کد خبر: ۱۳۳۹۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون سابق رئیس ‌جمهور گفت: در مجموعه دولت رانت‌خواری‌هایی اتفاق می‌افتد، مثل فساد 3 هزار میلیارد تومانی که به خود من پیشنهادها و توصیه‌هایی می‌کردند که همراهی کنم. من زیر بار نرفتم و همین امر موجب اختلاف جدی ما و در نهایت جدا شدن از دولت شد.

روح‌الله احمد‌زاده کرمانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ما در آستانه انتخاباتی حساس و سرنوشت‌ساز هستیم و همه مردم باید با آگاهی و حساسیت در این عرصه حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: به طور قطع حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای تاثیر بسیار زیادی در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی خواهد داشت.

* حضور احمدی‌نژاد در کنار مشایی برای ثبت نام، خلاف قانون بود

استاندار سابق فارس در پاسخ به این پرسش که حضور رئیس جمهور در زمان ثبت نام انتخاباتی رحیم مشایی را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: بر اساس قانون دولت نباید موضع انتخاباتی مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد و حق معرفی کاندیدا را به صورت علنی ندارد. بنابراین اقدام رئیس جمهور در زمان ثبت نام آقای مشایی برخلاف رویه قانونی و رویه‌های عرفی گذشته بود.

وی تصریح کرد: البته اینکه یکی از اعضای دولت بخواهد کاندیدا شود و یا اینکه جریان دولت یک کاندیدا در انتخابات داشته باشد، به شرط آنکه از هیچ ظرفیت قانونی، اقتصادی و رسانه‌ای مربوط به دولت و بیت‌المال برای تبلیغات استفاده خاص و شخصی نکند، منع قانونی ندارد. البته با همین شرط که در یک رقابت عادلانه با دیگر کاندیداها شرکت کند.

* کاندیدای دولت نیستم

احمدزاده در پاسخ به این پرسش که برخی تصور می‌کنند با وجود انتقادهای صریح شما از دولت، به عنوان کاندیدای جایگزین در صورت رد صلاحیت شدن چهره اصلی منتسب به دولت هستید، گفت: بنده کاندیدای دولت نیستم و هیچ صحبتی هم با هیچ یک از اعضای دولت نداشتم. من هیچ صحبتی با آقای احمدی‌نژاد نداشتم زیرا قرار نیست کاندیدای در سایه دولت باشم.

وی تاکید کرد: این تصور که در صورت رد صلاحیت مشایی من از سوی جریان دولت در انتخابات حاضر می‌شوم، صحت ندارد. چرا که با احمدی‌نژاد هیچ صحبتی نداشته‌ام و نخواهم داشت. بالاخره احمدی‌نژاد را همه مردم می‌شناسند و می‌دانند چنین روحیه‌ای دارد.

معاون سابق رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: همچنین به دلیل اختلاف نظرهایی که با دولت دارم به ویژه در مبانی فکری با رئیس جمهور، اساسا نمی‌شود که من کاندیدای جریان دولت باشم.

* چرا احمدزاده از دولت جدا شد

پرسش دیگر خبرنگار فارس در کرج از احمدزاده این بود که چرا از دولت جدا شد؟

وی در پاسخ گفت: دلیل این کار اختلافات جدی بود که هم به لحاظ رویکردی و هم عملکردی با برخی از ارکان و نزدیکان رئیس‌جمهور داشتم. نوع نگاه به روحانیت و مراجع تقلید، بحث‌هایی که درباره ایرانیت، ایرانی‌گری و مکتب ایرانی مطرح شد از جمله این اختلافات بود و مهمترین آنها نیز مربوط به مناسبات حکمرانی بر اساس مبانی نظری و فکری ولایت فقیه است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حوزه عملکردی نیز اختلافاتی پیدا کردیم. مثل اینکه باور داشتم واگذاری‌ها در دولت مبتنی بر شرایط قانونی نیست و صورت نمی‌گیرد. در مجموعه دولت رانت‌خواری‌هایی اتفاق می‌افتد، مثل فساد 3 هزار میلیارد تومانی که به خود من پیشنهادها و توصیه‌هایی می‌کردند که همراهی کنم. من زیر بار نرفتم و همین امر موجب اختلاف جدی ما و در نهایت جدا شدن از دولت شد.

* انصراف نمی‌دهم

احمدزاده در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تا چه زمانی در انتخابات باقی خواهد ماند؟ گفت: من تا آخر هستم و انصراف نمی‌دهم. به هر حال آنکه باید ما را نگاه دارد خداوند است و اگر او بخواهد، من تا آخر ادامه خواهم داد.

وی درباره شرایط سیاسی کشور در آستانه برگزاری انتخابات نیز گفت: فکر می‌کنم شرایط به سمت دو قطبی پیش برود. به نظر من از یک طرف جریان هاشمی و توسعه اقتصادی و کارگزاران با پشتوانه اصلاحات حضور خواهند داشت. در این جریان چهره‌هایی چون هاشمی، حسن روحانی و عارف هستند.

احمدزاده در پایان گفت: در مقابل هم جریان ناب اصولگرایی است که با حضور جلیلی به همراهی محسن رضایی و ابوترابی شکل خواهد گرفت و ما در نهایت انتخاباتی دو قطبی میان این دو گروه خواهیم داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اكبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
درود بر شرفت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها