اصل برای اعضاء جبهه پایداری یافتن اصلح
بود. نکته مهم دیگر تکلیف محوری است و ما مأمور به وظیفه ایم نه نتیجه.
همانطور که بارها تأکید شده قائل به نظر سنجی نیستیم. اصلح چناچه رأی
بیاورد نعم المطلوب و اگر رأی نیاورد گذر زمان و آنچه اتفاق می افتد، اگر
چه ممکن است هزینه هایی برای جامعه در بر داشته باشد، اما بصیرت افزا خواهد
بود و اگر معیار و شاخص مبتنی بر اصول اسلامی و انقلابی و ارزش های مسلم
نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، محور اشتراک و وحدت و همبستگی، اصلح خواهد
بود نه صالح رأی آور.
آلیا، نماینده مجلس شورای اسلامی و از
اعضای جبهه پایداری در گفت و گو با صابرنیوز، روند انتخاب اصلح را که منجر
به معرفی دکتر لنکرانی توسط جبهه پایداری گشت، تشریح نمود. وی در ادامه به
بیان موضع جبهه پایداری نسبت به روش هایی مانند نظرسنجی و ... و پاسخ به
شبهاتی که به رجل سیاسی بودن لنکرانی وارد می سازند، پرداخت. متن مصاحبه
خبرنگار صابرنیوز با این عضو جبهه پایداری را، به استحضار مخاطبان گرامی می
رسانیم:
ساز کار و انتخاب و معرفی آقای دکتر لنکرانی از طرف جبهه پایداری چگونه بود؟
این فرایند بیش از 3ماه طول کشید کلیه
شخصیت هایی که احتمال کاندیداتوری آنها می رفت، با معیارها و شاخص های بر
گرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نیز حضرت امام (ره) مورد سنجش و
ارزیابی قرار گرفتند و نهایتاً دکتر لنکرانی حائز بالاترین رتبه شد. وقتی
جبهه پایداری تمام کاندیداهای احتمالی را مورد ارزیابی قرار داد، لنکرانی
بالاترین رتبه را آورد. البته آقایان مهندس فتاح و دکتر جلیلی نیز با
اندکی تفاوت به عنوان نفرات بعدی در رأس جدول ارزیابی بودند که طبق
توضیحاتی که در رسانه ها منعکس شده است آن بزرگوران عرصه را به دکتر
لنکرانی سپردند.
ویژگی های نامزد اصلح طبق معیاری جبهه پایداری کدام است؟
آنچه مورد مطالبه مردم و رهبری است؛
یعنی مبنا قراردادن ارزش های اسلامی ، ساده زیستی ، استکبار ستیزی ، داشتن
سابقه مدیریتی قوی در اموراجرایی دغدغه مشکلات مردم.
آیا برآورد یا نظر سنجی و یا ارزیابی از رای آوری دکتر لنکرانی دارید؟
اصل برای اعضاء جبهه پایداری یافتن اصلح
بود. نکته مهم دیگر تکلیف محوری است و ما مأمور به وظیفه ایم نه نتیجه.
همانطور که بارها تأکید شده قائل به نظر سنجی نیستیم. اصلح چناچه رأی
بیاورد نعم المطلوب و اگر رأی نیاورد گذر زمان و آنچه اتفاق می افتد، اگر
چه ممکن است هزینه هایی برای جامعه در بر داشته باشد، اما بصیرت افزا خواهد
بود و اگر معیار و شاخص مبتنی بر اصول اسلامی و انقلابی و ارزش های مسلم
نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، محور اشتراک و وحدت و همبستگی، اصلح خواهد
بود نه صالح رأی آور.
گاهی مطرح می شود که سابقه وزارت نمی تواند به عنوان معیار رجل سیاسی لحاظ شود، نظر شما چیست؟
هوشمندی سیاسی تا حدود زیادی ذاتی است و
تدین و دوری از نفاق، موجب بروز و ظهور مواضع سیاسی به حق و به موقع می
شود اما به لحاظ سوابق همه می دانیم که وزیر کارامد، در عملکرد دولت و
تصویب پیشنهادات مختلف سیاسی ، اقتصادی فرهنگی ، بین المللی ، دفاعی و...
نقش آفرین و مؤثر است، مضاف برآن حضور در مجامع بین المللی و اجلاس های
جهانی مبین جایگاه و تأثیر گذاری سیاسی این مسئولیت است. باید به این نکته
اشاره کرد که در این موضوع نباید معیارهای شخصی و حزبی و باندی را ملاک
قرار دهیم. در انتخابات دوره نهم می گفتند شهردار رجل سیاسی محسوب نمی شود
ولی الان می گویند شهردار جزء رجل سیاسی و وزیر جزء رجل محسوب نمی شود که
به نظر من این همان اعمال نظر های شخصی است و باید در این موارد همه مطیع
قانون باشیم.
نظر شما در مورد بعضی اظهار نظر ها در مورد ائتلاف با جبهه پایداری چیست؟
ائتلاف از مقوله ساز وکارهای تحزب غربی
است. در ساختار اسلامی همیشه اصلح ملاک بوده است و ما هم که با عنایات
مراجع، اصلح را برای این امر مهم آقای لنکرانی می دانیم. بحث بعدی این است
که این گونه بحث بیشتر در جهت تخریب است تا تقویت و اتحاد زیرا جبهه
پایداری مقید به حفظ ارزش ها و عدول نکردن از خطوط قرمز است. برای ما بسیار
مهم است که شخص کاندیدا ساده زیست باشد مدیر و ولایت مدار باشد و یا در
زمان فتنه چه موضعی گرفته است و... و لذا بنا به توضیحات داده شده بحث
ائتلاف در دستور کار جبهه پایداری قرار نگرفته است.