کد خبر: ۱۳۳۶۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
به همت بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شيراز مناظره بين نمايندگان دكتر كامران باقري لنكراني و دكتر محسن رضايي در تالار دكتر طاهري اين دانشگاه برگزار شد.
در اين مناظره نمايندگان كانديداهاي مدعواقدام به بيان ديدگاهها و برنامه هاي كانديداي مورد نظر خود پرداخته و از برنامه هاي آنها دفاع نمودند. در ادامه به پرسش هاي دانشجويان پاسخ داده شد. ساعت كمي به 3 بعد از ظهر روز يك شنبه 22/2/92 مانده بود،  كه نماينده دكتر لنكراني وارد سالن طاهري دانشگاه صنعتي شيراز شد. هنوز سالن خلوت و به جز تعدادي از مسئولين برگزار كننده و چند نفر دانشجويان كسي در سالن حاضر نبود.
 
 
به تدريج بر تعداد دانشجويان افزوده و نماينده دكتر محسن رضايي و مسئولين ستاد وي در شيراز نيز با كمي تاخير حضور يافتند. برنامه با تاخير در ساعت 3 و پانزده دقيقه با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي آغاز شد.
 
جلسه با سلام و احوال پرسي و كمي تعارف شروع و مجري با طرح موضوع از نماينده كانديداها خواست كه در 8 دقيقه محورهاي اصلي بحث خود را مطرح نمايند. در ابتدا دكتر نيلي با اشاره شرايط منطقه اي و بين المللي انقلاب اسلامي گفت كه در چند دهه گذشته انقلاب اسلامي از آوردگاههاي مختلف عبور كرده و با فراز و نشيب هاي مختلفي روبرو بوده است. ايشان اشاره كرد كه در اين چند دهه گذشته هرگاه بر اساس مباني انقلاب اسلامي حركت كرده ايم، نتيجه آن افتخار آميز بوده و باعث افزايش اقتدار ملي و بين المللي شده است. دليل آن پيروزهاي مقاومت در برابر اسرائيل و شكست هاي نظامي آمريكا در تقابل با انقلاب اسلامي در  چند دهه گذشته در منطقه مي باشد.
 
دكتر نيلي با اشاره به دست آوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه بين الملل گفت: سلسله شكست هاي نظامي غرب در منطقه با انقلاب اسلامي آغاز و محاصره ر‍ژيم اسرائيل هر روز تنگتر شده است. و جنگ 33روزه، 22روزه و 8 روزه نشان دهنده توانمندي انقلاب اسلامي در تغيير معادلات منطقه اي مي باشد. از طرفي  هركجا براساس مباني نظري وارداتي عمل كرده ايم، نمي توانيم به عملكرد خود با نگاه مثبت بنگريم، دست ما در اين حوزه مانند يك دست فلج و ناتوان است. از جمله اين بخش ها ميتوان به اقتصاد و فرهنگ اشاره كرد.
 
دكتر صالحي نماينده دكتر محسن رضايي با اشاره به وضعيت اقتصادي جامعه، گفت كه خداوند ما را به دليل عدم استفاده از سرمايه هاي عظيم خدادي مورد ملامت قرار ميدهد. ايشان ذخاير نفتي و گازي كشور را مورد توجه قرار داده و اشاره كرد كه فدراليسم اقتصادي ارائه شده توسط دكتر رضايي ميتواند ما در برون رفت از شرايط موجود ياري نمايد. دكتر نيلي در ادامه سرمايه هاي انساني كشور را مهمتر از سرمايه هاي نفتي وگازي خواند و گفت حضرت امام (ره) اصل حركت خود را بر روي سرمايه هاي انساني قرار داده و از اين جهت توانستند در دنيا تحول آفرين باشند. و متاسفانه دردوران بعد ازجنگ به دليل تمركز بيش از حد برروي سرمايه هاي زيرزميني از ظرفيت هاي عظيم نيروي انساني كشور غافل شده ايم. نماينده محسن رضايي گفت كه رضايي در طول جنگ نشان داده است كه به خوبي ميتواند از سرمايه هاي انساني استفاده نمايد. و ايشان اكنون شناسايي خوبي از نيروهاي موثر در كشور دارد و اين بدليل سابقه ايشان در دوران جنگ مي باشد. وي در ادامه ضمن انتقاد شديد از عملكرد دولت در بخش اقتصادي پرداخت يارانه ها توسط دولت را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت كه معلوم نيست اين همه درآمد نفتي كجا رفته است؟
 
وي عدم اقبال عمومي از برنامه هاي محسن رضايي در انتخابات هاي گذشته را عدم وجود عقلانيت در راي دهندگان دانست؟!. در ادامه دكتر نيلي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري كه بايد دولتي بيايد كه نقاط قوت اين دولت را داشته و نقاط ضعف  اين دولت را نداشته باشد، اشاره كرد كه بالاخره علي رغم تمام كاستي هايي كه وجود دارد نمي توان موفقيت هاي دولت نهم را ناديده گرفت. مثلا راه آهن شيراز- اصفهان كه بيش از 1000 ميليارد تومان هزينه برده است، در اين دولت به انجام رسيده است و خيلي از پرو‍‍ژه هاي ديگر، البته كاستي هايي نيز وجود داشته كه باعث وضعيت اقتصادي موجود شده است و اميدواريم در دولت يازدهم برطرف شود. و نبايد همه عملكرد اقتصادي دولت را در پرداخت يارانه ها خلاصه كرد. در ادامه نماينده دكتر لنكراني بيان داشت كه در آن زمان (دوران دفاع مقدس) كه آقاي محسن رضايي افتخاراتي آفريدند به دليل آن بود كه در زمين انقلاب اسلامي بازي مي كرد. و به همين دليل نتيجه عملكرد ايشان افتخار آميز است. ولي فرمولهايي كه ايشان در حال حاضر در زمينه اقتصادي ارائه مي نمايد، برگرفته ازمباني نظري وارداتي است و از اين جهت ما معتقد هستيم نمي تواند ما از چالشهاي جاري عبور دهد. نوار اين مناظره در حال پياده شدن مي باشد و در ادامه به خبر تكميلي ارائه مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
دکتر نیلی راست میگه، احسنت.
پاسخ
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
تعبیر رهبر انقلاب از آیت الله مصباح
مقام معظم رهبری:

"بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ایشان به عنوان، یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت دارم.

اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیت هایى مانند علامه طباطبائى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم ­القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است. ”
فیلم در لینک زیر
http://mostazafin.tv/latest-video/video/224_rahbar-mesbah
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها