کد خبر: ۱۳۲۴۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
آخرین اخبار از زلزله بشاگرد و جاسک
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام 10 تیم ارزیاب و دو فروند بالگرد در پی زلزله 2 / 6 ریشتری در بندر جاسک خبر داد.

به گزارش 598، محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 2 / 6 ریشتر بندر جاسک واقع در استان هرمزگان را لرزاند گفت: این زمین‌لرزه در ساعت 6:38 صبح امروز رخ داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت زمین لرزه بلافاصله 10 تیم ارزیاب از استان‌های همجوار به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند، گفت: با توجه به اینکه احتمال وجود خسارت می‌رود دو فروند بالگرد نیز برای پوشش و ارزیابی‌هوایی به منطقه اعزام شد.

آسیب دیدگی 6 روستا و مصدومیت دو تن تاکنون

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با گذشت بیش از دو ساعت از زلزله بندرجاسک، از مصدومیت دو تن و آسیب دیدگی 6 روستا در این زمین‌لرزه خبر داد و گفت: تاکنون تعداد هشت پس‌لرزه که بزرگترین آنها به قدرت 5.6 ریشتر بود، به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه 56 آبادی تا شعاع 15 کیلومتری از مرکز زمین لرزه وجود دارد، گفت: ارزیابی 10 تیم اعزامی به مناطق زلزله زده تاکنون نشان داده که شش روستا دچار آسیب‌دیدگی شدند.

به گفته وی روستاهای «ایرر»، «تیدر»، «کلاهو»، «شهرشیب کلاه»، «سرهور» و «کوه‌سفید» دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند‌.

حضور 90 امدادگر و یک بالگرد دیگر در مناطق زلزله‌زده

همچنین مظفر با بیان اینکه تعداد تیم‌های عملیاتی اعزامی به مناطق زلزله‌زده به 18 تیم رسید، گفت: در حال حاضر 90 امدادگر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

وی افزود: با توجه به مسدودشدن راه‌های زمینی برخی از روستاها، تعداد سه فروند بالگرد در حال ارزیابی هوایی مناطق زلزله‌زده است.

مصدومان به 20 تن رسیدند

مظفر با اعلام مجروح‌شدن 20 تن از مردم مناطق زلزله‌زده در پی زمین‌لرزه صبح امروز بشاگرد تا ساعت 10:30 شنبه گفت: 18 تن از این مصدومان به صورت سرپایی درمان و تنها دو تن برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.

خرابی‌ها در منطقه زلزله‌زده زیاد است

رنجبر مدیر کل بحران استاندار هرمزگان به ایسنا گفت: میزان این زمین لرزه 6.2 در مقیاس ریشتر ساعت 6 و 9 ثانیه صبح امروز عمق 15 کیلومتری زمین 97 کیلومتری جاسک 103 کیلومتری منوجان استان کرمان بود که مرکز این زلزله شرق هرمزگان و شهرستان بشاگرد بود.

به گفته وی خرابی‌ها در این منطقه بالاست و منازل مسکونی حدود 8 روستا تاکنون از میان رفته است.

نظری، مدیر بحران شهرستان بشاگرد اعلام کرد: راه دسترسی به یک روستا مسدود شده است.

سیدموسی هاشم‌نسب مدیر هلال احمر شهرستان میناب نیز گفت: تاکنون یک کامیون حامل چادر و شماری امدادگر از این شهرستان به منطقه ارسال شد.

مصدومیت 15 تن در زلزله بشاگرد/وخامت حال یک تن

به گزارش ایسنا، عزیزی استاندار هرمزگان از مجروحیت 15 تن در پی زلزله 6.2 ریشتری بشاگرد خبرداد.

وی در تشریح جزئیات زلزله صبح امروز در هرمزگان با بیان اینکه کانون زلزله در منطقه «ایرر» در بشاگرد استان هرمزگان بود، گفت: بر اساس گزارشات اولیه امدادگران،‌ تاکنون زلزله 6.2 ریشتری 15 تن دچار مصدومیت شدند که حال یک تن از آنان نامساعد است.

به گفته وی تاکنون 9 پس‌لرزه بالای چهار ریشتر مناطق زلزله‌زده را لرزانده است.

تخریب 400 واحد مسکونی در منطقه‌ زلزله‌زده گوهران

علی بهرامی، بخشدار بخش گوهران شهرستان بشاگرد از تخریب 400 واحد مسکونی بدنبال وقوع زلزله 6.2 ریشتری صبح امروز خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در شهرستان بشاگرد به ایسنا گفت: درصد تخریب‌ها در این منطقه بالاست.

بخشدار بخش گوهران با اظهار اینکه در آخرین آمارگیری از سطح بخش، قریب به 400 واحد مسکونی تخریب شده، تصریح‌کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که تا این لحظه 17 تن نیز زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بخش 70روستا در محدوده بخش گوهران قرار دارد، اظهارکرد: بدنبال وقوع این زمین‌لرزه، 70 درصد روستاهای بخش تخریب شده‌اند.

بهرامی درباره امدادرسانی انجام صورت گرفته، گفت: تا الان از امکانات شهرستان شش جایگاه اسکان موقت ایجاد شده و نیروهای امدادی در سطح بخش نیز به روستاها اعزام شدند.

وی درخصوص وضعیت راههای این بخش نیز گفت: متاسفانه محور اصلی بخش به علت ریزش کوه مسدود شد که با کمک سایر ارگان‌ها بازگشایی شد.

بخشدار گوهران گفت: بیشترین خسارت‌ها را روستاهای «ایرر»، «سرهور» و شهر «گوهران» که مرکز بخش است به خود دیده‌اند.

اخبار تکمیلی ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها