کد خبر: ۱۳۱۵۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
پیشکسوت پرسپولیس معتقد است: گل محمدی بهترین گزینه برای سرمربیگری پرسپولیس برای فصل آینده است، زیرا به شناخت خوبی از شرایط تیم رسیده است.

به گزارش 598،حسین کلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که چاشنی بدشانسی، سهل‌انگاری و عدم انگیزه بازیکنان موجب شکست پرسپولیس شده است، تاکید کرد: شیرازه پرسپولیس بعد از خوردن گل از هم پاشید.

وی ادامه داد: بدون شک سرمربی پرسپولیس از شرایط روحی و روانی و آمادگی فیزیکی بازیکنان اطلاع داشته است و دیگران که اطلاعی از درون تیم ندارند، نباید به این شدت از وی انتقاد کنند و باید منصفانه به قضاوت بپردازند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: با مشاهده و تمرینات پرسپولیس و استیل‌ آذین متوجه شدم بازیکنان در تمرینات بیش از اندازه توانشان تمرین می‌کنند یا خود را به مربی نشان دهند و فیکس بازی کنند اما در بازی توان و انگیزه یک بازی خوب را ندارند که این تقصیر مربی نیست.

کلانی افزود: به همین دلیل بیشتر بازیکنان ایران برخلاف رویه متداول در دنیا در تمرینات دچار مصدومیت‌های شدید می‌شوند و درهنگام بازی کمتر دچار آسیب می‌شوند.

وی هم‌چنین عدم ثبات مدیریت و کادر فنی در پرسپولیس را از مشکلات دیگر این تیم دانست و تاکید کرد: اگر زمان کافی به مدیران و مربیان کنونی این تیم داده شود، بدون شک فصل آینده موفق خواهند بود، زیرا به شناخت کامل‌تری از شرایط تیم و بازیکنان دست خواهند یافت.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه گفت: متاسفانه یک عضو هیات مدیره که به هیچ عنوان حق ندارد در مورد مسائل فنی اظهار نظر کند، بدون توجه به موفقیت‌های گل‌محمدی به او می‌تازد و از اخراج که بدترین واژه برای یک سرمربی است استفاده می‌کند.

کلانی یادآور شد: وی به عنوان عضو هیات مدیره نمی‌تواند حتی در کار مدیر عامل هم دخالت کند و باید انتقادهای خود را در جلسه‌ی هیات مدیره می‌گفت و از بیان آن در رسانه‌ها خودداری می‌کرد که این کار باعث تزلزل در سیستم مدیریت و کادر فنی و حتی اخلاقی بازیکنان می‌شود.

وی با بیان این‌که باید در این شرایط از اظهارات احساسی خودداری کرد، تاکید کرد: رویانیان و گل‌محمدی برای این تیم بسیار زحمت کشیده‌اند و باید با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف به آنها کمک کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تفاوت‌های بازیکنان نسل قدیم و جدید پرسپولیس نیز گفت: در زمانی که ما دراین تیم بازی می‌کردیم فقط به عشق مردم و نیاز به احترام آنها وارد زمین می‌شدیم و اگر سروپایمان می‌شکست خوشحال می‌شدیم، زیرا دوست داشتیم برای آنها همه کار بکنیم و این حرفه‌هایی خواسته ما بود و اصلا به پول اهمیت نمی‌دادیم.

کلانی با بیان این‌که نوع نگاه ما به فوتبال برای بازیکنان نسل جدید قابل درک نیست، افزود: در حال حاضر تمام زندگی بازیکنان از لحاظ مادی به فوتبال بستگی دارد و سعی می‌کنند با پرهیز از جنگندگحی دچار مصدومیت نشوند.

وی خاطر نشان کرد: برای درست‌کردن یک لیگ حرفه‌ای فقط پول دادن به بازیکنان کافی نیست و باید با اقدامات فرهنگی دید بازیکنان و مدیران را نسبت به ورزش فوتبال در راه حرفه‌ای شدن تغییر دهیم.

پیشکسوت پرسپولیس هم‌چنین اظهار کرد: گل‌محمدی باید فصل آینده نیز سرمربی پرسپولیس بماند، زیرا نسبت به بازیکنان شناخت پیدا کرده است و می‌تواند با بستن تیم و جذب بازیکنان مورد علاقه‌ نتایج خوبی کسب کند و در حال حاضر گزینه‌ای بهتر از گل‌محمدی نداریم و امثال او را کم داریم.

کلانی با بیان این‌که به هیچ وجه به مربی خارجی اعتقادی ندارم، تاکید کرد: مربیان خارجی به دلیل عدم شناخت نسبت به فضای فوتبال ایران و روحیات و توانایی‌های بازیکنان نمی‌توانند در کوتاه‌مدت موفق بشوند.

وی مراسم خداحافظی مهدوی‌کیا را در شأن و منزلت این بازیکن ندانست و گفت: به دلیل شرایط پیش آمده بر اثر باخت تفکر از بازیکنان و مجموعه پرسپولیس گرفته شد و مهدوی‌کیا به تنهایی وغریبانه از فوتبال خداحافظی کرد. باشگاه باید یک بازی آبرومند که مختص به خداحافظی مهدوی‌کیا باشد برگزار می‌کرد تا همه فقط به عشق خداحافظی و دیدن مهدوی‌کیا به ورزشگاه بیایند.

پیشکسوت پرسپولیس هم‌چنین خداحافظی کریمی را ناشی از عصبانیت و یک تصمیم احساسی دانست و اضافه کرد: کریمی یک اسطوره‌ برای پرسپولیس و تیم ملی است و به مردم تعلق دارد نه به خودش و نمی‌تواند به تنهایی و بدون در نظر گرفتن احساسات مردم خداحافظی کند و امیدوارم در تصمیم خود تجدید‌نظر کند.

وی در پایان با تاکید بر این‌که پرسپولیس متعلق به مردم است و هیچ‌کس حق ندارد با تصمیمات عجولانه و احساسی با سرنوشت این تیم بازی کند، ابراز امیدواری کرد با تصمیمات منطقی و عقلانی فصل آینده برای پرسپولیس بهترین نتایج را به همراه داشتهب اشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
زنده باد کلانی عزیزمگرشما جلوی حرف های نژادفلاح رابگیرید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها