کد خبر: ۱۳۱۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم با ضروری دانستن مقابله با بد‌حجابی در جامعه گفت: ائمه جماعات مساجد، ظرفیت فراوانی در اختیار دارند که با تکیه بر آن می‌‌توانند مشکل بدحجابی در جامعه را برطرف سازند.

معاون جامعه مدرسین با تأکید بر این که در مقابله با بدحجابی، نباید فقط از نیروی انتظامی انتظار داشت، اظهار کرد: هرکدام از علما و طلاب، در هر منطقه و محله‌ای که زندگی می‌کنند، نباید تنها به خواندن نماز جماعت در مسجد و بیان برخی از احکام اکتفا نمایند، بلکه می‌توانیم با برگزاری نشست‌هایی در میان دوستان، اقوام و آشنایان، با این ناهنجاری دینی و اجتماعی مقابله کنیم.

عضو خبرگان رهبری با ابراز تأسف از کم‌توجهی برخی خانواده‌ها به مسئله بدحجابی گفت: خانواده‌های متدینی هستند که نسبت به مسائل  دینی مقید هستند، ولی به دلیل غفلت‌هایی که شده است، دشمن وارد میدان شده و  بد‌حجابی را در میان جوانان رواج داده است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های تلویزیونی درباره مقابله با بدحجابی در جامعه‌ اظهار داشت: مطالبی که در این برنامه‌ها مطرح می‌شود به صورت عمیق وارد این مسئله نمی‌شود،  از این رو آن گونه که باید، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

* هشدار به رواج بدحجابی در جامعه

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با ابراز نگرانی رواج برخی آسیب‌های اجتماعی و دینی چون بدحجابی در قم گفت:

باید گروه‌هایی تخصصی در این عرصه تشکیل شوند و مشکلات تمامی بخش ها و مناطق قم را بررسی کنند و برنامه‌ای جامع، برای بر طرف ساختن آنها ارائه و اجرا نمایند.

امام جمعه قم تصریح کرد: فضای قم نباید به گونه‌ای باشد که علما،‌ فضلا و مردم متدین در این شهر، برای عبور از خیابان‌ها سرشان پایین باشد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های جوانان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز دشمن تلاش دارد جوانان را به انحراف کشانده و این سرمایه‌های عظیم را از انقلاب بگیرد؛ بنابراین، باید هوشمند باشیم و با این دسیسه‌ها مقابله کنیم.

* چرا اختلافات به میان مردم می‌آید

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود کشیده شدن برخی اختلافات مسئولان به میان مردم را به ضرر نظام و انقلاب دانست و گفت:‌ ما معتقدیم انقلاب‌هایی که در سراسر جهان در حال شکل‌گیری است،‌ الهام‌گرفته ازانقلاب اسلامی ماست، در این شرایط، به جای حرف‌های بی اساس و دغدغه‌ ایجاد کردن برای مردم و راه‌اندازی جریان‌هایی که دل مردم را خالی می‌کند، مسئولان باید فکر برطرف کردن مشکلات اقتصادی باشند.

* در هر مسئله‌ای از رهبری هزینه نکنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که نظام و انقلاب در زیر سایه رهبری در حال حرکت به جلو است، ‌اظهار داشت:‌ دلیلی نداریم برای حل کوچک‌ترین مسائل به سراغ رهبری برویم و نباید رهبری را برای همه مسائل هزینه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گسترش عدالت در جامعه تأکید و بیان کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری در کنار حجم بالای کاری‌ که دارند، نشستی چند ساعته با اندیشندان و اساتید حوزوی و دانشگاهی درباره عدالت برگزار کردند و در این نشست عنوان کردند که عدالت در جامعه راضی کننده نیست؛ بنابراین باید با تمام وجود به فکر مردم و مشکلات آنها بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها