کد خبر: ۱۳۱۵۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
اکوادور سفیر خود در کشور «پرو» را به دلیل ایجاد جنجال در سوپرمارکتی در «لیما»، از سمت سفیری برکنار کرد.

به گزارش 598، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، اکوادور روز دوشنبه سفیر خود در «پرو» را به دلیل ایجاد درگیری در سوپرمارکتی در «لیما» اخراج کرد.

بر اساس این گزارش، دو زن اهل پرو تأکید کردند که «رودریگو ریوفریو» سفیر اکوادور در پرو در روز 21 آوریل (اول اردیبهشت) در یک سوپرمارکت در یک صف بازرسی به سمت آنها حمله کرده و توهین‌ نژادپرستی به آنها کرده است.

دوربین‌های فروشگاه، این حرکات سفیر اکوادور در دوربین‌های فروشگاه ضبط شده است در تلویزیون پرو پخش شد.

دفتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ملی اعلام می‌کند که سفیر اکوادور در پرو به نام رودریگو ریفریو، از پست خود اخراج می‌شود. این تصمیم به دنبال درخواست ریفریو اتخاذ شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با این تصمیم، اکوادور تصریح می‌کند که تمایل دارد در جهت تقویت روابط دو جانبه عالی با پرو تلاش کند.

دولت اکوادور پیشتر اعلام کرده بود که اقدام ریفریو در جهت دفاع از خود بوده است و در ابتدا درخواست پرو برای اخراج ریفریو از سمت سفیری اکوادور را رد کرده بود.

در نوار ویدئویی فروشگاه پرو که در تلویزوین این کشور نمایش داده شده بود، ریفریو در حالی دیده می‌شود که با یک مجله به سمت زنی که ظاهراً به او حمله کرده بود حمله می‌کند. چند زن نیز در حالی دیده شده بودند که به سمت سفیر پرو حمله ور شدند و موهای او را می‌کشیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها