کد خبر: ۱۳۳۵۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
گروه‌های مسلح سوری از روزهای نخست آغاز ناآرامی‌های سوریه سخت تلاش کردند که بر مسائل طایفه‌ای و مذهبی مانور داده و به اقداماتی مانند هتک حرمت به مقبره‌ها و اماکن مقدس شیعه رو آوردند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از سوریه، گروه‌های مسلح و تندروهای سوری از همان آغاز ناآرامی و بحران در سوریه تمام تلاش خود را برای شعله ور کردن آتش جنگ طایفه ای به کار گرفته و در این راستا به اقداماتی مانند هتک حرمت مقبره‌ها و اماکن مقدس شیعیان متوسل شدند.

جدیدترین مورد از این اقدامات هتک حرمت مقبره حجر بن عدی از صحابه جلیل القدر پیامبر اسلام بود که با موج گسترده‌ای از محکومیت و نارضایتی محافل شیعه و غیر شیعه در سوریه و جهان عرب و مسلمان روبه رو شد.

هتک حرمت تروریست ها به مقبره حجر بن عدی در چارچوب تلاش برای شعله ور کردن آتش جنگ طایفه ای در ریف دمشق و سایر نقاط سوریه جا داشته و هدف از آن اجرای سیاست افراط گرایانه سلفی‌ها است.

در این میان شیخ فادی برهان نماینده شیعیان در ریف دمشق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه با محکوم کردن این اقدام وحشیانه اظهارداشت: نبش قبر از زشت‌ترین و منفورترین اقدامات است.

وی ضمن تاکید بر مظلومیت حجر بن عدی، حمایت از مقبره های شیعی را در برابر چنین اقدامات افراطی و وحشیانه خواستار شده و اظهارداشت: از مراجع دولتی سوریه درخواست می شود از این اماکن محافظت کنند.

شیخ برهان تصریح کرد: کشورهای عربی اکنون با موجی از هتک حرمت به شیعیان روبه رو شده اند زیرا دو روز پیش از نبش قبر حجر بن عدی، مقبره جعفر الطیار در اردن نیز مورد هتک حرمت قرار گرفت از همین رو باید برای مقابله با آن اقدامات فوری و موثری اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ارتباطی بین چهره های برجسته مذهبی و سرنگونی نظام حاکم سوریه وجود ندارد، اظهارداشت: شیعیان سوریه و جهان عرب و حتی سراسر جهان در کنار بشار اسد که از طوایف مذهبی سوریه حمایت کرده و به آنان احترام می گذارد، قرار دارند.

شیخ برهان همچنین تاکید کرد که مقبره حضرت زینب (س) و سیده سکینه تحت تدابیر امنیتی قرار دارند و هیچ گونه تعرضی به این اماکن نشده است زیرا از آغاز ناآرامی ها در سوریه پیش بینی می‌شد که این اماکن مقدس هدف حملات تندروها قرار بگیرند.

وی افزود: ارتش سوریه تنها مرجعی است که می تواند از مقبره بزرگان دینی حمایت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها