کد خبر: ۱۳۳۳۹۳
زمان انتشار: ۰۱:۳۹     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تدوین طرح جدیدی به منظور تامین زیرساخت‌های حمایتی از کودکان کار و خیابان پایتخت خبر داد.
رضا جاگیری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مجری ساماندهی دستفروشان، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است، افزود: با این حال دستفروشان سیاری که کودک و نوجوان هستند، در قالب کودکان کار و خیابان دسته‌بندی می‌شوند و سازمان رفاه برای ساماندهی آنها ورود می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مفاد طرح جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان، ایجاد و توسعه مراکز زیرساختی است که به این کودکان خدمات حمایتی ارائه کند.

به گفته جاگیری، هم‌اکنون هم در سازمان رفاه شهرداری تهران علاوه بر توزیع اقلام حمایتی در فصل مدرسه و اعطای هدیه و عیدی در ایام خاص به کودکان کار و خیابان، حمایت سازمان‌های مردم نهاد نیز جذب شده و از امکانات آنها برای فراهم کردن امکانات بیشتر این کودکان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه کودکان در کدام مناطق بیشتر مشغول دستفروشی هستند، به ایسنا گفت: این کودکان در سطح شهر شناور هستند. ضمن اینکه اغلب آنها ساکن شهرک‌های اطراف تهران بوده و برای دستفروشی به سایر مناطق پایتخت می‌آیند.

معاون سازمان رفاه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر محور خیابان انقلاب تا آزادی را به عنوان خط جدا کننده شمال و جنوب تهران در نظر بگیریم، فعالیت کودکان دستفروش در نیمه شمالی تهران بسیار بیشتر است، چراکه در مناطق شمالی استقبال بیشتری از آنها می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها