کد خبر: ۱۳۱۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
رئيس جمهور گفت: نگاه به قم نبايد فردي، گروهي، قشري و موضعي باشد بلكه بايد نگاه به اين شهر مقدس بر پايه نگاهي مكتبي باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر در مراسم آغاز عمليات آبرساني به قم در سخناني اظهار داشت: در يكي از بهترين ايام سال شاهد افتتاح پروژه‌اي براي ارائه خدمتي بزرگ به مردم تاريخ‌ساز قم هستيم.
وي با تبريك ميلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: زهرا كوثر بوده و اين بانوي بزرگ نقطه اصلي جوشش پاكي، عشق و معرفت است.
رئيس جمهور در ادامه آبرساني به شهر قم كه كانون عاشقان اهل‌بيت (ع) و زهراي اطهر است را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند را سپاسگزاريم كه اين آرزوي تاريخي برآورده شد.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه آبرساني به قم از چند دهه پيش مورد توجه قرار گرفته بود، خاطرنشان كرد: شهر مقدس قم از جنبه‌هاي گوناگون براي ما داراي اهميت بوده و نخستين دليل اهميت اين شهر وجود بارگاره مطهر حضرت معصومه (س) كه عطر زهراي اطهر را در عالم پراكنده مي‌كند، است.
وي ادامه داد: دل‌هايي كه به مزار يگانه هستي دسترسي ندارند با زيارت مزار حضرت معصومه (س) عطرآگين و شاداب مي‌شوند و اين بانوي بزرگ در دامان خود هزاران عاشق و عارف را تربيت كرده است و ايشان شاخه‌اي از كوثر است.
احمدي‌نژاد اهميت دوم قم را پايه‌گذاري عظيم‌ترين حركت اسلامي بعد از صدر اسلام عنوان كرد و گفت: انقلاب اسلامي بزرگ‌ترين حركت براي نجات بشر و برپايي توحيد و عدالت است و امروز شاهد هستيم اين حركت عالم را فرا گرفته است.
وي افزود: مردم قم با وجود سختي‌ها، كم‌لطفي‌ها و نامهرباني‌ها در طول تاريخ با تمام وجود پاي پرچم ولايت ايستاده‌اند و مجاهدت مردم قم از 15 خرداد سال 42 تا پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس همواره حفظ شده است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: قم بايد آبادترين، زيباترين و بانشاط‌ترين شهر ايران باشد و خداوند را سپاسگزاريم كه با اجراي عمليات آبرساني پايه اصلي براي احداث يك شهر الگو نهاده شد.
وي در ادامه با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در عرصه‌هاي مختلف و همچنين پيشرفت‌هاي استان قم طي سال‌هاي اخير بيان داشت: امروز طرح‌هاي بزرگي در استان قم در دست احداث است و در اين استان بايد شرايطي فراهم شود تا همه ملت ايران حداقل سالي يك بار به زيارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شوند.
رئيس جمهور گفت: قم مورد توجه عدالت‌خواهان و آزادانديشان جهان است و بايد فضاها در اين شهر به گونه‌اي طراحي شود كه به مطالبات به حق پاسخ دهد.
وي افزود: نگاه به قم نبايد فردي، گروهي، قشري و موضعي باشد بلكه نگاه به اين شهر مقدس بايد نگاهي مكتبي باشد در واقع نگاه‌ها در قم از تمركز نقطه‌اي بايد به فراز جهاني برسد.
رئيس جمهور گفت: ما امروز به هر كجاي دنيا كه مي‌رويم از ما مي‌خواهند تا انديشمندان خود را به اين كشورها اعزام كنيم تا آنها مكتب انقلاب را از سرچشمه اصلي دريافت كنند.
وي گفت: اگر امروز 6 هزار طلبه آشنا به شرايط بين‌الملل آماده باشند دنيا آماده پذيرايي از آنها است و دولت نيز از اين حركت جهادي فرهنگي پشتيباني مي‌كند.
رئيس جمهور اجراي طرح بزرگ آزادراه قم - تهران - مشهد و احداث قطار سريع‌السير اصفهان - قم - تهران - مشهد را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ امروز بايد همه ايران را به به سرعت بسازيم و دولت طرح‌هاي جهادي را در دست اجرا دارد.
وي افزود: بايد به نقطه‌اي برسيم كه كالاي ايراني در بازارهاي جهاني حرف اول را بزند و خارجي‌ها براي دريافت كالاي ايراني پشت درب كارخانه‌هاي ما صف بكشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها