کد خبر: ۱۳۲۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۰۷ خرداد ۱۳۹۰
محفل شعر و ادب، بعد ازظهر امروز با حضور پسر شیخ یوسف قرضاوی در سالن همایش های علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محفل شعر و ادب به افتخار شاعر انقلابی مصر«عبدالرحمن یوسف قرضاوی» پسر یوسف قرضاوی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین و جوانان به پا خواسته خیزش های اسلامی، بعد از ظهر امروز در سالن همایش های علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

در این محفل شعر که به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، ابتدا شاعرانی از کشور عراق به سروده سرایی پرداختند و سپس عبدالرحمن قرضاوی 4 قصیده را به سمع حضار رساند.

فرات الاسدی، سمیر مقبل و مرتضی الموسوی از شعرای عراقی بودند که در وصف قیام ملت های عربی شعر خواندند.

پس از آنها عبدالرحمن قرضاوی به روی سن آمد و از دعوت وی و پذیرای گرم توسط جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و برای همه جهانیان خصوصا ملت های عربی و اسلامی آرزوی آینده ای روشن کرد.

وی با اشاره به سال ها ظلم و ستم نظام دیکتاتوری حسنی مبارک علیه مردم مصر، سروده ای را درباره دیکتاتوری حسنی مبارک و وابستگی وی به بیگانگان قرائت کرد.

شعر دیگر وی درباره انقلاب مصر و تکریم شهدا بود که پیش از قرائت آن، انقلاب ملت مصر را نتیجه نادانی، حماقت و پستی نظام حسنی مبارک و یکپارچگی شهروندان مصری خواند.

قرضاوی در قطعه ای دیگر از سروده هایش به مساله محاصره غزه و همدستی حسنی مبارک با اسرائیل پرداخت و تاکید کرد فردی که شهروندان مصری را گرسنه بگذارد به راحتی می تواند مردم مظلوم غزه را مورد محاصره قرار دهد.

این شاعر انقلابی مصری با اشاره به اینکه ملت های عربی و ایرانیان به خوبی به مفهوم قبر، جنازه و افراد مفقود الاثر آگاهی دارند آخرین سروده خود را به شهدای غرق شده مصری در سال های گذشته که به دلیل ظلم و ستم حسنی مبارک به کام مرگ رفتند اختصاص داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها