کد خبر: ۱۳۱۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی در شماره دو روز پیش خود در گزارشی مفصل به پدیده «دختران فراری» در این کشور پرداخت و نسبت به افزایش روزافزون تعداد این دختران به شدت هشدار داد.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، این روزنامه در بخشی از گزارش خود نوشت: متأسفانه نه تنها شاهد افزایش روز افزون این دختران هستیم بلکه شاهد کاهش میانگین سنی این دختران نیز هستیم و این مسأله بر خطرناک تر بودن چنین پدیده ای تأکید دارد.

عکاظ با ارائه برخی آمار و ارقام، نوشت: جدیدترین بررسی های انجام شده نشان می دهد که طی یک سال گذشته 19.5 درصد دختران فراری، از دختران زیر 20 سال بوده اند. 28.7 درصد این دختران به دلیل مورد ظلم و ستم قرار گرفتن از خانه و خانواده خود فرار می کنند. اما 26.3 درصد آنان به دلیل جهل و نادانی دست به چنین کاری می زنند. 24.1 درصد آنها نیز با هدف پر کردن اوقات فراغت و به دلیل افسردگی این کار را می کنند. دلیل فرار 23 درصد از دختران نفرت آنان از خانواده بوده است. هیجانی بودن این کار نیز 5.19 درصد دختران را به فرار کردن می کشاند.

این روزنامه عربستان در ادامه گزارش خود افزود: متأسفانه بیشترین آمار دختران فرار در سراسر عربستان به شهر مکه و پس از آن ریاض مربوط می شود. شهر جده نیز در رتبه سوم قرار دارد.

روزنامه عکاظ همچنین افزود: این آمار و ارقام حاکی از وضعیتی بسیار خطرناک است و زنگ ناقوس خطر را به گوش می رساند. بدون شک در صورت ادامه یافتن این واقعیت و افزایش روزافزون آن، ساختار خانواده در عربستان سعودی از هم پاشیده خواهد شد.

عکاظ در ادامه نوشت: با بررسی علت اصلی این پدیده می توان به راحتی دریافت که یکی از اصلی ترین عوامل این مسأله، آداب و تقالید قبیله ای و جاهلی است که موجب آزار و اذیت دختران می شود. برای نمونه می توان به ازدواج های اجباری آنان در سنین کم و با افراد بزرگسال اشاره کرد.

در همین راستا «سلیمان زایدی» نماینده مجلس سعودی در این باره گفت: با وجود خطرناک بودن این مسأله و افزایش روزافزون آن، اما متأسفانه تا به این لحظه بررسی دقیقی در این مورد توسط مجلس انجام نگرفته است. حتی برخی رسانه ها و مطبوعات سعودی با هدف سرپوش گذاشتن بر این مسأله، اخبار آن را تحت عنوان «دختران فراری» پوشش نمی دهند بلکه زیر چتر «ناپدید شدن» منتشر می کنند تا به خوانندگان القاء کنند که دختر فراری با پای خود فرار نکرده بلکه ربوده شده است. این کار یعنی فریب دادن خوانندگان مطبوعات و مخاطبان رسانه ها و در کل افکار عمومی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها