کد خبر: ۱۳۰۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

روز گذشته به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) که مقارن با پنجمین سالگرد تاسیس سایت رجانیوز بود، مراسم جشنی با حضور برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای کشور در محل این سایت برگزار شد. 

در این مراسم که برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس مانند دکتر الهام (مشاور حقوقی رئیس جمهور) ، دکتر کوچک‌زاده (نماینده مردم تهران در مجلس)، سیدمهدی هاشمی، دکتر مجتبی زارعی ، دکتر محمد مهدی اسماعیلی،حاج حسين يكتا وحید یامین‎پور و جمع زیادی از فعالان سیاسی و رسانه‎ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم حضور داشتند، حجت‌الاسلام آقا تهرانی به ایراد سخنرانی پرداخت. 
 
نیلی: هدف رجا، امر به معروف و نهی از منکر است 
 
در ابتدای این مراسم، "میثم نیلی" مدیرمسئول رجانیوز ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، به نقش و جایگاه رسانه‌های گروهی در زمینه اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اجتماعی پرداخت و با بیان اینکه "رسانه‌ها نقش سنگرهای دفاع در مقابل دشمنان را دارند"، گفت: این فریضه، یک فریضه کفایی است؛ یعنی تا وقتی که از نظر علما و بزرگان این منکر برطرف نشده، همه باید برای تقابل با آن تلاش کنند. رجانیوز هم بر اساس همین تکلیف و احساس وظیفه شروع به کار کرد و تلاش کرد تا بدون وابستگی به چپ و راست و احزاب مختلف، به دنبال انجام تکلیف خود باشد. 
 
نیلی تاکید کرد: تمام تلاش رجانیوز این بوده که به تاسی از تاریخ پایه گذاری‌اش که ولادت حضرت فاطمه(س) است، هویتش را نه از احزاب و گروه‌ها که از شهید عالیقدر رجایی عزیز بگیرد و مسلک و منش این شهید بزرگوار را سرلوحه نام و عملکرد خود قرار بدهد. رجا برای همه ما یک معبد و محل عبادت است، نه معبود. رجا یک سنگر برای دفاع از مستضعفین و مومنین و حزب الله است که همه فعالان آن خودشان را وقف مبارزه با منافقان و دشمنان ایران و اسلام کرده‌اند. 
 
نیلی همچنین با بیان اینکه اشتباه و خطا، جزیی از کارهای رسانه‌ای است و رجا هم از این مساله جدا نیست، از کسانی که با راهنمایی‌های خود ایرادهای رجا را تذکر داده و می‌دهند، تشکر کرد و ضمن تقدیر از جایگاه الهام بخش دکتر الهام در سایت رجانیوز، از تاسیس مؤسسه "طلوع رجعت حق" در زمینه فرهنگی که رجانیوز قرار است پایگاه اینترنتی آن باشد، خبر داد. 
 
وی در پایان هم با ابراز خرسندی از مقبولیت رجا در بین مخاطبان فارسی زبان که سبب شده این سایت به یکی از سایت‌های خبری پربیننده ایران تبدیل شود، اظهار داشت: در موفقیت رجا همین بس که دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی ایران ، همه جا و حتی در رسانه ملی و در مناظره‌ها، با ناراحتی از رجانیوز نام بردند که نشان داد رجا توانسته دامنه تاثیرگذاری خود را تا حد بسیار بالایی ارتقا دهد. 
 
یامین‌پور: رجا یک استثناست 
 
در ادامه مراسم، "وحید یامین پور" مجری برنامه پرمخاطب "دیروز، امروز، فردا" هم چند دقیقه‌ای پشت تریبون رفت و از تفاوت‌های رجانیوز با سایر رسانه‌های خبری در اینترنت سخن گفت. 
 
یامین پور با بیان اینکه "ساختار رجا یک تفاوت اساسی با سایر رسانه‌های خبری دارد"، گفت: جامعه مجازی در ایران خود به خود یک فرهنگ ویژه‌ای را تولید کرده که البته تناسب چندانی هم با فرهنگ دینی و اسلامی ما ندارد اما انصافا رجا از همان ابتدا یک استثنا بود و توانست با رعایت فرهنگ اخلاقی شیعی، مواضع خودش را با استدلال و منطق بیان کند. 
 
وی این مساله را بزرگ‌ترین دستاورد رجا عنوان کرد و ادامه داد: من گواهی می‌دهم که دغدغه اصلی بچه‌های رجا، اخلاق و تکلیف بوده؛ هر چند ممکن است در این میان اشتباهاتی هم رخ داده باشد ولی رجا هیچ وقت جوانمردی را فدای کار حرفه‌ای نکرده است. 
 
یامین‌پور پس از این سخنان که با تایید دکتر کوچک زاده، نماینده مردم تهران در ملس شورای اسلامی روبرو شد، مهم‌ترین شاهد بر مدعای خود را استقلال رجا از دولت عنوان و تاکید کرد: با اینکه رجانیوز برای حمایت از دولت نهم تاسیس شد اما هیچ‌وقت قرار نبوده برای خوشایند کسی یا گروهی مطلب بنویسد. رجا حامی و منتقد اصولی دولت بوده اما بله قربانگو نیست. 
 
وی در پایان هم ضمن تکمیل سخنان میثم نیلی در زمینه تاسیس مؤسسه طلوع رجعت حق، از فعالیت‌های این موسسه در زمینه آموزشی و نشر کتب فرهنگی خبر داد. 
 
دکتر الهام: گفتمان رجا، گفتمان عدالت است 
 
دکتر غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور نیز که در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد تاسیس سایت رجانیوز حضور داشت، دقایقی به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک میلاد دختر پیامبر (ص)، از رجا به عنوان یک اتفاق فرخنده و حقیقت بخش در عرصه رسانه‌ای کشور نام برد و گفت: شروع به کار رجا با این رخداد فرخنده بوده و انشالله حسن ختام آن هم ظهور حضرت مهدی (عج( باشد. 
 
الهام ادامه داد: اگر بخواهم باز هم از این اتفاقات الهام بخش استفاده کنم، باید به پیدایش دولت نهم و دهم که با خوی فاطمی شکل گرفت، بگویم. دولت نهم که در ایام فاطمیه تشکیل شد و در دوره 88 هم متقارن با شب میلاد حضرت زهرا (س) بود که این مساله به طور سمبولیک مرزبندی ما را مشخص می‌کند. یعنی یا باید فاطمی باشیم یا مخالفش. 
 
عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تاکید بر شعار عدالت در دولت نهم و دهم اشاره و تاکید کرد: این ماموریت خطیری بود که بر دوش ملت گذاشته شد و باید آن را با تمام قوا حفظ کنیم. ما این دولت فاطمی را اسان بدست نیاورده‌ایم که آسان از دست بدهیم. احمدی‌نژاد هم دیگر برای خودش نیست و ما باید تلاش کنیم تا این جریان فاطمی حفظ شود. این یک ماموریت مهم و تاریخی برای ماست که رجا هم برای پیگیری آن تاسیس شده و رسالتش هم همین است. 
 
الهام، گفتمان رجا را گفتمان عدالت دانست و در پایان، ضمن ابراز علاقه به این سایت، با خنده گفت: البته من یک رفع حسن از خودم و همسرم بکنم و اینکه ما هیچ نقشی در رجا نداریم و فقط خواننده رجا و عضو خانواده آن هستیم. زمانی که در دولت بودم، برخی از دولتمردان به من شکایت می‌کردند که چرا رجا فلان مطلب را علیه ما کار کرده؛ و من توضیح می‌دادم که نقشی در مدیریت این سایت ندارم و متاسفانه این توفیق نصیب من نشده است. 
 
سخنرانی حجت‌الاسلام آقاتهرانی در وصف شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) 
 
حجت‌الاسلام آقا تهرانی، استاد اخلاق دولت هم در سخنانی کوتاه به جایگاه و عظمت شخصیت حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: یکی از تعابیر برای حضرت فاطمه (س)، ام ابیها است که اولین بار هم خود پیامبر این تعبیر را استفاده کردند و امام صادق(ع) هم آن را تایید کردند در همین راستا روایتی کوتاه نقل می‌کنم که کاملا مورد تایید است و نشان از علت نام‌گذاری این لقب برای دختر رسول الله (ص) دارد. 
 
آقاتهرانی ادامه داد: یک حدیث قدسی است که پیامبر از فرشته وحی نقل کرده‌اند که "اگر محمد (ص) نبود، افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی (ع) نبود نه پیامبر و نه افلاک را و اگر فاطمه (س) نبود، نه علی و نه پیامبر و افلاک را." این روایت سند بسیار صحیحی دارد و در اصول کافی هم آمده است. 
 
این استاد معروف اخلاق در توضیح و تفسیر این روایت گفت: وقتی عالم خلقتش به خاطر حضرت زهرا (س) است، یعنی عالم که حکیمانه خلق شده، خودش به دلیل عظمت فاطمه (س) تشکیل شده است. این مساله یعنی حتی اگر تمام انسان‌هایی که تاکنون بر روی کره زمین بوده‌اند، گناهکار باشند و به جهنم بروند، باز هم حکمت خداوند در حلق انسان زیرسوال نمی‌رود؛ چون کسی مانند فاطمه (س) خلق شده است. حالا همین زهرا (س) که عظمت وصف ناپذیری دارد، خودش را فدای ولی و مولا می‌کند. این مساله و حادثه بسیار قابل توجه و پندآموز است. نباید فراموش کرد که ایشان معصوم هستند و فعل اشتباه انجام نمی‌دهند. این اقدام حضرت زهرا (س) یعنی اتمام دین به ولایت است؛ موضوعی که در غدیر هم گفته شد. تثبیت ولایت یعنی اینکه نبوت هم تثبیت شده است. به نظر من یکی از دلایلی که پیامبر دخترش را ام ابیها خوانده، همین مساله است. 
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی در پایان سخنان خود هم همه مردم به ویژه جوانان را به مطالعه در زمینه زندگانی حضرت زهرا (س) و عظمت شخصیت ایشان دعوت کرد. 
 
در انتهای مراسم با اهدای لوح از نویسندگان رجانیوز (حمیدرضا بیانی، حسن روزی‌طلب، مقداد نیلی، مهدی فاطمی، محمد مهدی تهرانی، احسان صالحی، جواد حسینی، مهدی خانعلی‌زاده، علی مختاری،رسول عبادی، محمد روزبهانی، امیرحسین ثابتی، جواد حجتی، احسان جباري، حمداله عمادی) تقدیر به عمل آمد. همچنین با اهدای لوح یادبود به دکتر الهام از وی تقدیر ویژه شد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها