کد خبر: ۱۳۱۳۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۹     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت در نشست بررسی ˝زلزله در تهران˝:
نیکنام با بیان اینکه چهار زلزله حوزه نزدیک در فاصله 15 کیلومتری، کلان شهر تهران را تهدید می کند، گفت: خطر زلزله در تهران جدی است.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار برنا، احمد نیکنام عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت در نشست بررسی زلزله در تهران از شایعه تا واقیعت که با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در خبرگزاری نسیم برگزار شد، گفت: چهار زلزله مشاء، شمال تهران، جنوب کرج و ری به عنوان چهار زلزله حوزه نزدیک در فاصله 15 کیلومتری تهران را تهدید می‌کند، لذا لازم است آمادگی ها وآموزش ها را هر چه بیشتر و بهتر از گذشته در دستور کار قراردهیم.

وی بیان داشت: در رابطه با زلزله های حوزه نزدیک تهران آئین نامه های اجرایی در دست اقدام داریم تا اثرات حوزه نزدیک را به راهکارهای گذشته بیفزائیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت همچنین در رابطه با تاثیرساخت وساز ساختمان‌ها و برج های بلند ومهیب در کلان شهر تهران در رابطه با زلزله، بی اساس دانست و گفت: ساختمان‌ها به هیچ وجه در تشدید زلزله نقش ندارند.
 
نیکنام افزود: از تمامی مسئولان مربوطه خواهش میکنم در ساخت برج وساختمان به دنبال کیفیت آن باشند ونظارت ها برای ساخت وساز از لحاظ ایمنی ومقاوم سازی در برابر زلزله بیشتر شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: نظام مهندسی در بحث زلزله باید پاسخگو باشد و نظارت بر کار مهندسان ساختمان ها را بیشتر از گذشته کند تا ساختمان ها بر مبنای زلزله طراحی وساخته شود.

همچنین در این نشست معاون سازمان امداد و نجات از تدوین و طراحی گسترش امداد هوایی در قرارگاه ثارالله به منظورامدادرسانی سریع در زلزله احتمالی تهران خبر داد. 

گفت: اینکه چه میزان تجهیزات و نیروی انسانی از یک ساعت اولیه وقوع زلزله احتمالی تهران تا 12 ساعت پس از آن را وارد عمل کنیم پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم پاسخگویی های لازم به مردم داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در زلزله ذهان سازمان امداد ونجات در کمتراز هشت ساعت و در بوشهر کمتر از شش ساعت امکانات را به مناطق زلزله زده رساند.

معاون سازمان امداد ونجات با اشاره به اینکه پنج مرکز تجسس و رها سازی در اطراف تهران برای زلزله احتمالی پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای زلزله پس از امداد رسانی اسکان در چادر و پارک های شهر نیز به عنوان فضایی باز وامن برای شهروندان نیز درنظر گرفته شده است.

به گفته حیدری ترافیک، اضطراب مردم و ساختمان‌های بلند از مشکلات اساسی در زلزله احتمالی تهران است که باید این مسائل به طور جدی در دستور کار سازمان‌های ذیربط قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
همینو کم داشتیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها