کد خبر: ۱۳۱۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
علوم انساني غرب همانند ماشيني بي‌ترمز است كه هيچ انسان عاقلي سوار بر آن نمي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي در مراسم گراميداشت ولادت حضرت زهرا (س) و ولادت امام خميني (ره) كه در سالن اجتماعات مدرسه علميه شهيدين قم برگزار شد، به نقش امام راحل در تحقق انقلاب اسلامي و اصرار ايشان بر اسلامي كردن علوم انساني برگرفته از غرب اشاره كرد و اظهار داشت: امام راحل با انقلاب اسلامي راهي را براي ما گشود كه بايد آن را ادامه دهيم.
وي افزود: تمام دعواي ما با دنياي غرب در مسئله علوم انساني بر سر اين است كه آنها معتقدند كه علم و علوم انساني فعلي غرب همچون ماشين پيشرفته‌اي است كه مي‌تواند تمدن بشري را به اوج شكوفايي برساند اما ما معتقديم كه اين ماشين، ماشيني بي‌ترمز است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: معتقديم ماشين هر اندازه كه پيشرفته‌تر و مجهزتر باشد، بايد ترمز قوي‌تري داشته باشد از اين رو معتقديم در علوم انساني بايد نگاه اسلامي داشت.
وي تصريح كرد: امر به معروف و نهي از منكر و امثال اين دستورات اسلام مي‌تواند حكم ترمز ماشين علوم انساني را براي ما داشته باشد كه بايد از آنها نهايت استفاده را ببريم، همچنين تقوا و خداترسي از نكاتي است كه تا ايمان و تسليم در برابر خدا نباشد وجود نخواهد داشت.
آيت‌الله حائري شيرازي افزود: كساني كه ما مسلمانان را كه داعيه اسلامي كردن علوم انساني برگرفته از غرب را داريم، كوته فكر مي‌دانند، بايد بدانند كه سخن ما، سخني كاملاً عقلاني است چراكه هيچ عاقلي براي مدت كوتاهي هم حاضر نيست كه بر ماشيني سوار شود كه ترمز ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها