کد خبر: ۱۳۱۱۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیا تصمیمات متناقض سرمربی پرسپولیس علت شکست این تیم مقابل سپاهان بود؟
به گزارش 598 به نقل از سایت گل -  وقتی مهدوی کیا در بهت و سکوت حزن انگیز سکوهای قرمزپوش استادیوم آزادی ، تصمیم به بوسیدن جهار گوشه میدان و وداع مظلومانه اش گرفت ، تو هنوز به سؤالات ابهام برانگیزی می اندیشی که مثل خوره به جان مغزت افتاده اند و رهایت نمیکنند . اینکه اساساً فلسفه برخی تفکرات و عملکرد گل محمدی در هدایت پرسپولیس مقابل سپاهان چه بوده است ، معمای شگرفی است که شاید تنها خود او از پس حل آن برآید .

http://u.goal.com/277700/277787hp2.jpg
ترکیب ناآشنای حقیقی ، کلاه کج ، نوری و کریمی در میانه میدان از همان ابتدا چالش برانگیز به نظر رسید . این ترکیب که به افتخار حضور کریمی پس از مدتها چیده شده بود ، با ناآمادگی و بازی دور از انتظار او ، خیلی مواقع باهم جور درنیامد و برابر کمربند میانی سپاهان توقعات را برآورده نکرد . هافبکهای پرسپولیس هر چند به نظر می آمد همه تلاش فردی خود را به نمایش میگذارند اما در کنار یکدیگر و در بسیاری از صحنه ها هماهنگ نشان  ندادند . باید دید که یحیی بر اساس کدام آنالیز و چه میزان سنجش آمادگی و هماهنگی بازیکنان مذکور ، آنها را فیکس کرده بود .

دیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان

تعویض دقیقه شصت انصاری فر که در یکی از معدود روزهای آماده خود به سر میبرد و با گلی که در نیمه اول به ثمر رساده بود ، پرروحیه هم نشان میداد با بازیکی که در هفته های اخیر دو بار ار تیم اخراج و از تمرینات محروم شده بود ، یکی از آن دسته رفتارهای مبهمی است که باز هم به اندیشه های نامفهوم کادر فنی پرسپولیس برمیگردد .
هادی نوروزی که قدری عصبی و بی تمرکز هم نشان داد پس از حضور در میدان و به جز آن سایش موفق سر با توپ در وقت اضافه ، فرصتهای خوبی را با سهل انگاری در جریان بازی از دست داد و با به هدر دادن نخستین پنالتی قرمزپوشان ، میخ اول را بر تابوت شکست ، خیلی محکم کوبید . اینکه اگر قاضی به علت بی انضباطی از لیست 18 نفره خارج شد پس چرا نوروزی به ترکیب راه یافت و اینکه اصولاً در این بازی ، با توجه به فرم و وضعیت روحی آنها ، تواناییهای کدامیک واقعاً به کار پرسپولیس میآمد ، سؤالاتی هستند که یحیی باید پاسخ دهد .

http://media9.irna.ir/1392/13920215/1101179/n1101179-2047129.jpg

حالا مهدی در محاصره عکاسان و در غیاب همه آنهایی که وظیفه شان بود تا به نشانه سپاس از سالها افتخار آفرینی ، او را همراهی کنند ضلع سوم مستطیل سبز را بوسیده و تو در ذهنت کماکان با این موضوع ور میروی که چرا همزمان با تعویضهای مکرر هجومی کرانچار ، سرمربی سرخپوشان ، نقی زاده را به جای کریمی به میدان فرستاد و با کاهش عناصر تهاجمی تیم عملاً پرسپولیس را در میانه میدان و زمین سپاهان کم اثرتر کرد . یعنی واقعاً یحیی در ورزشگاه آزادی و در حضور یکصد هزار هوادار پرشور پرسپولیسی فقط به دفاع و ضد حمله می اندیشید ؟!

ستاره سالهای نزدیک فوتبال ملی ایران ، موشک هامبورگ ، اسطوره و افتخار باشگاه پرسپولیس ، چهارمین گوشه زمین را هم بوسیده وغریبانه به سوی تونل رختکن میرود . دست همه آنهایی که پس از کلی سر و صدا ، چنین مراسم تلخی برای خداحافظی لژیونر برتر تاریخ فوتبال ایران گرفتند ، واقعاً درد نکند !  مهدی از عرصه بازیگری فوتبال برای همیشه رفت اما اکنون یک سؤال واضح دیگر ذهن بسیاری از هوادارن را آزار میدهد . آیا مهدوی کیا که طی پنج دقیقه حضور در این مسابقه ، روی دو ضربه کاشته متوالی دو فرصت مناسب برای پرسپولیس ایجاد کرد ، نمیتوانست در زمان بیشتری به کمک خط میانی کم توان قرمزپوشان بیاید ؟ یعنی یحیی ، گنجی همچون مهدوی کیا را کنار زمین به گرم کردن واداشت و فقط به جنبه های دراماتیک خداحافظی او در پنج دقیقه پایانی اندیشید ؟ آیا ظرفیت فراوان هیجان برانگیز حضور او در میدان و روی سکوها ، جایی در افکار سرمربی نداشت ؟

http://u.goal.com/277700/277732hp2.jpg
آخرین شکوفه یحیی را باید در ترکیب شگفت انگیز اسامی پنالتی زنان پرسپولیس جستجو کرد .  نوروزی ، حقیقی ، ماهینی و نقی زاده پشت ضربات پنالتی فینال جام حذفی قرار گرفتند . آیا سرمربی به آمادگی روحی ، اعتماد به نفس و تجربه آنها هم در نواختن ضربات پنالتی چنین بازی حساسی توجه کرده بود ؟

http://media9.irna.ir/1392/13920215/1101179/n1101179-2047125.jpg
شب تلخی که فصل دیگری از ناکامیهای پرسپولیس را به پایان رساند با خداحافظی ناگهانی علی کریمی تلخ تر هم شد . اکنون در نخستین گام برای اندیشیدن به فردای پرسپولیس باید با بررسی دقیق عملکرد گل محمدی ، تکلیف سکاندار فصل آینده تیم را مشخص کرد . کادر فنی کنونی تیم مسؤول مستقیم نتیجه فینال جام حذفی هستند و با مردودی در این بازی حساس نشان دادند که هنوز با همه تواناییهایشان در اندازه های آرزوها و ادعاهای بزرگ باشگاه پرسپولیس نیستند

http://u.goal.com/277800/277800hp2.jpg

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها