراني با مسئولان اين باشگاه، باعث تکذيب اين خبر شد. چرا که باشگاه بزرگ ازبکستاني نيز ترجيح داد با فيليپه اسکولاري، سرمربي کنوني تيم ملي برزيل کار کند نه با امير!


اين روزها نيز نزديکان قلعه‌نويي تلاش مي‌کنند تا به دوستان خبرنگار خود از پيشنهادهاي خارجي امير بگويند. يک روز نام العين به ميان مي‌آيد و يک روز نام الوصل. اما جالب‌ترين اتفاقي که در اين بين افتاده، واکنش قلعه‌نويي است که گفته: «به العين امارات نمي‌روم!» بي‌شک چنين جمله‌اي در صورت انعکاس در مطبوعات امارات، دردسرهايي براي امير قلعه‌نويي خواهد داشت.


درباره رزومه اين باشگاه بزرگ اماراتي، نيازي به توضيح نيست. العين، باشگاهي است که مربيان بزرگي را روي نيمکت خود داشته است. در حال حاضر «اولاريو کوزمين» سرمربي اين تيم است. او با العين در ليگ قهرمانان آسيا و در بازي رفت و برگشت به استقلال باخت. اما کوزمين در حالي راهي العين شد که پيش از آن سرمربي دو تيم بزرگ عربستاني و قطري بود.


رزومه ديگر مربيان العين نيز که سابقه نشستن روي نيمکت اين تيم را داشته‌اند، يک رزومه بين‌المللي است. گالو سرمربي سابق اين تيم سرمربي تيم ملي پرتغال بوده و سرمربي باشگاه‌هاي برزيلي سانتوس، کورينتيانس. ويلفرد شفر يکي ديگر از مربيان نام‌ آشناي اين باشگاه سابقه حضور روي نيمکت تيم‌هاي آلماني گلادباخ، کالسروهه و اشتوتگارت را داشته است. اين مربي سرمربي تيم ملي کامرون نيز بوده و در حال حاضر سرمربي تيم ملي تايلند است. والتر زنگاي معروف و ايتاليايي نيز پس از حضور در تيم‌هاي ستاره سرخ بلگراد، کاتانيا و پالرمو ايتاليا به العين پيوست. برونو متسوي معروف نيز پس از موفقيت در تيم ليل فرانسه، تيم ملي سنگال و امارات راهي العين شد. او تجربه نشستن روي نيمکت تيم ملي قطر را نيز دارد.


ديگر مربيان سابق العين هم سوابق بين‌المللي زيادي داشته‌اند و نام‌شان در فوتبال اروپا نيز مطرح بوده‌ و حال سوال اين‌جاست که العين با اين نيمکت‌هاي پرمهره، چطور سراغ امير قلعه‌نويي را گرفته است؟ العين حتي در تاريخ خود، يک بازيکن ايراني آن هم به صورت قرضي به خدمت گرفته است؛ فرهاد مجيدي. اين خريد موقت نيز با اصرار برونو متسو فرانسوي بود.


همين چند سال پيش و پس از خروج دسته جمعي بازيکنان ايراني از ليگ امارات بود که فاش شد، العين و باشگاه‌هاي متمول شهر ابوظبي با هم توافق کرده‌اند که بازيکن ايراني به خدمت نگيرند! ظاهرا اين قاعده شامل موارد ديگر هم مي‌شود.


با اين توضيحات، آيا پيشنهاد العين به امير قلعه‌نويي را مي‌توان جدي گرفت؟ الوصل را شايد، ولي نبايد فراموش کرد که العين پرافتخارترين باشگاه فوتبال امارات است و ثروتمندترين‌ باشگاه نيز به حساب مي‌آيد. خيلي از مربيان بزرگي که به حوزه خليج‌فارس کوچ مي‌کنند، علاقه دارند با اين باشگاه و ديگر باشگاه‌هاي بزرگ حوزه خليج‌فارس کار کنند. اما حالا امير قلعه‌نويي نيز مي‌گويد، از اين باشگاه پيشنهاد کار دارد و آن را نمي‌پذيرد!


آيا کار در چنين باشگاه بزرگي نمي‌تواند براي فردي مثل امير قلعه‌نويي يک پيشنهاد بزرگ و بسيار وسوسه‌انگيز باشد؟! اين در حالي است که قلعه‌نويي در حال حاضر مي‌گويد نمي‌خواهد در استقلال بماند. در اين شرايط چه پيشنهادي بهتر از العين،‌ بزرگ‌ترين باشگاه اماراتي! وقتي قلعه‌نويي مي‌گويد؛ «به العين نمي‌روم» آيا فرار رو به جلو نيست پيش از اين‌که مطبوعات کل ماجرا را متوجه شوند و داستان بنيادکار تکرار شود؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها