کد خبر: ۱۳۱۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اخبار شب گذشته ۲۰:۳۰ گفت: در این برنامه از کار افتادن ماشین اوباما و مسائل دیگر صحبت شد؛ اما هیچ اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری و اخبار و مصوبات مجلس نشد.
به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، بهروز جعفري در جلسه علنی امروز مجلس ـ چهارشنبه ۴ خرداد ـ با استناد به اصل ۱۷۵ قانون اساسی در اخطاری به سازمان صداوسیما، تاکید کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مردم و مداحان اهل بیت بیانات پرباری را مطرح کردند و همین طور در مجلس نیز از قهرمانان جنگ و خانواده های شهدا و بزرگداشت روز زن تقدیر شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به برنامه خبری شب گذشته ۲۰:۳۰ اشاره کرد و گفت: در این برنامه از کار افتادن ماشین اوباما و مسائل دیگر صحبت شد؛ اما هیچ اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری و اخبار و مصوبات مجلس نشد.

وی ادامه داد: با توجه به اصل ۱۷۵ قانون اساسی در صدا وسیما باید آزادی بیان و نشر افکار وجود داشته باشد؛ اما نکته مهم این است که قانون اداره صداوسیما به جد نیاز به اصلاح دارد.

به گفته جعفری، این موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است و برای جلوگیری از بروز دوباره چنین اتفاقاتی امیدواریم که این طرح در مجلس تصویب شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس همچنین در تذکری با استناد به ماده ۹۵ آئین نامه داخلی مجلس، اظهار کرد: الان ۲ ماه است که از نامگذاری سال جهاد اقتصادی در کشور می گذرد و کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی نیز در مجلس تشکیل شد؛ اما نزدیک به ۲ ماه است که هیچ عملکرد و گزارشی از این کمیسیون ارائه نشده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به این مسائل بیم آن می رود که این موضوع اقدام تبلیعاتی باشد و ما تقاضا داریم که ریاست مجلس دستور فعال تر شدن این کمیسیون را صادر کنند.

علی لاریجانی رئیس دستگاه قانونگذاری کشور در پاسخ به تذکر جعفری درخصوص کمیسیون جهاد اقتصادی گفت: این کمیسیون تشکیل شده است و تا آن جایی که من اطلاع دارم بحث های خوبی در آن مطرح می شود.

وی تاکید کرد: طرح تسهیل فضای کسب و کار به عنوان یک طرح مهم و تاثیرگذار هم اکنون در دستور کارشان است و البته از آقای نجابت می خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به اخطار اصل ۱۷۵ قانون اساسی جعفری درباره عملکرد صداوسیما نیز افزود: این گونه تذکرها مربوط به دستور جلسه نیست، اما اگر صداوسیما نقصی داشته باشد باید آن را برطرف کند.

لاریجانی تصریح  کرد: از آقای حداد عادل نیز می خواهیم تا درخواست آقای جعفری را پیگیری کنند و اگر طرحی در این باره در دستور کار کمیسیون قرار دارد آن را در صحن مطرح کنند.

در اصل ۱۷۵ قانون اساسی آمده است؛ در صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏، آزادی‏ بیان‏ و نشر افکار با رعایت‏ موازین‏ اسلامی‏ و مصالح‏ کشور باید تأمین‏ گردد. نصب‏ و عزل‏ رئیس‏ سازمان‏ صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ با مقام‏ رهبری‏ است‏ و شورایی‏ مرکب‏ از نمایندگان‏ رئیس‏جمهور و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ (هرکدام‏ دو نفر) نظارت‏ بر این‏ سازمان‏ خواهند داشت‏. خط مشی‏ و ترتیب‏ اداره‏ سازمان‏ و نظارت‏ بر آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏کند.

همچنین به موجب ماده ۵۹ آئین نامه داخلی مجلس، در مسائل مهم و استثنائى که براى کشور پیش مى‏آید و دراین خصوص تشکیل کمیسیون ویژه‏اى براى رسیدگى و تهیه گزارش ضرورت پیدا مى‏کند، به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان و تصویب مجلس، این کمیسیون تشکیل مى‏شود. اعضاى کمیسیون ویژه که پانزده نفر۳۷ خواهند بود، مستقیما در جلسه علنى توسط نمایندگان با رأى مخفى و اکثریت نسبى انتخاب خواهند شد. هیأت رئیسه کمیسیون ویژه همانند دیگر کمیسیون‏ها انتخاب خواهد شد.

بر اساس تبصره  این ماده هیأت رئیسه مجلس می‌تواند طرحها و لوایحی را که در حوزه مسائل مربوط به کمیسیون ویژه تشخیص دهد به آن کمیسیون ارجاع نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها