کد خبر: ۱۳۰۰۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
«سرجیت سنگ» که 16 سال به اتهام جاسوسی برای هند در پاکستان زندانی شده بود، توسط هم‌سلولی‌هایش کشته شد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، سرجیت سنگ جاسوس هندی که در بیمارستان «جناح» پاکستان تحت درمان بود بعد از شش روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ جان سپرد.

این مرد هندی بعد از درگیری با تعدادی از زندانیان در زندان «کوت لکپت» پاکستان به‌شدت زخمی شد و بعد از شش روز بر اثر شدت جراحات وارده و ضربه مغزی جان باخت.

گفته می‌شود که سرجیت سنگ در انفجار تروریستی سال 1990 که موجب کشته شدن 14 شهروند پاکستانی شد دست داشته است.

دادگاه پاکستان اگرچه حکم اعدام این جاسوس را صادر کرده بود اما چون وی برای هند از ارزش زیادی برخوردار بود و اطلاعات زیادی درباره نحوه عملکرد سازمان اطلاعات هند داشت از اعدام وی صرف نظر شد.

این موضوع به قدری برای هندی‌ها مهم بود که احزاب مخالف دولت هند خواهان برکناری «مان موهان سینگ» نخست وزیر این کشور به علت ناتوانی در بازپس‌گیری سرجیت شده بودند.

«سید اکبرالدین» سخنگوی وزارت خارجه هند نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد که این کشور خواهان انجام تحقیقات دقیق به منظور شناسایی عوامل این حادثه است.

خانواده سرجیت سنگ اعلام کرده‌اند که از مرگ فرزندشان در پاکستان بی‌اطلاع بودند و بنابراین دولت هند باید اقدامات لازم را برای انتقال جسد سرجیت سنگ از پاکستان انجام دهد.

این  در حالی است که پاکستان امروز تصمیم قطعی خود را درباره تحویل دادن جسد جاسوس هندی اعلام خواهد کرد.

اگرچه هند و پاکستان که دشمنان دیرینه یکدیگر محسوب می‌شوند مدتی است درصدد بهبود روابط فیمابین هستند اما این موضوع ممکن است بار دیگر مشکلاتی در روابط 2 کشور ایجاد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها