کد خبر: ۱۳۰۳۰۱
زمان انتشار: ۰۰:۳۸     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
ربع پهلوی، سخنگوی شورای خارج نشین به اصطلاح "ملی" ایران، با تکرار کلید واژه انتخابات ریاست جمهوری 92، شیوه فتنه گران در انتخابات گذشته ریاست جمهوری را به آن اضافه کرد.

جام نیوز: روزنامه "واشنگتن پست" به نقل از "آسوشیتدپرس" نوشت: «"رضا پهلوی" به سمت سخنگوی جدید جنبش تازه متولد شده ای انتخاب شده تا با فشار به حکومت ایران، انتخابات آزاد در این کشور برگزار کند.»

 

 واشنگتن پست اضافه کرد: رضا پهلوی، سخنگوی این نهاد تازه تأسیس با هدف تلاش برای انتخابات آزاد  در ایران گفت: "ما خواستار تحریم انتخابات پیش رو در ایران هستیم، اما این کافی نیست، مقاومت مدنی باید ادامه یابد."

 

رضا پهلوی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته است که "بزرگترین درخواست این جنبش تازه تاسیس، تحریم انتخابات پیش روی ایران است اما این به تنهایی کافی نخواهد بود."

 

 

او در ادامه مصاحبه افزود: "این انتخابات بهترین فرصت برای به چالش کشیدن رژیم ایران است اگر آنها اجازه ندهند انتخاباتی آزاد در کشور برگزار بشود،  زمان نافرمانی مدنی و ناآرامی فرا خواهد رسید."

 

او در مصاحبه خود با آسوشیتدپرس اضافه کرد: وظیفه ما تشکیل جنبشی بزرگ از سیاسیون داخل و خارج برای فشار برای انتخابات آزاد در ایران است. او ادعا کرد این جنبش به دنبال همکاری های مخالفان ایران در واشنگتن و پاریس است و این جنبش از متن افرادی ایرانی مانند خود وی! بوجود آمده و رشد خواهد کرد.

 

 

واشنگتن پست در پایان مدعی می شود که «این جنبش جدید شامل چندین چهره بارز سیاسی، خواهان دمکراسی در ایران و خارج از ایران می باشد.»

 

کری خوانی های رضا پهلوی و تبلیغات واشنگتن پست برای گروه او در حالیست که بی اهمیتی آن از آن جا مشخص می شود که هیچ کدام از جریان های اصلی اپوزیسیون در جلسه آن شرکت نداشتند و از 500 نفر ایرانی خارج کشور که برای حضور در جلسه ثبت نام کرده بودند تنها 250 نفر شرکت کرده اند؛ به طوری که خبرنگار بی بی سی که برای پوشش جلسه به آنجا رفته بود هم نتوانست از کنار این موضوع به سادگی بگذرد.

 

 

گزارشگر بی بی سی تصریح کرد: «حدود 30 گروه یا انجمن یا سازمان کوچک سیاسی این فراخوان را امضا کردند؛ البته من کم تر چهره شناخته شده در عرصه عمومی در میان حضار دیدم. بیشتر شهروندان هستند؛ از احزاب شاید چند گروه را بتوان نام برد مثلا حزب مشروطه شاخه واشینگتن، گروهی از منطقه کردستان و کمپین سفارت سبز.»

 

اما پیش از این جلسه هم، گروه "شورای ملی" در خارج از کشور فعالیت خود را شروع کرده بود اما در همان شروع کار با مشکلات شدید مالی روبرو شد به طوری که در قدم اول مجبور شد برنامه ای برای جذب کمک های مالی با همکاری 2 شبکه سلطنت طلب به صورت 24 ساعته و بمدت چند روز ترتیب دهد. اما با توجه به جلسات اخیر وی با پارلمان اروپا و کنگره به نظر می رسید که این گروه در جذب سطح عمومی اپوزیسیون و همچنین دریافت کمک های مالی نتواند اقبالی به دست آورد.

 

با نگاهی به شرکت کنندگان برنامه "همیاری" گروه موسوم به "شورای ملی" دلیل عدم اقبال عمومی مشخص می شود؛ شرکت کنندگانی که به نظر می رسد بیشتر ورشکسته های سیاسی سلطنت طلب، خوانندگان دست چندم و عوامل شبکه های موسوم به "لس آنجلسی" که بعضا چند سال است که تعطیل شده اند و یا در آستانه تعطیل شدن هستند.

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها