کد خبر: ۱۳۰۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۰۳ خرداد ۱۳۹۰
توهین به اصل ولایت فقیه در دانشگاه حامی فتنه:
مجید انصاری که امروز به دعوت اعضای مجمع جعلی محققین و مدرسین حوزه به دانشگاه مفید قم دعوت شده بود با توهین به اصل ولایت فقیه، مشروعیت ولایت فقیه را مردم دانست و گفت اکنون این مشروعیت وجود ندارد. این عضو مجمع روحانیون مبارز با سوء استفاده از مسائل و مشکلات به وجود امده در دولت، سعی بر صید ماهی از آب گل آلود نمود و در سخنانی مضحک ادعا نمود که تعلیق انرژی هسته ای در دوران اصلاحات با موافقت رهبری بوده است.
پایگاه 598 جهت تنویر افکار عمومی فایل کامل صوتی سخنرانی مجید انصاری را در دانشگاه مفید قم را به مخاطبین خود تقدیم می کند.

-------------------------------------

به گزارش پایگاه 598، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون امروز با حضور در دانشگاه مفید و استقبال آقایان ادیب، سلیمانی و فاضل میبدی در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت.

وی در آغاز سخنان خود، به بازشکافی مقوله مشروعیت در نظام حکومتی از دید اسلام پرداخت و مشروعیت را مهم ترین پایه اقتدار و حقانیت هر حاکم برشمرد و نظام حاکم را فاقد مشروعیت ذکر کرد؛ زیرا به قول وی مشروعیت تنها جنبه الهی ندارد و مردم هستند که در جریان اعطای مشروعیت به یک نظام حاکم نقش دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اثبات ادعای خود، خانه نشینی امام علی(ع) را نمونه ای دینی برای عدم اعطای مشروعیت توسط مردم ذکر کرد و دلیل این امر را عدم مشروعیت دادن به امیرالمومنین و در نتیجه عدم صلاحیت حضرت برای نشستن در کرسی خلافت دانست.

انصاری در ادامه، فلسفه سیاسی امام خمینی(ره) را نیز بر همین منطق دانست و گفت: تا زمانی که مردم یک حکومت و نظام را بخواهند، آن نظام مشروعیت دارد و در غیر آن صورت این نظام از دایره مشروعیت خارج شده است.

وی در ادامه بحث کوشید تا سیر سخنان خود را به سمت داغ ترین موضوع این روزهای کشور یعنی بحث رمالی وجن گیری هدایت کند و با اشاره به وقایع پیش آمده در چند روز اخیر، مهم ترین دستاورد دولت را ایجاد مشاوران و رمالان دانست.

عضو مجمع روحانیون در این مراسم ادعا کرد که 85 درصد طرح های هسته ای در کشور در زمان آقای خاتمی انجام شده است و تعلیق انرژی هسته ای هم با نظر رهبری نظام بوده است و در ادامه بحث را تا آنجا پیش برد که عنوان کند که با توجه به اقدامات دولت از سال 84 به این سمت، خساراتی بر کشور وارد شده است که تا 10 سال دیگر نیز قابل جبران نخواهد بود.

نکته جالب توجه در این مراسم، عدم اجازه پرسش دانشجویان از سخنران جلسه بود و وی پس از پایان سخنرانی در حالی که دانشجویان معترض در حال بیان دیدگاه های خود بودند به سرعت آمفی تئاتر دانشگاه را ترک کرد و به هیچ سوالی پاسخ نداد.

سخنان صریح و بی پرده جناب انصاری در فضای دانشگاه مفید، حاوی نکات بسیار روشنی است که نیازی به تحلیل عمیق ندارد؛ نخست آن که آقای انصاری در بیان فلسفه مشروعیت در نظام سیاسی، نشان داد که مثل بسیاری از افرادی که در کشور ما ظاهر سیاسی دانان و نخبگان علمی رابه خود می گیرند، اصلا درحوزه علم سیاست حتی تورق هم نکرده است زیرا تعریفی که وی از مشروعیت درنظام اسلامی ارایه می کند به هیچ عنوان با واقعیت سنخیت نداشت و سعی کرد با قیاس ها و استقراهای ناقص به نتایج کلی دست یابد.

نکته دوم آنکه فلسفه خانه نشینی امام علی(ع) به دلیل عدم مشروعیت داشتن ایشان نبود بلکه دلایل بسیاری داشت که یکی از آنها را می توان در تنبیه ملت گمراه توسط خداوند و افتادن دردام جریان های نفاق دانست. این در حالی است که مشروعیت حکومت امام بر اساس حکم خداوند، قرآن، سنت و نصب عینی پیامبر بر هیچ کسی پوشیده نبود. اما اینکه چگونه آقای انصاری خانه نشینی حضرت را به شرایط امروز ایران تطبیق می دهد و به صراحت عنوان می کند که مردم، این نظام را نمی خواهند، نشان دهند عمق کینه و عداوت وی و همفکرانش از ولایت فقیه است و نه درد سیاست ومشروعیت.

وی در سخنان خود به مساله اخبار مربوط به رمالی وجن گیری و ارتباط آن با برخی افراد حکومتی اشاره و آن را دستاورد این دولت برای کشور ذکر کرد که واقعا با هر مبنای عقلی که بخواهیم به آن بپردازیم بی انصافانه بود؛ وی باید در نظر داشته باشد که هیچ حکومتی بی عیب وایراد نیست و هیچ انسان عاقلی نیز، هیچ کار اشتباهی را تایید نمی کند، اما گاف های برخی آقایان در پست های مهم، امروزه به شمشیر دوسری برای بدخواهان نظام ومخالفان اصل ولایت فقیه تبدیل شده است تا از طریق بزرگنمایی این مسایل به اهداف شوم خود برسند و از آبی که توسط عده ای افراد خام گل آلود شده است، ماهی خود را صید کنند.

مساله بعدی در سخنان انصاری، اشاره وی به رای رهبر انقلاب مبنی بر تعلیق فعالیت های هسته ای در کشور بود که این گفته وی، از آن دروغ های شاخ داری بود که باعث شد به جای جواب دادن به سوالات دانشجویان فرار را برقرار ترجیح دهد؛ زیرا همگان بر این امر واقف اند که هیچ کسی به اندازه مقام معظم رهبری در برابر خواسته های زورگویانه غرب مقاومت نکرد و تمام سرسختی های دکتر احمدی نژاد پس از پایان حکومت دوم خردادی ها با تکیه بر همین اراده قوی ایشان استوار بود. سخنان مکرر مقام معظم رهبری در بر ملا کردن نقشه های شوم دشمنان در بحث هسته ای چیزی نیست که کسی مثل آقای انصاری بخواهد آن را کتمان کند، چون همه می دانند که ترس جبهه فکری دوم خرداد از استقلال رای در برابر غرب بود که کشور را تا آن اندازه در جهان، خوار کرد و اگر بیانات وفرامین رهبری نبود معلوم نبود که امروز دانشجویان در کشور ما اجازه تحصیل در رشته فیزیک هسته ای و... را داشتند یا خیر؟
نکته دیگری که در سخنان جنجالی وضد نظام انصاری رخ نمایی می کرد، تلاش وی برای ضعیف نشان دادن دولت دکتر احمدی نژاد و موفق دانستن دولت های پیشین در عرصه داخلی و جهانی بود که البته دراین جا هیچ بحثی با وی باقی نمی ماند، زیرا با توجه به انظباق خدمات دو دولت در عرصه داخل و خارج با تکیه بر مبنای فکری و عقیدتی و اندازه گیری که انصاری وهفکران وی، کاملا حق با آنها است! زیرا به طور کلی مبنای خدمت، عزت، مشروعیت، نظام و اسلام از نظر این دوستان تعریفی خاص دارد در این مجال جایگاه بحث ندارد.

آنچه از سخنان غیر علمی و جسته و گریخته انصاری در قم بر می آید غیر شمشیر کشی وی و همفکران وی برعلیه نظام ولایت فقیه، در آخرین روزهای نفس کشان دوم خردادی ها در عرصه سیاست نیست زیرا هر وقت ایدئولوژی و جهان بینی علمی جای خود را به افترا و دروغ حملات کور می دهد، نشان دهنده جایگاه نظر و فکری و سیاسی دشمنان نظام در داخل و خارج است.
 
البته نباید این مساله را از نظر دور داشت که حلقه فکری موجود در دانشگاه مفید دنبال تطهیر جریان دوم خرداد می باشد و از این رو با نزدیک شدن به انتخابات اقدام به دعوت و برگزاری سخنرانی برای عناصر مسئله دار دوم خردادی می نماید.

------------------------------------

به دنبال انتشار سخنان مجید انصاری، ایشان در گفتگویی با سایت بی باک نیوز به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخته اند که به شرح ذیل می باشد:

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز، که در یکسال گذشته کمتر در عرصه سیاسی و اظهار نظر نمودن پیرامون مسائل کشور وارد شده بود، دیروز با حضور در دانشگاه مفید و در جمع دانشجویان این دانشگاه به سخنرانی پرداخت.

یکی از سایتهای خبری در بخشی از گزارش خود پیرامون سخنان مطرح شده توسط وی در این مراسم نوشت: "وی در آغاز سخنان خود، به بازشکافی مقوله مشروعیت در نظام حکومتی از دید اسلام پرداخت و مشروعیت را مهم ترین پایه اقتدار و حقانیت هر حاکم برشمرد و به طور واضح نظام حاکم را فاقد مشروعیت ذکر کرد؛ زیرا به قول وی مشروعیت تنها جنبه الهی ندارد و مردم هستند که در جریان اعطای مشروعیت به یک نظام حاکم نقش دارند و نظام حاضر فاقد مشروعیت است، چون مردم، آن را نمی خواهند."

از همین رو بر آن شدیم تا در ارتباطی تلفنی با حجت الاسلام مجید انصاری این موضوع را مورد بررسی قرار داده و نظرات ایشان پیرامون "ولایت فقیه" و " نظام مقدس جمهوری اسلامی" را صریحا جویا شویم.

مشروح اظهارت ایشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار " بی باک "، بدون هرگونه توضیح و تفسیری در ادامه تقدیم می گردد.

حجت الاسلام مجید انصاری در توضیح مبانی نظری شان در باب "ولایت فقیه" که در دانشگاه مفید مطرح کرده اند، اظهار داشت:  اندیشه حضرت امام (ره) بر ولایت فقیه استوار است و ایشان درباره ولایت فقیه دو رکن قائل هستند یکی رکن الهی قضیه است که آن نصب عام از جانب حضرات معصومین (علیهم السلام) است که در حقیقت همان شرایطی است که ائمه معصومین (علیهم السلام) برای ولی فقیه ذکر کرده اند و رکن دوم هم رای و خواست مردم است.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس ‌جمهور سابق، در توضیح این موضوع گفت: بدین معنا که اگر صد درصد مردم هم انتخابی بکنند که خلاف شرایط شرعی باشد؛ انتخاب آنها ارزش و مشروعیت ندارد و در مقابل اگر هم کسی تمام آن شرایطی که معصومین (علیهم السلام) برای ولی فقیه ذکر کرده اند را داشته باشد ولی جامعه او را نپذیرد و او بخواهد با زور بازو و شمشیر حکومتش را بر مردم تحمیل کند، چنین چیزی را هم شرع اجازه نداده است و دلیل این موضوع هم نوع سیره و رفتار حضرت علی (ع) است که ایشان با اینکه از جانب خداوند منصوب شده بودند و تمامی شرایط یک ولی را داشتند ولی وقتی مردم او را نپذیرفتند او با زور شمشیر وسط نیامد بلکه کناره گرفت تا مردم خودشان ضرورت ولی را احساس کنند و به اشتباهشان پی ببردند و آنگاه به سراغ وی آیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برداشتی که من از مبانی نظری حضرت امام(ره) در بحث ولایت فقیه دارم این است که ایشان برای مشروعیت دو رکن قائل هستند رکن اوّل همان نصب عام از جانب معصوم (علیهم السلام) است که ولی فقیه باید واجد آن شرایط خاص باشد و رکن دوم رای مردم است لذا به عقیده بنده هر کدام از این دو رکن نباشد پایه های مشروعیت می لنگد.

ایشان همچنین در جواب خبرنگار ما که مطرح نمود "بزرگان دینی قائلند که مشروعیت صرفا از جانب خدا و معصومین عطا می شود و ماجرای خانه نشینی حضرت علی(ع) بخاطر عدم اقبال مردم و بحث مقبولیت بود  نه مشروعیت، زیرا امیرالمومنین (ع) حتی در زمانی که با عدم اقبال مردم مواجه بودند، مشروعیت و ولایتشان سلب نشد و مشروعیت خویش را دارا بودند" تصریح کرد: اینجا من یک اختلاف نظری با برخی دوستان دارم و آن در قبال امام معصوم (ع) و فقیه هم فرقی نمی کند. سئوالی که من مطرح می کنم اینکه اگر در جامعه ای فقیه واجد شرایط و یا امام معصوم بود ولی مردم جامعه به هر دلیلی اعم از جهل و غیره زمینه پذیرش حکومت الهی را نداشتند آیا آن فرد واجد شرایط مجاز است با قوه قهریه خود، حکومتش را مستقر کند یا خیر؟

حجت الاسلام انصاری در تبیین بحث خود ابراز داشت: مادو تا بحث در اینجا داریم یکی اصل تشکیل حکومت اسلامی و دیگری بعد از استقرار حکومت. به عقیده من بعد از استقرار حکومت همگان باید مطیع قانون باشند زیرا در چنین شرایطی نمی توان اجازه داد تا هر روز یکی پیدا شود و بگوید من این قانون را قبول ندارم و اون یکی را قبول دارم از هیمن رو بعد از استقرار حکومت همگان باید به قانون تمکین کنند و هر کس که تمرد کرد از باب بغی می شود و احکام خاص خودش را دارد.

ایشان افزود: ولی در ابتدای ساکن اگر فردی واجد شرایط و مشروعیت الهی بود ولی به هیچ وجه زمینه اجتماعی پذیرای وی نبود مگر اینکه بخواهد با خونریزی و قهر و غلبه کارش را جلو ببرد حال آیا چنین امری بر این فرد واجد شرایط مشروع است که انجام دهد یا خیر؟

وی گفت: از ظاهر ادله بر می آید که چنین مشروعیتی وجود ندارد و با خود سنت الهی هم سازگار نیست چون خداوند متعال بنائش بر هدایت قهری بشر نبوده است و در خود قرآن هم آمده که اگر خدا می خواست می توانست همه مردم را هدایت قهری کند ولی اراده خداوند بر امتحان بشر و آزادی عمل است لذا در قرآن آمده "لا اکراه فی الدین" این بدین معنا نیست که اگر جامعه ای عامدا یک دین و حکومت خطایی را انتخاب کند جهنم نمی رود بلکه به قطع چنین جامعه ای در نزد خداوند گنهکار است و عقوبت خواهد شد و این بحث دیگری است ولی اینکه آیا در این دنیا فرد واجد شرایط می تواند با قهر و زور حکومت تشکیل دهد؟ که به اعتقاد و برداشت من از سیره و سخنان حضرت امام(ره) و ادله فقهی و قرآنی و سنت امیر المومنین(ع)، این کار مشروع نیست .

انصاری در ادامه گفت: در سخنان حضرت امام(ره) بارها آمده است که "رسول الله به ما اجازه نداده است" ، "خداوند به ما اجازه نداده است" که ماچیزی را بر مردم تحمیل بکنیم .

عضو سابق خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: به نظر من این موضوع هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند و ثمره عملی این دو نظریه ( مشروعیت صرفا از جانب خدا - مشروعیت از جانب خدا و مردم) یکی است چه ما بگوییم مردم شرط مقبولیت هستند و چه بگوییم مردم یکی از پایه های مشروعیت حکومت هستند. که در هر دو صورت از لوازم تشکیل حکومت توسط ولی فقیه نصب عام از جانب خدا و معصومین و اقبال عمومی می باشد.

ایشان افزودند: زمانی این موضوع خطرناک می شود که ما قائل به  تمام العله بودن رای مردم باشیم. یعنی اگر مردم رای دادند حکومت مشروع است ولی اگر نداند مشروع نیست که این حرف بسیار خطرناکی است ولی من در دانشگاه مفید با صراحت مطرح کردم و نظرم هم این است که اگر صد درصد مردم جامعه ای بیایند و فردی را انتخاب کنند که شرایط لازم را نداشته باشد همه آنها گنهکارند و آن حکومت، حکومت طاغوت است.

ایشان همچنین پیرامون طرح بحث "ولایت فقیه در چارچوب قانون اساسی" در برخی محافل اظهار داشتند: ولایت فقیهی که در قانون اساسی آمده است همان " ولایت مطلقه فقیه" است لذا این موضوعی نیست که بتوان به آن خرده گرفت.

وی همچینی اظهار داشت: به نظر من برخی افراد بعضا در مباحث پیرامون "ولایت فقیه" ناشیانه عمل می کنند لذا جوانان تصور می کنند که "ولایت فقیه" یعنی دیکتاتوری و قدرت فراقانونی در حالیکه ولایت فقیه در طول تاریخ ولایت قانون بوده است و حضرت امام(ره)  نیز بر این امر تاکید داشته اند لذا من وظیفه خود می دانم که در این زمینه وارد شوم و تابوی که برخی در ذهن جوانان درست کرده اند را بشکنم و به جوانان صریحا اعلام دارم که ولایت فقیه یک امر قانونی و پذیرفته شده است لذا فرمایشی که حضرت امام(ره) دارند مبنی بر اینکه اختیارات ولی فقیه همان اختیارات رسول الله ، حضرت علی(ع) و سایر معصومین است، هیچ حرف عجیبی نیست بلکه این امری است که اگر اندکی در آن تامل کنیم، در صحت و درستی آن شک نخواهیم کرد.

گفتنی است یکی از سایتهای خبری نوشته است: " وی در آغاز سخنان خود، به بازشکافی مقوله مشروعیت در نظام حکومتی از دید اسلام پرداخت و مشروعیت را مهم ترین پایه اقتدار و حقانیت هر حاکم برشمرد و به طور واضح نظام حاکم را فاقد مشروعیت ذکر کرد؛ زیرا به قول وی مشروعیت تنها جنبه الهی ندارد و مردم هستند که در جریان اعطای مشروعیت به یک نظام حاکم نقش دارند و نظام حاضر فاقد مشروعیت است، چون مردم، آن را نمی خواهند"

حجت الاسلام انصاری نسبت به این بخش از خبر واکنش نشان داد و گفت: نقل این مطالب از قول من به هیچ وجه درست نمی باشد و  کذب محض است زیرا بنده هیچگاه چنین عقیده ای نداشته ام تا بر زبان جاری کنم و صوت این سخنرانی هم موجود است. بحث من صرفا یکی بحث نظری بود که مطرح کردم.

ایشان همچنین اظهار داشت: من در باب ولایت فقیه و مشروعیت آن نظرم همان است که برای شما مفصلا مطرح کردم و این سخنان همانند موضوعی است که بنده  در محفلی از قول آیت الله مصباح شنیدم که ایشان نسبت به خبرگان رهبری قائل به کشف هستند، برای من این مساله خیلی عجیب بود که چگونه انتخاب خبرگان می تواند کاشف از نظر امام معصوم ( علیهم الاسلام)بر فرد مشخصی باشد لذا دنبال فرصتی بودم تا در موقعیتی مناسب خدمت آیت الله مصباح برسم و موضوع را از خودشان سئوال کنم که خوشبختانه کتاب ولایت فقیه ایشان به دستم رسید و بعد از مطالعه آن مشاهده کردم که نظر ایشان دقیقا همان چیزی است که حضرت امام(ره) مطرح می کنند.

وی همچنین پیرامون سخنان دیروزشان درباره مسائل هسته ای کشور اظهار داشتند: بنده اعتقاد دارم که سیاست گذاری و تدبیر کلی موضوع هسته ای در ایران همواره با نظر مقام معظم رهبری بوده و اگر افتخاری هم در این باره ما داریم مربوط به تدبیر ایشان می شود.

----------------------------------------

جمع کثیری از دانشجویان ارزشی و انقلابی دانشگاه مفید قم امروز با تجمع در مقابل دفتر معاونت فرهنگی و همچنین دفتر ریاست دانشگاه مفید اعتراض خود را در خصوص توهین روز گذشته مجید انصاری به اصل ولایت فقیه و نظام را اعلام نمودند که به همین منظور بیانیه ای نیز تنظیم شد که به شرح ذیل می باشد:

بیانیه دانشجویان ارزشی دانشگاه مفید

چه قدر سخت است اینکه بشنوی آزادی بیان ، تساهل و تسامح ، آزادی عقیده ، تورا دشمن آزادی بخوانند ، متحجر بنامند ، جلوی چشمت عقیده ات را خرد کنند، دروغ بگویند ، عدالت را زیر پا بگذارند اما حتی اجازه ندهند حرف بزنی . در محیطی باشی که در کلاس هایش به اسم آزادی بیان هر چه عقیده توست را لگدکوب کنند . هیات امنای دانشگاهتان آنان باشند که هشت سال ادعای آزادی طلبی و اصلاح طلبی شان گوش فلک را کر کرد و هنوز و هر روز هم از آزادی دم می زنند اما زمانی که به تو می رسد ادعای قواعد و الزامات می کنند و تو را از حقت محروم.

مگر تو چه می خواهی بگویی؟ آیا مثل بعضی ها می خواهی انقلاب را ساختار شکنی کنی؟ می خواهی به اسم امام (ره)  قانون، ولایت فقیه و اسلام و انقلاب اسلامی ،همه ی آنها را دور بزنی و بعد بدون دادن حتی اجازه ی بیان یک نکته یا سوال از میدان بگریزی ولی باز از تو انتظار داشته باشند دَم بر نیاوری؟

آری این داستان توست که آنها می گویند ولی قصه قصه توست خودت بگو: آیا دلگیری تو این نیست که هر که را اسم بردی تا بیاید از عقیده ات دفاع کند تندرو و التقاطی و ... خواندند.

بگویند رحیم پور ازغدی  که مشکل اعتقادی دارد ، صفار هرندی که تندرو است، علیرضا پناهیان سواد علمی ندارد. زمین که کج است ، پاشنه های کفش ما که بلند است ، دوغتان که ترش است و ...

اما برای آنچه خود می پسندند هر چه دارند می گذارند حتی اگر ناهار و شام  ستاد انتخاباتی کاندیدایی باشد!!!

ما به دوستانمان در کانون های دیگر که تنشان به این گندم نمایان جو فروش خورده است بلکه به همه و همه تاریخ می گوییم : آری ما و امثال ما همیشه استقبال می کنیم که منتجب نیا در روز دانشجو و انصاری در روز سوم خرداد بیاید و تفسیربه رایش را در مورد ولایت فقیه بگوید، اصلا چه عیبی دارد خودش را به امام (ره) بچسباند هرچند نگذارند در دانشگاه حرف همان امام (ره) سفر کرده را (به تعبیر خود امام (ره)) در مورد فقیهی ساده لوح به تابلوی اعلانات بزنند.

آری ما و امثال ما با این مشکل نداریم، مشکل ما عدالت است. زمانی که به ما می رسد آسمان رحمت مفید خشک می شود . ما با دعوت کنندگان  و دعوت شدگان  و حرف هایشان مشکلی نداریم بلکه ما مشوق آنها ، آزاد اندیشی و کرسی های آزاداندیشی هستیم . اما هیهات که بگذاریم آزادی و عدالتی را که اماممان و پدرانمان در انقلاب و جنگ به دست آورده اند و آرمان های همان ها در پیچ و خم زندگی  روز مره مان کم رنگ شود ، مورد توهین واقع شود یا به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

آری درد های ما این است همان ها که گلویمان را می فشرد و خشم انقلابیمان را لبریز و به زبان می آورد و گاهی آنقدر سخت است که عنان را می گیرد و تندی می کند.اما آنچه می خواهی چیست؟

ما خواستار جویی عدالتیم، عدالتی که آزادی بیان را زنده کند نه نمکی که زخممان را تازه.

اما کجایند آن اصلاح طلبان و آزادی خواهان هیات امنا و مسولان ستاد انتخاباتی کاندیدا و جرس نویسان؟؟؟ کجایند طبل های تو خالی ای کاش به جای لندن و پاریس و واشنگتن و نیویورک سری به مفید می زدند  تا حقیقت خود را در آیینه ی مفید بنگرند  نه در تصویر بی بی سی فارسی و صدای آمریکا.

                                                                                           دانشجویان ارزشی دانشگاه مفید



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خانه نشینی امام علی (ع) از روی جهل مردم زمانش بود که الان نتیجش رو در ممالک اسلامی میبینیم که چه اوضایی دارن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خوب حتما عدم ظهور امام عصر که بیشترین دلایلی، نخواستن مردمه و عدم درک، باعث عدممشروعیت امام زمانه شده.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام.
.
آی مردم! حنجری فریادی ام
من پس از این سوّم خردادی ام...
.
شما ببخشیدش...
بیچاره (انصاری) چند سالی به بیماری ... توهّم زدگی مبتلاست و دکترا هم جوابش کردن...
دعا کنید .....
.
موفق باشید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خدا(اقای اردبیلی.انصاری) در و تخته رو با هم جفت کرده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
... به این اراجیف هم میگن تحلیل؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
عباس غفاری کیست؟ قسمت 2
آشنایی با رمال و جنگیر آقای «میم»- آغاز رمالی برای دفتر آیه الله! هاشمی
http://ammariyon.ir/fa/pages/?cid=10855
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
از اين آدم هاي ... در طول تاريخ به تعداد زياد وجود داشته است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
برادران 598 لطفاً از لفظ ايشان براي فردي مثل مجيد انصاري استفاده ننماييد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
اولاً از وزارت علوم بايد سوال كرد پس نظارت شما بر موسسات آموزشي غير انتفاعي كه به آنها مجوز فعاليت داده ايد كي انجام مي شود ؟ چه موقع مي خواهيد بر عملكرد اين دانشگاهها نظارت داشته باشيد ؟ بچه هاي معصوم مردم ، ناخواسته به دست اين گرگ صفتان عقيده دزد افتاده اند ! هر خزعبلاتي را بخواهند به نام آزادي و علم ، در دانشگاه به خورد اين جوانان پاك دل و بي غل و غش مي دهند ! چرا وزارت علوم ، دبيرخانه شوراي انقلاب فرهنگي ، وزارت اطلاعات و ساير دستگاههاي ذيربط در مورد اين دانشگاه و ساير دانشگاههاي مشابه اقدامي نمي كنند ؟ در مقابل پدر و مادري كه با خون دل بچه بزرگ كرده و با افكار ولائي ناب روانه اين دانشگاه ! كرده اند و با اين برنامه هاي دانشگاه ممكن است خللي در اعتقادات اين جوانان معصوم وارد شود چه پاسخي دارند ؟ شما مسئولين را به هر چه و هركه مي پرستيد قسم مي دهم كه اقدام عاجل و قانوني در اين زمينه بعمل آوريد .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خاک برسر ... بااین حرفاش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
با سلام
با وجود اینها دانشگاه سعی بر به انحراف کشیدن ماجرا را از طرق مختلف چون تهدید و ... دارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
مرگ بر ضد ولایت فقیه!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
.... مجید انصاری بیسواد....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
مرگ بر ضد ولایت فقیه...
رهبر فقط سید علی...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
امام راحل درمنشور برادری به اقای انصاری فرمود عیب شما این است که تندرو هستی وتند روی عاقبت خوشی ندارد. آری آقای انصاری که دم از خط امام می زند تمام حرکات وسکناتش با مخالفان امام وانقلاب وحتی اسلام ناب محمدی همسو وهماهنگ است وعلیرغم سعه صدر مقام معظم رهبرب وامت نجیب حزب الله همواره برای ایجاد آشوب وناامنی وتفرقه تلاش نموده ومی کند جا دارد که انصاری بداند که همگامی با استکبار جنگ باخمینی بت شکن می باشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها