کد خبر: ۱۳۳۹۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
محمود عباس در سخنرانی خود در سالروز "نکبت" با بیان اینکه به اصول و ثوابت فلسطینی‌ها پایبند است، از کشورهای عربی و اسلامی خواست در امور داخلی فلسطین دخالت نکنند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود به مناسبت شصت و پنجمین سالروز "نکبت" تصریح کرد: ما به تمام تلاش‌های بین‌المللی که به تشکیل دو کشور و پایان اشغالگری اسرائیل بینجامد، پاسخ مثبت نشان می‌دهیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: ما به اصول و ضوابط ملی خود که با قوانین بین‌المللی همگام است، پایبند هستیم و اصول ما عبارت است از اینکه کشور مستقل فلسطین که پایتخت آن قدس باشد، تشکیل شود و مساله آوارگان فلسطین بر اساس قطعنامه 194 شورای امنیت به صورت عادلانه حل و فصل شود.

محمود عباس از رژیم صهیونیستی خواست اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم را آزاد کند.

وی در اشاره به سفر برخی مسوولان کشورهای دیگر به نوار غزه از کشورهای عربی و اسلامی خواست در امور داخلی فلسطین دخالت نکنند.

محمود عباس عنوان داشت: ما تمایل داریم که مواضع خود را با کشورهای عربی دوست و برادر بدون هیچ استثنایی هماهنگ کنیم و ما امیدواریم که آنها در امور داخلی، دخالت نکنند، مگر در آن اقدامی که به وحدت ما را بر اساس تصمیمات و تعهدات فلسطینی و عربی جامه عمل بپوشاند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: من اجازه نمی‌دهم که فرزندانمان وارد درگیری‌های داخلی شوند، این سیاستی است که ما در قبال اوضاع سوریه و سایر کشورهای عربی و یا غیرعربی اتخاذ کرده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها