کد خبر: ۱۳۳۵۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
رييس کميته انضباطي از تهديدهايي که در مسير رسيدگي به پرونده تباني شده بود پرده برداشت و گفت: به قانون عمل کرديم اما احکام ما وحي منزل نيست و در ادامه رسيدگي‌ها منتظر حکم تاثيرگذار جديدي نباشيد.
اسماعيل حسن‌زاده درباره احکام صادره کميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره پرونده تباني به سوالات و ابهامات متعددي پاسخ داد که مشروح آن در زير مي‌آيد:

به گزارش ايسنا ، حسن زاده ابتدا درباره اين حکم اظهار کرد: ما پس از بررسي‌هاي کامل پرونده تلاش کرديم طبق قانون و رعايت جانب عدالت احکام را صادر کنيم و معتقديم حکم ما وحي‌ منزل نيست و اگر ايرادي داشته باشد، پس از اعتراض احتمالي محکومان، مي‌تواند در صورت لزوم در شوراي استيناف مورد بازبيني و احيانا تجديدنظر قرار گيرد.

** پرونده باز است اما منتظر حکم تاثيرگذار ديگري نباشيد

وي در پاسخ به اينکه باز بودن اين پرونده که به آن اشاره داشتيد به چه معناست، گفت: يک بخشي از پرونده براي ساير افراد مرتبط با اين موضوع مختوم نشده و اين افراد جزو محکومان اعلام شده نيستند.

رييس کميته انضباطي در واکنش به اينکه يعني ممکن است در آينده با بررسي‌هاي بيشتر، احکام تعيين‌کننده يا تاثيرگذار ديگري در نتايج ليگ دسته يک اعلام کنيد، اظهار کرد: خير چنين نخواهد شد و احکام احتمالي درباره اين افراد شخصي است و در نتايج و سرنوشت تيم‌ها تاثيرگذار نيست.

** اينکه صدور احکام قطعي در استيناف طول بکشد به ما مربوط نيست

حسن‌زاده همچنين در پاسخ به اينکه پيش‌بيني مي‌کنيد احکام قطعي پس از استيناف با توجه به مهلت قانوني اعتراض براي محکومان، چه زماني صادر شود تا مسابقه پلي‌آف بيش از اين به تاخير نيافتد نيز خاطرنشان کرد: کميته انضباطي طبق وظيفه‌اي که داشت کارش را انجام داد و موارد بعدي ديگر به اين تشکيلات مربوط نمي‌شود. محکومان يک هفته مهلت قانوني براي اعتراض دارند و بعد از آن هم نمي‌دانم چقدر طول بکشد که شوراي استيناف به اعتراض‌هاي احتمالي آنها ترتيب اثر دهد.

** هيچ‌کدام از مربيان محکوم شده در کميته انضباطي سوءسابقه نداشتند!

وي در واکنش به اينکه با توجه به سوءسابقه برخي از مربيان محکوم شده در اين پرونده، برخي‌ها معتقدند مي‌بايست احکام سنگين‌تري براي آنها صادر مي‌کرديد نيز به ايسنا گفت: ما به قانون عمل کرديم و تمام تنبيه‌هاي در نظر گرفته شده طبق آن است. ضمن اينکه مربياني که معتقديد سوءسابقه داشتند، هيچ راي صادره‌ شده‌اي در کميته انضباطي نداشتند. شايد بعضي از آنها در سال‌هاي گذشته توسط نهادهاي ديگري چون کميته رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي مشمول تنبيه‌هايي شده باشند اما هيچ‌کدام از آنها در کميته انضباطي پرونده‌ا‌ي منتهي به صدور راي نداشتند.

** بعيد نيست اين احکام در استيناف تغيير کند

رييس کميته انضباطي درباره اعتراض برخي محکومان مبني بر اينکه ما نمي‌دانيم به چه علت محکوم شده‌ايم نيز اظهار کرد: تمام اين موارد در حکم تشريح داده شده و اصلا استيناف را براي همين گذاشتند که اگر کسي اعتراضي دارد، برود و حرف‌هايش را بزند. ما به احکامي که صادر کرديم هيچ تعصبي نداريم و هيچ بعيد نيست استيناف با بررسي دوباره تصميم بگيرد در حکمي تجديدنظر کند.

** برخي کساني که در مسير رسيدگي به پرونده بودند بارها تهديد شدند

حسن زاده با بيان اينکه در جريان بررسي پرونده بارها تهديدهايي از جانب برخي افراد صورت گرفت، به ايسنا گفت: متاسفانه برخي از دوستان و آنهايي که در مسير رسيدگي به پرونده بودند را تهديد کردند. ما ادعايي نداريم و وظيفه خودمان مي‌دانستيم از حق دفاع کنيم و خوشحاليم با وجود اين رفتارها سعي کرديم عادلانه‌ترين احکام را صادر کنيم.

** به بهترين روش عمل کرديم

وي در واکنش به اينکه تهديدکنندگان چه کساني بودند، تصريح کرد: بعضي‌ها با اتکا به افراد ديگر و از جانب ديگران اقدام به تهديد مي‌کردند و عده‌اي هم به نفع کسي حرف مي‌زدند. طبيعي است عده‌اي مخالف کميته انضباطي هستند و برخي هم منافع‌شان در خطر بود اما ما به بهترين روش عمل کرديم و به دور از هياهو، جنجال‌ها و مانورهاي رسانه‌اي کارمان را انجام داديم و الان هم هر کسي به هر جرمي محکوم شده قانونا حق اعتراض دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها