کد خبر: ۱۳۱۰۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی نسبت به احتمال بالا گرفتن تنش، از سوریه و رژیم صهیونیستی خواست تا خویشتنداری پیشه کنند و به تمامیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای بدون محکوم کردن تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی، تنها به ابراز نگرانی و درخواست از دوطرف برای حفظ خویشتنداری بسنده کرد.

بان کی مون در این بیانیه اعلام کرد: سازمان‌ ملل در حال حاضر جزئیات حمله اسرائیل به سوریه را در اختیار ندارند و ما در وضعیتی نیستیم که بتوانیم به شکلی مستقل درباره آنچه اتفاق افتاده تحقیق کنیم.

در همین حال فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا، اعلام کرد: حمله اسرائیل به مرکز مطالعات علمی نظامی در دمشق، اعلام جنگ از سوی اسرائیل تلقی می‌شود و پاسخی مناسب به آن داده خواهد شد.

وی همچنین این حمله را هم‌پیمانی میان گروه‌های تروریستی تندرو با اسرائیل دانست.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن تاکید بر انجام اقدامات انتقام‌جویانه علیه تل‌آویو اعلام کرد: این سوریه است که زمان این واکنش و نحوه آن را مشخص خواهد کرد.

مقامات دمشق پیشتر نیز از کوبنده بودن پاسخ سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

در این راستا روزنامه النهار الجدید نیز نوشت که پیش‌بینی‌هایی می‌شود که شورای امنیت نشستی را فردا (سه‌شنبه) درباره حمله اخیر اسرائیل به سوریه برگزار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها