کد خبر: ۱۳۱۵۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
مقامات رژیم صهیونیستی و ترکیه در نشستی که در «بیت‌المقدس» برگزار شد در زمینه پرداخت غرامت به قربانیان کشتی «مرمره» که در حمله اسرائیل کشته شدند، به توافقات اولیه دست پیدا کردند.

به گزارش 598،  فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیأتی از مقامات ترکیه به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور و نمایندگان اسرائیل در حین دیداری در «بیت‌المقدس» در خصوص پیش‌نویس قرارداد پرداخت غرامت به قربانیان کشتی مرمره که عازم نوار غزه بود و مورد حمله ارتش اسرائیل قرار گرفت، به توافق رسیدند.

این توافقنامه روز دوشنبه به وقت محلی حاصل شد و دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که توافق نهایی به زودی صورت می‌گیرد.

نتانیاهو جزئیات این توافق را اعلام نکرد و گفت: رفع ابهامات بیشتر در خصوص برخی موضوعات باید صورت گیرد.

روابط اسرائیل و ترکیه بعد از حمله 2010 تل‌آویو به کشتی مرمره ترکیه که عازم نوار غزه بود رو به تیرگی رفت زیرا در آن حمله 8 شهروند ترک و یک شهروند آمریکایی با اصلیت ترک کشته شدند.

چندی پیش مقامات اسرائیل از ترکیه عذرخواهی کردند و موافقت کردند تا به مجروحان و خانواده قربانیان این حادثه غرامت پرداخت کنند و قرار شد که ترکیه اقدامات قانونی علیه نظامیان صهیونیستی اتخاذ نکند.

این توافقات در حالی است که خانواده قربانیان حمله اسرائیل به کشتی امدادی مرمره ماه گذشته اعتراض خود را به این گفت‌وگوهای ترکیه و اسرائیل برای دریافت غرامت اعلام کردند و گفتند که تل‌آویو باید به طور کامل محاصره نوار غزه را لغو کند.

رهبران ترکیه پیشتر هشدار داده‌ بودند که احیای کامل روابط دیپلماتیک با اسرائیل بسته به پایان دادن کامل به محدودیت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها