کد خبر: ۱۳۱۰۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
رویانیان علاقه زیادی به جذب رحمتی برای فصل بعد دارد و علی رغم اینکه نیلسون این فصل نمایش خوبی در دروازه پرسپولیس داشته ولی با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و افزایش قیمت این دروازه بان برزیلی به خاطر عملکرد این فصلش، مدیرعامل سرخ پوشان ترجیح می دهد از دروازه بان داخلی استفاده کند.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی،  ضرب المثل معروفی در دنیای مدیریت وجود دارد مبنی بر اینکه "گاهی برای بودن، باید رفت" و این ضرب المثال را بازیکنان ایرانی مثل همه قانون های طلایی و "طلا"یی، خوب می شناسند. با اینکه یکی دو هفته به پایان لیگ برتر فوتبال باقی مانده، حواشی فصل نقل و انتقالات از حالا آغاز شده و تیمهای مختلف به فکر یارگیری و جذب بازیکنان مورد نظر خود هستند اما شاید یکی از مهمترین اخباری که در این زمینه طی روزهای اخیر منتشر شد احتمال جدایی سید مهدی رحمتی از استقلال بود.

داستان از اینجا شروع شد که در صفحه منتسب به این دروازه بان در یکی از شبکه های اجتماعی نوشته شده بود که رحمتی فصل بعد به تراکتورسازی می رود و از قول او عنوان شده بود" وقت رفتن فرا رسیده"

پس از آن هم جعفری مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی از این مسئله استقبال و اعلام کرد با رحمتی مذاکره می کند. فتح الله زاده مدیر عامل استقلال نیز در این باره گفت این موضوع را شنیده است. او پیش از این عنوان کرده بود همه باشگاه ها مجاز هستند هر وقت که می خواهند با بازیکنان استقلال مذاکره کنند.

شایعه جدایی رحمتی از استقلال وقتی جدی تر شد که خودش نیز این موضوع را تکذیب نکرد و در مصاحبه ای اعلام کرد فعلا در این باره اظهار نظری نمی کند تا خیلی از فوتبالدوستان گمان کنند او به تراکتورسازی خواهد رفت اما این موضوع را از زاویه دیگری نیز می توان بررسی کرد.

با توجه به اینکه رحمتی به خوبی قواعد بازی در فوتبال ایران را بلد است و از مشاوران باهوشی نیز سود می برد می توان حدس زد عنوان شدن اخباری از این دست در برهه کنونی لیگ برتر حداقل دو علت دارد. یکی اینکه رحمتی نظر اهالی فوتبال و تماشاگران را در خصوص جدایی اش از استقلال ارزیابی و سپس تصمیم گیری نهایی کند. دوم اینکه وی با پیش انداختن نام تراکتورسازی، می خواهد همه فکر کنند به این تیم می رود ولی در دقیقه 90 فصل نقل و انتقالات به پرسپولیس، تیم محبوب دوران جوانی اش بپیوندد.

رویانیان هم علاقه زیادی به جذب رحمتی برای فصل بعد دارد و مذاکرات مقدماتی را نیز با وی انجام داده است. علی رغم اینکه نیلسون این فصل نمایش خوبی در دروازه پرسپولیس داشته است ولی با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و افزایش قیمت این دروازه بان برزیلی به خاطر عملکرد این فصلش، رویانیان ترجیح می دهد از دروازه بان داخلی استفاده کند.

گویا مدیر عامل پرسپولیس به رحمتی گفته بخش قابل توجهی از مبلغ قراردادت را در ابتدا پرداخت می کنم. تو هم پس از اتمام فصل برای استراحت به مسافرت برو و روز پایانی نقل و انتقالات با پرسپولیس ثبت کن.

به هر حال اگر بحث احتمال حضور رحمتی در پرسپولیس را هم فاکتور بگیریم، چند علت دیگر را می توان برای جدایی رحمتی از استقلال برشمرد:

اختلاف با جواد نکونام و چند بازیکن دیگر استقلال
رحمتی از روز اول حضور نکونام در استقلال با وی رابطه خوبی نداشت زیرا قرار بود بازوبند کاپیتانی آبی ها به نکونام برسد که با کش و قوس های فراوان این قضیه منتفی شد ولی اختلاف نظر این دو بازیکن ادامه پیدا کرد. برخی ها یکی از علل دعوت نشدن مجدد رحمتی از تیم ملی را جدا از بحث خداحافظی او ، نحوه رابطه اش با نکونام می دانند.

با توجه به اینکه نکونام اعلام کرده فصل بعد در استقلال می ماند، رحمتی ترجیح می دهد فوتبالش را در تیمی غیر از استقلال ادامه دهد و شاید از آن تیم دوباره بتواند سنگربان تیم ملی شود. دروازه بان این فصل استقلال همچنین با چند بازیکن دیگر این تیم همچون امیر حسین صادقی و حنیف عمران زاده نیز رابطه خیلی خوبی ندارد.

رابطه سرد با قلعه نویی
رحمتی و قلعه نویی تا چندی پیش رابطه خوبی داشتند ولی با توجه به سردی روابط رحمتی با چند بازیکن ، قلعه نویی نیز ترجیح داده طرف سایر بازیکنانش را بگیرد تا رحمتی. قلعه نویی با توجه به مصدومیت کهنه پای رحمتی ، ترجیح می دهد فصل بعد از یک دروازه بان دیگر استفاده کند.

مشکلات مالی استقلال
بازیکنان استقلال در این فصل بارها نسبت به وضعیت بد مالی این تیم انتقاد کردند. تیمهای متمول زیادی مثل سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر هستند که پرداخت های مالی آنها منظم تر و بیشتر از استقلال است. این هم از دلایل جدایی احتمالی رحمتی از استقلال است.

پاتک قلعه نویی به رحمتی
امیر قلعه نویی با اینکه این روزها می گوید قصد جدایی از استقلال را دارد ، مطمئنا مربیگری در این تیم را به سایر گزینه ها ترجیح می دهد. بر همین اساس او از الان به فکر تقویت تیمش برای فصل بعد است و از جایی که جدایی رحمتی از استقلال را حدس زده است، به دنبال جانشین وی می گردد. وی در این باره مذاکرات مقدماتی را با چند دروازه بان از جمله حامد لک ، محسن فروزان و وحید طالب لو انجام داده. لک فصل پیش رابطه خوبی با مرفاوی در تیم صبا نداشت و کمتر مورد استفاده قرار گرفت و ترجیح خواهد داد فصل بعد به تیم بزرگتری برود. محسن فروزان نیز با مسئولان تراکتورسازی به مشکل برخورد کرد و اگر تونی در تبریز بماند، وی قطعا به تیم دیگری می رود. وحید طالب لو نیز به دلیل مصدومیت خارج از میادین بود و چند ماهی است که بهبودی کامل خود را به دست آورده.

با توجه به رابطه خوب قلعه نویی با طالب لو و سابقه حضور او در جمع آبی پوشان ، به نظر می رسد اگر رحمتی از جمع استقلالی ها جدا شود، قلعه نویی از طالب لو که رابطه خوبی هم با رحمتی ندارد استفاده خواهد کرد.

به هر حال هنوز فرصت زیادی تا فصل نقل و انتقالات باقی مانده و تجربه نشان داده تا روز آخر آن ، هیچ چیز به طور دقیق مشخص نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها