کد خبر: ۱۳۲۹۹۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

به گزارش دیده بان نیوز؛ مناظره حجت الاسلام ذوالنور و دکتر صادق زیبا کلام در کرج با حاشیه هایی جالبی همراه بود.

این مناظره  که قرار بود راس ساعت 13:30 دقیقه آغاز شود با نیم ساعت تاخیر اغاز شد. علت تاخیر مناظره هم حضور همزمان حجت الاسلام ذوالنور و صادق زیباکلام در مسجد دانشگاه و اقامه نماز ظهروعصر به صورت جماعت بود.


بعد از اقامه نماز طرفین مناظره از مسجد دانشگاه به سمت سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه به راه افتادند.در راه نیز اخبار افراد ثبت نام کننده در آخرین روز مهلت ثبت نام در انتخابات ریاست بین طرفین رد و بدل شد وبا کنایه های همراه شوخی و خنده بین ایشان ادامه یافت. ورود آقایان ذوالنور و زیباکلام به محل مناظره با تشویق دانشجویان همراه بود.

سرانجام جلسه بعد از پخش قرآن و سرود ملی شروع شد و مجری برنامه به ساختار و نحوه گردش زمان بین طرفین اشاره کرد.

45دقیقه برای هر طرف مناظره درنظرگرفته شده بود که بعد از اتمام این زمان توسط طرفین، با موافقت دانشجویان و میهمانان جلسه 15 دقیقه به زمان هریک از طرفین مناظره اضافه شد.
دکتر صادق زیباکلام در اولین دور از صحبتهای خود با انتقاد از اینکه برخی ها می گویند خاتمی گفته بیشتر از 20 درصد رای دارم و طرفداری در جامعه ندارم، اظهار داشت: اصولگران چهار سال است که مدام می گویند اصلاح طلبان حنایشان رنگی ندارد ولی چرا از حضور اصلاح طلبان احساس ترس دارند.

 


دراین لحظه دانشجویان حامی زیباکلام با تشویق های خود صحبتهای وی را تایید کردند که به دلیل دنباله دار بود این تشویق ها، با واکنش مجری برنامه همراه بود.

زیباکلام با اشاره به مجری برنامه از وی خواست درمورد تشویق ها حساسیت به خرج ندهد و به وی گفت:این جوانان جایی برای شادی و تخلیه انرژی ندارند !اجازه دهید تشویق کنند!
این صحبت زیباکلام با تشویق های ممتد دانشجویان همراه بود.

حال نوبت به حجت الاسلام ذوالنور رسید.جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه گفت: اگرموسوی رئیس جمهور می  شد اگر قصد سفر از کرج به تهران را داشت از قزوین سر در می آورد. امروزه پشیمان نیستیم از احمدی نژاد حمایت کردیم ولی احمدی نژاد از اصول انقلاب فاصله گرفت و به این حمایتمان از احمدی نژاد افتخار می کنیم.

دانشجویان حامی وی هنگام شنیدن این سخن با تشویق او را همراهی کردند و در چندین نوبت این کار از طرف دانشجویان، در بین صحبت های حجت الاسلام ذوالنور ادامه یافت.

 


البته هرزگاهی دربین صحبت های وی ،برخی از  دانشجویان  منتقد وی در پی تلاش برای قطع کردن صحبت های وی بودند اما موفق نشدند.

در پایان مناظره و دکترزیباکلام باگفتن این جمله« اسرائیل طی 34 سال گذشته که از عمر انقلاب ایران گذشته حتی یکبار ایران را تهدید به نابودی نکرده است ولی ما کشور اسرائیل همواره تهدید به نابودی می کنیم.»
باواکنش شدید دانشجویان اعم از موافق و مخالف روبه رو شد.دانشجویان به دلیل اینکه وی عبارت «کشور»را در قبال اسرائیل بکار برده است  به وی معترض شدند و با سردادن فریادهایی میگفتند:اسرائیل کشور نیست!
درنهایت دانشجویان معترض با سردادن شعارمرگ بر اسرائیل و به نشانه اعتراض به  زیباکلام سالن مناظره را ترک کردند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ما ازاین نوع نگارش نتیجه میگیریم که زیباکلام بدوذوالنورخوب است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها