کد خبر: ۱۳۲۱۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام علی فلاحیان دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور، کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را رسما ثبت کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و عضو مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش نام خود را در فهرست نامزدهای انتخابات یازدهم ثبت کرد.

«علی فلاحیان» متولد 1328 نجف‌آباد اصفهان است؛ او دانش آموخته مدرسه حقانی و تحصیلات حوزوی او در سطح خارج فقه و اصول است و در سال‌های اخیر دو مجتمع فرهنگی به‌منظور آموزش علوم دینی در تهران راه‌اندازی کرده است.

وی از مبارزین علیه رژیم پهلوی بود و با پیروزی انقلاب اسلامی به‌ دلیل ارتباطی که با شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی داشت، به حزب جمهوری اسلامی پیوست.

عمده دوران زندگی فلاحیان در خوزستان گذشته و او حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب خرمشهر و آبادان و همچنین ریاست بنیاد مسکن و فرماندهی کمیته انقلاب این شهرستان را در کارنامه خود دارد.

حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب باختران و مشهد از دیگر مسئولیت‌های فلاحیان بود که مدتی بعد به عنوان قائم مقام دادستان انقلاب وقت کل کشور منصوب شد.

اولین دادستان ویژه روحانیت که فرماندهی کل کمیته‌های انقلاب، ریاست دفتر بازرسی فرماندهی کل قوا در زمان جنگ و عضویت در شورای سیاست‌گذاری صداوسیما را نیز تجربه کرده بود، از مؤسسین وزارت اطلاعات است که پس از مدتی قائم مقامی این وزارتخانه را بر عهده گرفت.

فلاحیان در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی دو دوره سکاندار وزارت اطلاعات دولت سازندگی بود و مدتی نیز در شورایعالی امنیت ملی عضویت داشت.

این روحانی 63 در حال حاضر و از سومین دوره فعالیت مجلس خبرگان رهبری نمایندگی مردم استان خوزستان را در این مجلس بر عهده دارد و اکنون نیز می‌ خواهد شانس خود را برای تصدی مسئولیت اجرایی کشور امتحان کند.

این نخستین بار نیست که فلاحیان داوطلب ریاست جمهوری شده و پیش از این در انتخابات هشتم در زمان حاکمیت اصلاح‌طلبان که به شدت مخالف وی بودند، وارد این عرصه شده بود که البته از رفتن به پاستور ناکام ماند.

اسفند سال 86 و در آستانه انتخابات مجلس هشتم، فلاحیان «جبهه متحد اصولگرایان مترقی» را تشکیل داد و دلیل آن را «گسترش پهنای باند اصولگرایی در کشور» اعلام کرد و سال گذشته نیز، عضو شورای مرکزی «جمعیت فدائیان اسلام» شد که مجدداً احیا شده است.

حجت‌الاسلام فلاحیان اول اسفند ماه 1391 در خراسان رضوی رسماً نامزدی خود در انتخابات 92 اعلام و شعارش را «ایجاد کشور پیشرفته اسلامی» عنوان کرد.

وی عمده برنامه‌هایش را «ایجاد دولت الکترونیک و سوق دادن صنعت کشور به سوی فراصنعتی (های تک)» و «تثبیت قیمت‌ها و آرامش بازار از طریق مبارزه با تورم» ذکر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
پس اینطور که پیداست آقای احمدی نژاد دشمن دار نشده ، اینا آدمهایی هستند که میخوان چنگ بندازن به بیت المال ، خدا انشالله رسواشون کنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
البته رئیس مرگهای زنجیری فراموش نشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها