کد خبر: ۱۳۱۷۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخست‌وزیر عراق از سیاستمداران این کشور خواست تا ضمن عمل به مسئولیت‌های خود در تقویت وحدت ملی، از صدور بیانیه‌ها و وارد کردن اتهامات تحریک‌آمیز به یکدیگر دست بردارند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق با بیان این درخواست مسئولان عراقی را به عمل به مسئولیت‌هایشان در قبال تقویت وحدت ملی و کنار گذاشتن اختلافات و ممانعت از تفکیک بافت اجتماعی کشورشان فراخواند.

المالکی در این بیانیه آورده است: در طرح‌ جدید برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای، مساجد و حسینیه‌ها از سوی گروه‌های تروریست و تندرو هدف قرار می‌گیرد؛ گروه‌هایی که از اختلافات سیاسی و طایفه‌ای و مواضع سیاستمداران سوء استفاده کرده و در پی عملی کردن نقشه‌های خود در عراق هستند.

وی افزود: تلاش‌ها برای ایجاد مجدد اختلافات و فتنه‌های مذهبی از سوی تاجران جنگ و تروریست‌ها ناکام مانده و ما با تمام قوای خود مانند گذشته در برابر چنین تلاش‌هایی ایستادگی خواهیم کرد.

المالکی خطاب به ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی عراق گفت: باید برای حمایت از مساجد و حسینیه‌ها و نقش عبادی این اماکن در همه استان‌ها تدابیر لازم اتخاذ شده و از هرگونه اقدامی برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای یا خروج از قوانین و شعله‌ور کردن آتش فتنه میان ملت عراق، ممانعت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها