کد خبر: ۱۳۱۶۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
چند شعبه شدن اصلاح طلبان
در حالي که محسن مهرعليزاده اعلام کرد تا زماني که نتيجه ائتلاف اصلاح طلبان مشخص نشود، هيچ‌کدام از اعضاي ائتلاف ثبت‌نام نخواهند کرد، کواکبيان از نامزدهاي جريان اصلاحات در روز نخست ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه و نام نويسي کرد.
مهرعليزاده نامزد احتمالي جريان اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري يازدهم در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در ابتدا ائتلافي بين بنده، عارف و جهانگيري شکل گرفت که در ادامه شريعتمداري نيز به اين ائتلاف اضافه شد و قرار است از بين ما 4 نفر، يک نفر تعيين شود.
وي در مورد ثبت‌نام مصطفي کواکبيان و حسن روحاني در روز اول ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري گفت: اين دو نفر در اين اجماع شرکت نداشتند.
از سوي ديگر، کواکبيان ديگر نامزد جريان اصلاحات پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور با تاکيد بر اينکه هيچ اجماعي بين اصلاح طلبان صورت نگرفته است، گفت: هيچ جلسه مشترکي بين اصلاح طلبان نبوده است، البته جلساتي به صورت انفرادي بين بنده و برخي از افراد برگزار شده است.
جليلي محبوب‌تر از لنکراني
عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه قطعا جليلي نسبت به لنکراني محبوب‌تر است، گفت: 4 سال است که جليلي روي آنتن است و جايگاه وي جايگاه اقتدار ملي است و همه او را دوست دارند.
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در پاسخ به اين سوال که اگر آقاي جليلي بيايد، آقاي لنکراني کنار خواهند کشيد؟ اظهار کرد: خير، زيرا جبهه پايداري دو بار تصميم نمي‌گيرد و ستادها تشکيل شده و بعيد مي‌دانم جليلي بيايد و احتمال آمدن وي خيلي کم است.
عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري خاطرنشان کرد: در حالي که جليلي و فتاح عضو جبهه پايداري نبودند اما جبهه پايداري با اين سه نفر به اجماع رسيد و برخلاف برخي ائتلاف‌ها که نظرسنجي راه مي‌اندازند تا به اجماع برسند، براي ما معلوم شد که آقايان جليلي و فتاح نمي‌آيند و آقاي لنکراني نامزد جبهه پايداري شد.
نوباوه جايگزين بذرپاش شد
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي تهران، از جايگزيني نوباوه به دنبال استعفاي بذرپاش در سمت عضويت هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران خبر داد.
حسين طلا با اشاره به استعفاي مهرداد بذرپاش از عضويت هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران اظهار داشت: به دنبال استعفاي مهرداد بذرپاش از سمت عضويت هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران، بيژن نوباوه به عنوان جايگزين وي معرفي شد.
تشخيص مدير و مدبر بودن نامزدها
با بررسي برنامه‌ها
سخنگوي شوراي نگهبان اعلام کرد اگر نامزدي سوابق اجرايي نداشته باشد مي‌توان براي مشخص شدن مدير و مدبر بودنش حداقل از او درخواست برنامه کرد.
عباسعلي کدخدايي با اعلام اين مطلب افزود: شوراي نگهبان تاکنون در خصوص تعداد افرادي که صلاحيت آنها احراز مي‌شود محدوديتي قائل نشده است.
اعلام حمايت هاشمي از نامزدي روحاني
سخنگوي انتخاباتي حسن روحاني اخبار منتشره مبني بر حضور هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات را رد کرد و از حمايت وي از روحاني خبر داد.
محمدباقر نوبخت با اشاره به مطلب فوق افزود: در آخرين ملاقاتي که با هاشمي رفسنجاني داشتم، خود ايشان اعلام کردند که براي آمدن و کانديداتوري برنامه‌اي ندارند.
سخنگوي حسن روحاني حضور اين کانديدا به منظور کمک به هاشمي رفسنجاني براي ورود به عرصه انتخابات را گمانه‌زني دانست و گفت: آقاي هاشمي بارها نظر مساعدشان را نسبت به آقاي روحاني به ما منتقل کردند و خودشان در اين عرصه حضور نمي‌يابند و قطعا در زمان مناسب نيز در اين باره اظهار نظر خواهند کرد.
تاکيد بر اجماع اصولگرايان
آيت‌الله مصباح‌ يزدي تاکيد کرد وقتي بيم اين برود که با آمدن همه اصولگرايان کار دست ديگران بيافتد، مابقي بايد براي اينکه کار دست نااهلان نيافتد کنار روند و بر روي يک نفر که اصلح‌ است اجماع کنند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي با اشاره به اينکه اگر کسي ابتدا خودش را اصلح مي‌داند به حسب وظيفه شرعي واجب است خود را عرضه کند گفت: اما اگر کار به جايي برسد که اگر کنار نرود کار دست نا اهل مي‌افتد بنابراين بايد کنار برود، براي اين مسئله بايد خطرات منحرفين براي مردم تبيين شود تا مردم به سراغ آن‌ها نروند.
منطق شکست خورده «بگم بگم ها»
کانديداي احتمالي دوره يازدهم رياست جمهوري با بيان اينکه براي آنهايي که لفظ «بگم‌بگم» به کار مي‌برند متأسفم ، گفت: اين يک منطق شکست خورده و مضر براي کشور است و تاکنون حاضر به استفاده از اين عبارت نشده‌ام.
مصطفي پور محمدي با اعلام اين مطلب افزود: هر دولتي براي موفقيت نياز به فضايي آرام دارد که اگر دنبال حاشيه‌سازي باشد، باخته و شکست خورده است و حاشيه‌سازي و دامن زدن به اختلافات براي هر دولت بحران است.
گزينه ائتلاف پنجگانه امروز معرفي مي شود
محمدرضا باهنر در خصوص گزينه نهايي ائتلاف پنجگانه تاکيد کرد نشست ائتلاف پنجگانه براي خروجي واحد امروز برگزار مي شود.
دبير جامعه مهندسين با بيان اينکه طبق نظرسنجي‌ها هر کس که بالاتر باشد انتخاب خواهد شد، اظهارکرد: بنده فعلا نمي‌توانم بگويم چه کسي در نظرسنجي‌ها جلوتر است اما ما حدود 6 نظرسنجي انجام داديم که آنها را تقاطي مي‌کنيم و بر اين اساس گزينه نهايي را معرفي خواهيم کرد.
عضو ائتلاف پنجگانه افزود: بنده به اين سازوکار معتقدم و اگر اول شوم حتما مي‌مانم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها