کد خبر: ۱۳۰۲۴۶
زمان انتشار: ۱۷:۵۴     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
با اخراج تونی اولیویرا از هدایت تیم تراکتورسازی تبریز، عملیات پرتغالی زدایی لیگ برتر با موفقیت به اتمام رسید.

جام ورزشي؛ وقتی لیگ دوازدهم آغاز شد، جدا از تیم ملی که هدایت آن در اختیار کارلوس کی روش پرتغالی بود و هست، 3 هموطن او به نام های آلبرتو کاستا در صنعت نفت، مانوئل ژوزه در پرسپولیس و تونی اولیویرا در تراکتورسازی هم حضور داشتند تا خیلی ها حضور آنها را به حضور کی روش ربط بدهند. این در حالی بود که همه می دانستند مانوئل ژوزه با کی روش کارد و پنیر هستند و ... ولی گویا دولت پرتغالی ها در لیگ ایران مستعجل بود.


اولین نفری که برکنار شد کاستای صنعت نفت بود که در اواسط نیم فصل به خاطر نتایج ضعیف از آبادان رفتنی شد ولی یک پرتغالی دیگر به نام آلفردو کاسیمیرو جای او را گرفت که البته او هم دور برگشت به نیمه نرسیده مجبور به بستن چمدانش شد و جای خود را به علی فیروزی داد.


مانوئل ژوزه هم بعد از نشاندن پرهزینه ترین تیم تاریخ این باشگاه در رده یازدهم جدول، در نیم فصل رفتنی شد و بالاخره تونی اولیویرا با وجود قراردادن تراکتورسازی در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده، به دلیل ناکامی در این دوره از لیگ آسیایی و جام حذفی در فاصله 2 هفته به پایان لیگ برکنار شد تا دیگر هیچ سرمربی پرتغالی در لیگ برترمان نباشد.


به واقع در حال حاضر کارلوس کی روش آخرین بازمانده نسل پرتغالی ها در فوتبال ایرانی است که البته ستاره بخت او هم چندان تابناک نیست و اگر تیم ملی ایران نتواند از موقعیت دشوار فعلی به سلامت عبور کرده و خود را به برزیل برساند، کی روش هم مجبور به ترک ایران خواهد شد.
سايت گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها