کد خبر: ۱۳۳۶۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشایی را تأیید نمی‌کنم، گفت: با حضور هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مخالف هستم.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی فلاحیان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار داشت: با وجود پیش‌بینی رأی دادن برخی مردم تحت تأثیر شدید مسائل اقتصادی دولت، تورم و گرانی به این نامزد در کنار رأی اصلاح‌طلبان به وی، احتمال کم بودن آرای هاشمی هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن موضوعات فتنه و مخالفت اصولگرایان با هاشمی، نمی‌دانم این نامزد چگونه می‌تواند همبستگی لازم را در کشور ایجاد کند.

*حضور مشایی را در انتخابات تأیید نمی‌کنم

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مشایی هم گفت: در صورت پذیرش جریان انحرافی، با اظهاراتی که مشایی در خصوص مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی مطرح کرده است، ریشه انحراف دیده می‌شود و به همین دلیل حضور مشایی را در انتخابات تأیید نمی‌کنم.

*در ردیف اصولگرایان هستم

فلاحیان در خصوص تعیین طیف فعالیت خود را جریان اصولگرایی عنوان کرد و گفت: به قشر جوان هم توجه ویژه‌ای دارم و تلاش می‌کنم شرایط اشتغال، مسکن و ازدواج آن‌ها را تسهیل کنم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالات دانشجویان در خصوص وقوع قتل‌های زنجیره‌ای در زمان وزارت اطلاعات خود بیان کرد: این موضوع یک شانتاژ تبلیغاتی برای خارج کردن من از صحنه بود و هیچگاه وزیر یک دستگاه نمی‌تواند نسبت به عملکرد کارکنان خود پس از پایان مسئولیت خود پاسخگو باشد.

فلاحیان تصریح کرد: این قتل‌ها یک سال و نیم پس از صدارت صورت گرفت و تعدادی از آن‌ها هم که در زمان مسئولیت من اتفاق افتاد، به اثبات نرسید.

وی در خصوص برنامه‌های خود برای دموکراسی خاطرنشان کرد: بنابر اصل ششم قانون اساسی همه امور کشور بر اساس انتخابات رئیس جمهور، شوراها و مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و در واقع قانون اساسی در این اصل به نظرات مردم برای انتخابات مدیران مشروعیت داده است.

فلاحیان در خصوص حضور جوانان در کابینه خود گفت: با توجه به اینکه جوانان پاک‌تر، پرشورتر و مبتکرتر هستند در کابینه دولت احتمالی خود حتماً از جوانان استفاده می‌کنم.

*واردات مواد اولیه را آزاد اما صادرات آن را ممنوع می‌دانم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اصول سیاست‌های اقتصادی من این است که واردات مواد اولیه اما صادرات آن جز در موارد ضروری ممنوع است.

فلاحیان همچنین در برنامه‌های اقتصادی خود واردات محصولات کشاورزی را جز در موارد ضروری، ممنوع و صادرات آن را آزاد اعلام کرد و گفت: چهار اصل یاد شده در اولویت برنامه‌های اقتصادی من قرار دارند.

وی با اشاره به پیشنهاد خود مبنی بر تأسیس 15 پالایشگاه در بندرهای ایران برای جلوگیری از فروش نفت، اذعان کرد: در صورت انتخاب شدن برای راه‌اندازی این پالایشگاه‌ها و صدور فرآورده‌های نفتی در صورت لزوم تلاش می‌کنم؛ چراکه این موضوع در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نیز هست.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: همان گونه که 16 سال پیش برنامه‌ای با عنوان مشارکت سیاسی ارائه دادم، همچنان به مشاوره و مشارکت سیاسی اعتقاد زیادی دارم.

فلاحیان در خصوص محدود شدن فعالیت‌های سیاسی خاطرنشان کرد: قانون‌گرا هستم و در صورت احراز جرم شخصی در دادگاه، آن شخص باید مجازات شود.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص فعالیت‌های سیاسی چنانچه ارزش‌های قانون اساسی از سوی هر شخص و گروهی رعایت شود، آن شخص را خودی می‌دانم و می‌تواند در فعالیت‌های سیاسی مشارکت کند.

فلاحیان ادامه داد: همچنین هر کس که با این ارزش‌ها مخالفت داشته باشد قطع یقین با فعالیت عملی وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در زمان تعیین دوره‌های ریاست جمهوری در دنیا، مطالعات روانشناختی و تجارب بشری حاکی از این بود که مدیر عالی یک کشور، ظرف پنج سال نخست مدیریت خود، ابتکار و خلاقیت خود را به کار می‌گیرد و پس از آن کارایی زیادی ندارد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: بنابراین برخی از کشورها دوره ریاست جمهوری را پنج سال در نظر گرفتند و برخی دیگر نیز به دلیل این که ممکن بود برخی از افراد در سمت ریاست جمهوری در دوره اول خوب کار کنند اجازه ورود به دوره دوم را هم داشته باشند.

فلاحیان با بیان اینکه این موضوع از آن رو بود که مدیران بتوانند برخی از کارهای نیمه تمام دوره نخست خود را تکمیل کنند، ادامه داد: بنابراین بیش از هشت سال مرسوم نیست که کسی در سمت ریاست جمهوری قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بابا بیخیال
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خدا حفظتان کند که خودتان نمایندگان خدا بر روی زمین می دانید
پاسخ
نظرسنجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
شرکت در نظرسنجی

" به نظر شما برنده انتخابات ریاست جمهوری سال92 چه کسی می باشد؟ "

منتظر حضور گرمتان هستیم...

http://ns-92.blogfa.com/
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها