کد خبر: ۱۳۴۰۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۵     ۰۹ خرداد ۱۳۹۰
نجابت با تأكيد بر اينكه غرب در 3 محور اصلي اقتصاد، سياست و فرهنگ به جنگ ايران اسلامي آمده است، گفت: دشمنان نظام قطعاً از حواشي و چالش‌هايي كه در كشور به‏وجود مي‌آيد براي پيشبرد اهداف سوء‌ خود و متزلزل كردن پايه‌هاي اقتصادي كشور استفاده خواهند كرد.
حسين نجابت نماينده مردم تهران و رئيس كميسيون ويژه جهاد اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به بيانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان مجلس گفت: رهبر انقلاب تحليل دقيقي از هجوم روزافزون و دائمي بيگانگان به انقلاب، در سه حوزه اقتصاد، سياست و فرهنگ ارائه كردند.

وي افزود: در حوزه اقتصاد، اخلال در معيشت و امور اقتصادي كشور را دشمن در دستور كار خود قرار داده تا با فشار به مردم، ملت را از ادامه مقاومت خسته كرده و اجازه ندهد كه يك الگوي مناسب از مديريت اقتصاد اسلامي از سوي ايران به جهانيان عرضه شود.

رئيس كميسيون ويژه جهاد اقتصادي مجلس تصريح كرد: در حوزه سياست هم دشمن ايجاد اختلاف بين مسئولان را در دستور كار قرار داده است و در حوزه فرهنگ، القاي رفتارهاي منحرف و الحادي در دستور كار دشمن قرار دارد.

* اگر هوشيار نباشيم تحريم‌ها كارساز خواهد بود

نجابت، هجوم به سه عرصه فرهنگ، سياست و اقتصاد كشور را همه‌جانبه عنوان كرد و اظهار داشت: در حوزه اقتصاد، غرب غيرمنصفانه از ابزارهاي بين‌المللي استفاده كرده و تحريم‌ها را با تمام توان عليه كشورمان اجرا مي‌كند از اين رو اگر هوشيار نباشيم تحريم‌ها كارساز خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: همه مسئولان به خصوص دولت موظفند كه تحريم‌ها را شناخته و راه بي‌اثر كردن آن را كه اولاً خوداتكايي و توكل به خداوند است، بشناسند، راه‌هاي دور زدن تحريم‌ها نيز فراوان هستند و بايد در اين مسير از آنها نيز استفاده شود.

* دشمن دائماً در تلاش است كه از همه راه‌هاي ممكن به نظام اسلامي ضربه بزند

به گفته رئيس كميسيون ويژه جهاد اقتصادي مجلس، دشمن دائماً در تلاش است كه از همه راه‌هاي ممكن به نظام اسلامي ضربه بزند و البته مسائل اقتصادي و معيشتي گستردگي زيادي دارند و اگر در شرايط كنوني كه هدفمندي يارانه‌ها اجرايي شده است، مسئولان هوشيار نباشند، دشمن كمبودهاي احتمالي را تقويت كرده و به كشور ضربه خواهد زد.

نجابت اضافه كرد: كشور در حوزه اقتصاد مشكلاتي دارد و دشمن هم فشارهاي جدي‌ وارد كرده است لذا بايد روحيه جهادي را بين مردم و مسئولان تقويت كرد. به طور مثال اگر لازم شد كه مصرف داخلي را هم كاهش داد، همه بايد حمايت كنند تا بر تحريم‌ها غلبه شود.

* همانند تدابير نظامي قوي، بايد در حوزه اقتصادي نيز تدبير داشته باشيم

وي خاطرنشان كرد: مسئولان بايد در عين حالي كه اين اقدامات را انجام مي‌دهند، بايد عملكردهاي مثبت و مؤثر اقتصادي را هم مورد تأكيد قرار دهند چرا كه ما در يك ميدان جنگ تمام‎عيار قرار داريم و همان‏طور كه در حوزه نظامي تدبير جدي براي خنثي كردن هجوم دشمن داشته و داريم، در حوزه اقتصادي نيز بايد همان تدابير را داشته باشيم.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه اگر مردم و مسئولان در حوزه اقتصاد غفلت نكرده و به دنبال تأمين رفاه جامعه باشند، مشكلات خود به خود حل خواهد شد، اظهار داشت: نارسايي‌هايي در اقتصاد كشور وجود دارد كه رهبر انقلاب به درستي آنها را همراه با حملات احتمالي دشمن تشخيص داده‌اند، لذا همه اين هجوم‌ها مستلزم آن است كه كشور با يك روحيه جهادي به مقابله با اين تهاجمات بپردازد.

"هجوم دشمن به سه محور اصلي سياست، اقتصاد و فرهنگ نظام اسلامي، يك هدف را دنبال مي‌كند و آن تضعيف نظام جمهوري اسلامي ايران است ".

نجابت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگار فارس گفت: استكبار حتي با پارامترها هم بازي مي‌كند و از يك پارامتر براي تقويت يا تضعيف ديگر پارامترها استفاده مي‌كند.

* دولت مسئول اجراي تئوري‌ها و قوانين براي مقابله با توطئه‌هاي دشمنان است

وي افزود: ‌در حوزه جهاد اقتصادي، مجلس كميسيوني ويژه را تشكيل داده و جلسات متعددي را هم برگزار كرده است اما هر اقدامي كه در اين حوزه قرار است، انجام شود، بايد در نهايت توسط دولت به مرحله اجرا برسد و اين دولت است كه بايد با هماهنگي كامل با قواي ديگر تئوري‌ها، قوانين يا مصوبات را عملياتي كند.

رئيس كميسيون ويژه جهاد اقتصادي مجلس تصريح كرد: اگر نهادهاي اصلي كشور، قواي سه‌گانه و مسئولان ارشد، بلوغ سياسي از خود نشان ندهند، ما حتماً دچار چالش خواهيم شد لذا كساني كه دلسوز انقلاب و نظام هستند بايد سطح هوشياري‌شان فراتر از بقيه آحاد جامعه باشد.

* دشمنان از حاشيه‌ها در جهت پيشبرد اهداف سوء‌ خود استفاده مي‌كنند

نجابت با تأكيد بر اينكه نبايد به دنبال مسائل حاشيه‌اي رفت، در غير اين صورت در مقابل دشمن به زانو درخواهيم آمد، گفت: دشمنان نظام قطعاً از حواشي و چالش‌هايي كه در كشور به وجود خواهد آمد در جهت پيشبرد اهداف سوء‌ خود و فلج كردن پايه‌هاي اقتصادي كشور استفاده خواهد كرد.

وي همچنين با بيان اينكه حوزه اقتصاد تأثير بيشتري بر مردم و جامعه مي‌گذارد، اظهار داشت: بايد راهكارهاي تأثيرگذاري دشمن بر اقتصاد را بسته و نگاه ويژه‌اي به جهاد در اين حوزه داشته باشيم البته جهاد اقتصادي منهاي هماهنگي و همدلي بين قوا اگر با بهترين تئوري‌ها هم همراه باشد، نتيجه‌بخش نخواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها