کد خبر: ۱۳۲۱۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیر آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا از امکان تلاش دولت اوباما برای افشای اطلاعات محرمانه مربوط به طرح سامانه دفاع ضد موشکی این کشور به طرف روسی خبر داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، مدیر آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا خبر داد که "باراک اوباما" ممکن است اطلاعات محرمانه مربوط به طرح سامانه دفاع ضد موشکی این کشور را در در اختیار مقامات روسی قرار دهد.

دریادار "جیمز سیرینگ" روز چهارشنبه در جلسه شنود کنگره آمریکا اعلام کرد که وی اطلاعات محرمانه‌ای را، بویژه در مورد سرعت موشک‌های ره‌گیر سامانه دفاع ضد موشکی با مقامات بلندپایه وزارت دفاع روسیه مورد بررسی قرار داده است.

به گفته وی، دولت اوباما به دنبال کاستن نگرانی مقامات مسکو در این ربطه است که سپر موشکی آمریکا علیه توان بالقوه هسته‌ای روسیه جهت‌گیری نشده است.

نماینده بلندپایه نظامی روسیه در ناتو پیش از این از همتایان آمریکایی خود دعوت کرده بود تا در کنفرانسی در زمینه مسائل امنیتی اروپا که قرار است در تاریخ 24-23 ماه مه در مسکو برگزار شود، شرکت کنند. انتظار می‌رود که بعد از پایان این کنفرانس مقامات وزارت دفاع روسیه و آمریکا بصورت دوجانبه مذاکرات خود در زمینه سپر موشکی را ادامه دهند.

15 ماه مارس آمریکا اعلام کرد که از مرحله چهارم توسعه طرح سپر موشکی خود در اروپا صرف‌نظر کرده است. کارشناسان این مسئله را نشانی از تلاش مقامات واشنگتن برای رفع اختلافات و رسیدن به توافق با روسیه در این زمینه تلقی کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها