کد خبر: ۱۳۲۱۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
با گذشت نزدیک به دو هفته از فرو ریختن ساختمان کارگاه پوشاک در پایتخت بنگلادش و کشته شدن بیش از ۸۰۰ نفر، یک کارگاه دوزندگی در بنگلادش آتش گرفت و دستکم ۷ نفر کشته شدند.

به گزارش 598،  فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، اواخر شب گذشته، یک کارگاه دوخت و دوز پوشاک در شهر «داکا»، پایتخت بنگلادش، آتش گرفت و دستکم 7 نفر از کارکنان کارگاه کشته شدند.

این رخداد درست دو هفته پس از آن رخ می‌دهد که روز روز چهارشنبه، 24 آوریل (چهارم اردیبهشت‌ ماه)، یک ساختمان که مجموعه‌ای از کارگاه‌های دوزندگی در آن واقع بودند، در حومه داکا فرو ریخت و دستکم 800 نفر در آن حادثه جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش بی بی سی، در حادثه آتش‌سوزی کارگاه دوزندگی شب گذشته در داکا صاحب کارگاه و یک مأمور پلیس نیز در میان قربانیان بودند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مأمور پلیس و صاحب کارگاه در یک جلسه بودند که آتش‌سوزی عظیمی در این ساختمان 11 طبقه به وقوع پیوست.

هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک در بنگلادش اعلام کرده که در تلاش برای کشف علت حادثه هستند.

حادثه فروریختن ساختمان در بنگلادش خشم بسیاری از کارگران به عدم امنیت ساختمان‌های کارگاههای تولید پوشاک را برانگیخت و به دنبال افزایش اعتراضات، دولت بنگلادش، 18 کارگاه تولید پوشاک را به دلایل امنیتی تعطیل کرد.

بنگلادش یکی از بزرگترین صادرکنندگان پوشاک محسوب می‌شود که 60 درصد از این تولیدات به اروپا و 37 درصد به آمریکا و کانادا ارسال می‌شود و 3.6 میلیون بنگلادشی در صنعت پوشاک این کشور کار می‌کنند که اکثریت آنها زنان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها