کد خبر: ۱۳۲۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۰۷ خرداد ۱۳۹۰
ایسنا: فرمانده انتظامي استان تهران و البرز از دستگيري زمين‌خواري كه بيش از 34 هزارمترمربع از زمين‌هاي چالوس را تصرف كرده بود، خبرداد.

سردار عليرضا اكبرشاهي با اعلام دستگيري فردي كه با تصرف اراضي ملي، 13 ميليارد تومان سرمايه را به سرقت برده بود، گفت: پنجم ارديبهشت ماه سال‌جاري با دريافت گزارشي از اداره منابع طبيعي شهرستان كرج مبني بر اين كه فردي به نام «محمد» از سال 1367 اقدام به تصرف اراضي ملي كرده و از همان سال در مراحل مختلف تاكنون 34 هزار و 500 مترمربع از اراضي ملي در منطقه چالوس را تصرف كرده است، رسيدگي به صحت و سقم پرونده در دستور كار ماموران پليس آگاهي استان تهران و البرز قرار گرفت.

وي گفت: پس از بررسي و مطالعه دقيق سوابق مشخص شد كه محمد در سال 1367 در منطقه چالوس كرج 2 هزار متر مربع و در سال 1378 نيز 6 هزار و 120 مترمربع ديگر از اراضي ملي را در همان منطقه صرف و اقدام به كاشت درخت گردو، احداث يك باب ساختمان و ديواركشي كرده است و در هر مرحله با ترفندهاي مختلف از تحويل و بازگشت اراضي طفره رفته و صورت جلسات رفع تصرف نيز صوري بوده و به صورت قانوني تنظيم شده است.

اكبرشاهي افزود: اين زمين‌خوار در سال 1386 نيز 25 هزار و 774 متر و در سال‌هاي اخير نيز به دفعات مختلف اراضي ملي را به تصرف خود درآورده است به گونه‌اي كه برابر آخرين نظريه كارشناسي صورت گرفته اراضي تصرف شده وي به ميزان 34 هزار و 500 مترمربع و به ارزش تقريبي 13 ميليارد تومان است، اما از همان سال 1367 تاكنون هيچ اقدام مؤثري مبني بر رفع تصرف و خلع يد از تصرفات انجام گرفته صورت نگرفته است.

وي گفت: با به دست آمدن دلايل كافي و مستندات قانوني مبني بر تصرف اراضي ملي توسط اين فرد، وي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي و از آنجا نيز با قرار وثيقه 14 ميليارد توماني روانه زندان شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها