کد خبر: ۱۳۲۲۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
حجت الاسلام استاد آقا تهرانی در هیئت فاطمیون عنوان داشتند:
حجت‎الاسلام مرتضی آقا تهرانی در هیئت فاطمیون در تبیین مبانی اخلاقی در جامعه و نیز لزوم رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی انتقاداتی را نسبت به برخورد منافقانه از سوی برخی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری بیان داشتند. وی افزود: برخی از افراد برای کسب رأی منافقانه عمل می‎کنند، یعنی در میان گروهی از مردم سخنی را بیان می‎کنند ولی در میان گروه دیگر می‎گویند بیان این سخنان مناسب نیست.
به گزارش سرویس اندیشه پایگاه 598، شب گذشته حجت‎الاسلام مرتضی آقا تهرانی در هیئت فاطمیون در تبیین مبانی اخلاقی در جامعه و نیز لزوم رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی انتقاداتی را نسبت به برخورد منافقانه از سوی برخی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری بیان داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از افراد برای کسب رأی منافقانه عمل می‎کنند، یعنی در میان گروهی از مردم سخنی را بیان می‎کنند ولی در میان گروه دیگر می‎گویند بیان این سخنان مناسب نیست.

وی در تشریح بیان نکات مثبت و منفی کاندیداهای ریاست جمهوری بیان داشت: همه جا بیان سخن، غیبت نیست، برای نمونه ممکن است فردی برای خواستگاری از کسی تحقیق ‎کند در این صورت باید واقعیت را گفت و عیوب را مخفی نکرد چرا که سبب از هم پاشیدن زندگی دیگران می‎شود.



این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در انتخابات نیز این گونه است، اگر از فردی پرسیده شود فلانی چگونه فردی است اگر در او عیب باشد و فرد بداند باید بگوید تا مردم در رأی دادن خود دچار اشتباه و مشکل نشوند،

حجت‎الاسلام آقا تهرانی تأکید کرد: نباید یک‎دیگر را گول بزنیم، وظیفه ما شناخت افراد است، باید برای رأی دادن نسبت به افراد شناخت کافی داشته باشیم، در انتخابات باید دقت داشته باشیم تا به اصلح رأی بدهیم، خواه اصلح رأی بیاورد و خواه نیاورد، البته اصلح هم رأی می‎آورد.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) به کمیل می‎فرمایند «با مردم به نیکی صحبت کن»، بیان انسان باید شیرین و قشنگ باشد.

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد خیلی گزنده و همراه با توهین، ناسزاگویی و تمسخر با دیگران صحبت می‎کنند، انسان نباید دیگران را خوار کند، ما مأمور به نیک سخن گفتن در ظاهر و باطن با دیگران هستیم.

حجت‎الاسلام آقا تهرانی با بیان این‎که برخی از افراد به کنایه درباره دیگران غیبت کرده و تهمت می‎زنند، اظهار داشت: گاهی خود سخن غیبت است و گاهی نیز ممکن است محتوا و شکل بیان سخن غیبت باشد، برای نمونه وقتی از شخصی پرسیده می‎شود فلانی چگونه است می‎گوید «چیزی نگویم بهتر است» در حالی که این هم نوعی غیبت است.

وی افزود: مؤمن به نیکی با دیگر حرف می‎زند، خوار و سبک کردن دیگران درست نیست، نوع گفتار و محتوای سخن فرد به گونه‎ای باشد که در آن غیبت و تهمت نباشد، بر زبان غیبت و تهمت جایز نیست، بلکه اقرار به توحید، رسالت و امامت واجب شده است و اقرار به شهادتین عمل زبان است.

وی افزود: گوش باید از غیبت پاک باشد، شرکت در مجالس حرام برای انسان جایز نیست، از گرفتار شدن در گناه باید پیشگیری کرد، جلسه را باید به سوی معنویت هدایت کرد، برخی از افراد تا به یک طبیعتی می‎رسند فکر می‎کنند در این جا می‎توانند بزنند برقصند و آهنگ‎های نامناسب گوش بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‎با بیان این‎که بهترین راه برای پیشگیری از گناه جایگزین کردن است، گفت: برخی مواقع جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه زمان تربیت است، مانند این‎که انسان با دیگران به نرمی ‎و آرامش رفتار کرده و سخن بگوید، انسان باید در جهت هدایت مردم تلاش کند، گوش، چشم و زبان باید از آن چیزی که خدا نهی کرده است دوری کنند چرا که تمام اعضای بدن مسؤول هستند.

وی ادامه داد: فرد نباید به سخن نادرست دل بسپارد، اگر اتفاقی شنیده شود مشکلی ندارد، انسان نباید به هر سایتی سر بزند و هر مطلبی را بخواند یا گوش بدهد، البته در صورتی که برای جواب به شبهه بخواهد مطلبی را بشنود یا بخواند مشکلی ندارد و این کار از عهده هر فردی بر نمی‎آید بلکه باید متخصص باشد.

حجت‎الاسلام آقا تهرانی با بیان این‎که نباید حتی لحظه‎ای غفلت کرد، بیان داشت: برخی از افراد می‎گویند من گرفتار نمی‎شوم و یک‎بار تست کردن مشکلی ندارد در حالی که اگر انسان حتی لحظه‎ای غفلت کند یک عمر جسم و روح او گرفتار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید به دنبال بصیرت افزایی باشد، باید تقوا را رعایت کرد و ارزش خود را نابود نکرد، امروز با فشار یک کلید فرد به فساد کشیده می‎شود و اگر انسان به فساد کشیده شود برای امام حسین(ع) نیز اشک نمی‎ریزد، از این‎رو دل را باید پاک نگه داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه رفت و آمد با گنهکاران را سبب عادی شدن گناه در نزد فرد دانست و گفت: دین انسان به سبب یک غفلت ممکن است از بین برود، انسان نباید با افراد گنهکار نشست و برخاست داشته باشد چرا که گناه کردن نزد او نیز عادی می‎شود.

وی در پایان اظهار داشت: انسان نباید با رشوه گیرنده، رباخوار، غبیت کننده و تهمت زننده رفت و آمد کند، از چشم، گوش و زبان باید مراقبت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷
۳
فعلا اصلح تر از آقای باقری لنکرانی نداریم
http://ehsanrohaninik.blogfa.com
پاسخ
منصف
BRAZIL
۰۹:۳۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۴
۱
در انتخابات باید دقت داشته باشیم تا به اصلح رأی بدهیم، خواه اصلح رأی بیاورد و خواه نیاورد، البته اصلح هم رأی می‎آورد.
سخن فوق کاملا بی اساس است چراکه خاتمی و بنی صدر مگر در زمان انتخاب شدنشان به ریاست جمهوری اصلح بودند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۰
۱۱۳
آقای شهردار به ستادهاش دستور داده که در جنوب تهران تکنوکرات بودنش رو تکذیب کنند و در شمال تهران تایید کنند این مصداق عینی ... است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۱۰۲
سالی که نکو ست از بهار ش پیداست کسی که از او ل با مردم درو یی و نفا ق کند شایسه مسئو لیت بز رگ ریا ست جمهو ر ی نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بابا این اقا خودش جمع کنه من برای مشکلم رفتم پیشش مسخره ام کرد حالا از اسلام دم میزنه
پاسخ
جابر احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام مردی به بزرگی شما ندیدم که نظرات بنده را خذف می کند؟؟×!!!
واقعا شما مخالف اتحادید؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا بهمون رحم که با وجود برخی از شماها!!!


زاکانی در خصوص ائتلاف با گروه‌های دیگر گفت: معتقد هستم با حضور آقای هاشمی اصولگرایان نیازمند همگرایی هستند و کسانی که قرابت بیشتری با هم دارند باید آن را شروع کنند و به جامعه اطمینان بدهند در نهایت یک نفر از میان آنها به صحنه خواهد آمد؛ آقای هاشمی و تمام کسانی که به او کمک می‌کنند ظرفیت پیروزی ندارند و تنها در صورت تفرقه اصول‌گرایان موفق می‌شوند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها