کد خبر: ۱۳۰۸۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۱     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
در گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با یک کارشناس مسائل خاورمیانه:
با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و مسئولین کشور نیز در راستای تلاش برای برگزاری یک انتخابات پر شور مشغول هستند، لذا به نظر نمی رسد حزب الله دست به یک عکس العمل انفعالی بزند ولی در مکان مناسب و زمان مناسب پاسخ گروههای تروریستی را خواهد داد و به موقع وارد عمل خواهد شد. ما زمان ورود حزب الله به صحنه بستگی به عکس عمل های آینده گروههای تروریستی دارد و اینکه اگر بخواهند به مزار مطهر حضرت زینب (س) جسارت نمایند قطعا حزب الله وارد عمل خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 ، در روزهای گذشته سوریه آبستن اتفاقات ناگوار فراوانی بود. از یک سوی گروههای گروه هاي سلفی معارض با دولت سوریه با هتک حرمت پيکر مطهر حجر بن عدي خشم مسلمانا جهان را برانگیختند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با نقض کلیه قوانین بین المللی به پایگاه های مهم سوریه حمله هوایی کردند.

به همین منظور پایگاه 598 در گفتگویی با آقای "حسن هانی زاده" کارشناس مسائل خاورمیانه  به بررسی علل این اقدامات گروه های  سلفی و همچنین حملات چندین باره اسرائیلی ها به پایگاه های مهم سوریه پرداخته است که در ادامه می آید:

جناب آقای هانی زاده به نظر حضرت عالی هدف و انگیزه مخالفان نظام سوریه از هتک حرمت به پیکر صحابی پیامبر (ص) چه بود ؟

پس از اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در آخرین سخنرانی خود، نسبت به تلاش برخی از تروریست ها در مورد تخریب اماکن مقدسه در سوریه هشدار داد و اعلام نمود که اماکن مقدس سوریه خط قرمز شیعیان است، گروه های تروریستی با انگیزه تحریک شیعیان و ایحاد یک جنگ مذهبی و فرقه ای اقدام به تخریب قبر صحابی جلیل القدر حجربن عدی در منطقه عذرا در حومه دمشق کردند تا بتوانند حزب الله را وادار به یک عکس العمل انفعالی و حساب نشده بکنند اما با توجه به هوشمندی رهبران حزب الله، این حزب با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد اما دست به عکس العمل متقابلی نزد.



حمله رژیم صهیونیستی به مرکز تحقیقات نطامی سوریه در حومه دمشق در منطقه جمرایا در حقیقت در چارچوب همین تلاشها قرار دارد که به نوعی پای ایران و حزب الله را به داخل سوریه بکشانند تا بتوانند از طریق سازماندهی یک حمله گسترده نظام سوریه را سرنگون نمایند و لذا آنچه که اخیرا اتفاق افتاد که همان حمله به قبر حجربن عدی بود در حقیقت یک اقدام حساب شده است که با هماهنگی آمریکا، غرب ، رژیم صهیونیستی، عربستان و قطر صورت گرفته تا به نوعی جنگ شیعه و سنی را سازماندهی نمایند و حوادثی هم که در عراق اتفاق افتاده که همان تحصن و تظاهرات سنی های استان های سنی نشین موصل و صلاح الدین می باشد. همه ی اینها با هم در ارتباط است تا به نوعی یک جنگ مذهبی را بر منطقه تحمیل کنند و میان شیعه وسنی شکاف ایجاد نمایند.

به نظر شما چه زمان حزب الله لبنان نسبت به شیطنت های تروریست های سوریه دست به اقدامات عملی خواهد زد؟

حزب الله با توجه به شرایط منطقه و خلا سیاسی موجود و همچنین با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و مسئولین کشور نیز در راستای تلاش برای برگزاری یک انتخابات پر شور مشغول هستند، لذا به نظر نمی رسد حزب الله دست به یک عکس العمل انفعالی بزند ولی در مکان مناسب و زمان مناسب پاسخ گروههای تروریستی را خواهد داد و به موقع وارد عمل خواهد شد. اما زمان ورود حزب الله به صحنه بستگی به عکس عمل های آینده گروههای تروریستی دارد و اینکه اگر بخواهند به مزار مطهر حضرت زینب (س) جسارت نمایند قطعا حزب الله وارد عمل خواهد شد که این احتمال هم وجود دارد که گروههای تروریستی دست به عملیات دیگری علیه مراقد مطهر دیگری در سوریه بزنند.

با توجه به حمله هوایی اسرائیل به سوریه و پاسخ موشکی دولت سوریه به جنگنده های مهاجم اسرائیل، آیا این پاسخ دولت سوریه به حملات رژیم صهیونیستی کافی بود یا نه ؟

در حال حاضر سوریه درگیر مسائل داخلی است و حملات سنگینی از سوی گروههای تروریستی در سوریه صورت میگیرد به نظر میرسد که دولت سوریه توانایی لازم برای ایجاد یک جبهه جدید علیه اسرائیل را ندارد اما زمانی که دولت سوریه بر اوضاع داخلی مسلط شد قطعا اقدام مناسب علیه رژیم صهیونیستی را انجام خواهد داد.

*مصاحبه ای از سعید آقایی*

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۰
به لطف خدا سوریه پیروز است و جمهوری اسلامی ایران نیز چنان انتخابات پرشوری برگزار خواهد که همه جهان انگشت به دهان بمانند
پاسخ
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳
۱
متاسفانه جریان انحرافی که پشت پرده با جریان فتنه کاملا هماهنگ هستند به موقع ضربه کاری به دولت انقلابی و مردمی زد و ان را به جاده خاکی برد و منحرف کرد
در اوج بیداری اسلامی انها این انحراف را ایجاد کردند
کار را به جایی رسانده ا ند با رییس مجلس و نمایندگان دولت سوریه که به ایران می ایند ملاقات نمی کنند و می روند با ملک عبد الله دیدار می کنند
توهم این پیروان انجمن حجتیه این است که باید سوریه سقوط کند و عبدالله اردنی همان سفیانی بر سوریه مسلط شود تا امام زمان ظهور کند و .....
اگر امام خامنه ای و امثال سعید جلیلی نبودند که در اوج جنگ و درگیری و فتنه به عراق و سوریه سفر کنند و انها را یاری و حمایت کنند معلوم نبود جریانهای سازشکار چه از نوع فتنه گر و سکولار و تکنوکرات و چه از نوع انحرافی و انجمن حجتیه ای چه بلایی بر سر مقاومت می اوردند
حامیان جلیلی و لنکرانی استان فارس هر گونه فتنه و انحراف و سازش و عدول از مقاومت و ارزشها را محکوم می نماید
http://jalele1392.blogfa.com/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
همان طوري كه فرزندان امام خميني در لبنان نقشه خاورميانه جديد خانم رايس را گورستان تاريخ فرستادند، دولت و ملت و ارتش شوريه نيز نقشه خاورميانه پروفسور برنارد لوئيس را به گورستان تاريخ خواهند فرستاد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
سوریه به اذن خدا پیروز میشود . چون اونهایی که دارند جنگ بر علیه سوریه را هدایت میکنند از خونخوارترین حیوانات هستند . تفکری که به جنازه سرباز سوری رحم نمیکنه و قلبش را میخوره اگه پیروز بشه و سوار بر مردم بشه چه حمام خونی به راه خواهد انداخت. خدا به مردم سوریه رحم خواهد کرد و اونها را نجات خواهد داد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها