کد خبر: ۱۳۰۰۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
یکی از اتهامات همیشگی اپوزیسیون نسبت به رسانه های ایران، سانسور اخبار می باشد اما در عمل، خود آنها چقدر به آن پایبندند؟
به گزارش 598 به نقل از رادیو دیروز، رادیو فردا که ظاهراً قدرت تحلیلش متناوب بوده و فقط به اقتضای منافعش فعال می شود، بدون لحظه ای تامل در گفته های برخی از مهره های خود، اقدام به درج هر نوع اظهار نظری از آنان می کند. اظهار نظر هایی که هرچه می خواهند باشند، فقط به براندازی نظام و یا به تزلزل آن کمک نمایند. حال احترام به شعور مخاطب چه جایگاهی دارد؟ فقط سازمان سیا می داند و بس!

رادیو فردا اقدام به درج زیاده خواهی های خاتمی فتنه گر نموده که ظاهراً پس از اینکه غالب اصلاح طلبان به منقضی شدن تاریخ مصرف وی رسیده، از او عبور کرده و به فکر جایگزینی اش با هاشمی افتاده اند، حرفهایی زده که اعلام کند هنوز هم کورسویی از امید برای خرابکاری در وجودش باقی مانده است! وی در اظهاراتی عجیب، که رادیو فردا آن را  طی خبری با تیتر "محمد خاتمی: از جمهوریت برای رسیدن به ریاست‌جمهوری دست نمی‌کشم" نقل می نماید، عنوان نموده:

"از جمهوریت مصرح در قانون اساسی برای رسیدن به ریاست جمهوری دست نمی‌کشد و اسلامی که او می‌شناسد با جمهوریت سازگار است. اگر قرار باشد از جمهوریت مصرح در قانون اساسی دست بکشد، عطای ریاست جمهوری را به لقایش خواهد بخشید."

رادیو فردا اگرچه می داند گدایی را که در ده راه نمی دهند نمی تواند سراغ خانه کدخدا را بگیرد، اما هر آنچه وی اظهار کرده نوشته تا هم شام شب خود را ردیف نماید و هم ضربه ای بر مقبولیت نظام البته به زعم خود وارد نماید. نظامی که از ابتدا مزین به نام جمهوری اسلامی بوده و در تاریخ خود حداقل در هر سال یک انتخابات را ثبت نموده! رادیو فردا در ادامه می نویسد:

وی گفت: «ما در جمهوری اسلامی بسر می‌بریم. جمهوری اسلامی مبنایی دارد: قانون اساسی. هرکس که می‌آید در چارچوب قانون اساسی باید عمل کند. هدف ما اجرای همه‌جانبه قانون اساسی است. کسی نمی‌تواند پایبند به قانون اساسی نباشد و به صحنه بیاید.»

نکته عجیب آنست که چطور رادیو فردا که همه گفته های پیشین فرماندهان رده چندم سپاه را هم به یاد دارد و مدام در اخبار خود به آن استناد می کند، امروز از ده ها عملکرد ضد قانون خاتمی در فتنه ۸۸ و مواضع قانون گریزانه وی که در تضاد آشکار با قانون اساسی بود، سخنی به میان نمی آورد! رادیو کذاب می نویسد:

رئیس جمهور پیشین ایران نشانه این تغییر را «جلوگیری از یکه‌تازی خشونتگران دروغ پردازی» دانسته که به گفته او «کارشان اتهام‌زنی و فحاشی و پرونده‌سازی» است.

حال سوال آنجاست که آیا تفکر ورشکسته جناح خاتمی و موسوی و کروبی (که نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شکست خوردند بلکه در انتخابات مجالس هفتم، هشتم و خصوصاً نهم، مشت محکمی از جانب امت بصیر دریافت نمودند) در وقایع سال ۸۸ یکه تازی کردند یا دیگران؟ به راستی آیا رادیو فردا آرشیو اخبارش را حذف نموده و ذهن تمامی کارکنان خود را نیز شست و شو داده که خشونت طلبی های این سه پیرمرد از کار افتاده را پس از انتخابات و فراخوان دادن های پیاپیِ آنان برای اغتشاش به عده ای جوان فریب خورده را به خاطر ندارد؟

محمد خاتمی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: «امروز آن که به نام انقلاب تهمت می‌زند و دروغ می‌گوید از مصونیت کامل برخوردار است. حتی علیه دروغ‌ها و تهمت‌ها شکایت هم شده، اما کسی برخورد نمی‌کند. و نیز این جریان می‌کوشد تا در همه جا نفوذ کند و دستگاه‌های مختلف را نیز تحت تأثیر قرار دهد. باید نظام با سعه صدر برخورد کند.»

و سوال دیگر آنجاست که آیا آقای خاتمی خود مصونیت ندارد؟ آیا وی و هم فکرانش مسوول خیانت های ۸۸ نبودند؟ وجهه بین المللی ایران را چه کسی لکه دار کرد و حال به جای طی نمودن دوران حبس، برای نظام، بی شرمانه شرط می گذارد؟ رادیو فردا در پایان می نویسد:

وی بار دیگر در واکنش به گروه‌ها و شخصیت‌هایی که از وی دعوت کرده‌اند در انتخابات نامزد شود، گفت: «باز هم تاکید می‌کنم اگر فردی را مردم بخواهند که بیاید ولی نگذارند و به هر قیمتی جلو او را بگیرند آیا امیدها به یأس تبدیل نمی‌شود؟ آیا امیدها از طرف کسانی که دل بسته بودند به کینه تبدیل نمی‌شود؟ باید اول کاری کنیم که کینه‌ها فروکش کند تا لااقل امکان بحث کردن فراهم آید. و اگر هم آن فرد بیاید ولی دستگاه‌ها و نهادها در برابر او بایستند نمی‌تواند مشکلات را حل کند و به مطالبات به حق مردم پاسخ دهد.»

حال باید از رادیو فردا پرسید، بی احترامی خاتمی و قماش وابسته به او به رأی حدود ۲۵ میلیون ایرانی در سال ۸۸ آیا باعث دلخوری نشد؟ آیا فقط مردم تا زمانی خوب و محترمند که به تفکرات غربی شما آری بگویند؟ سپس خاتمی فراموش می کند که تا چند لحظه پیش از قانون و پایبندی به آن صحبت کرده و در اظهاراتی موهن نسبت به قانون و اقدامات قوه قضائیه می نویسد:

وی گفت: «امیدوارم انتخابات موجب ایجاد فضایی شود که سوء تفاهم‌ها و دشمنی‌ها را کمتر کند و فضای امنیتی و فشار موجود که به زیان همه است تغییر یابد، در حالی که ما گاه خلافش را می بینیم؛ احضارها، تهدیدها و نیز شنیده‌ام که همین روزها عده‌ای را از بند عمومی به زندان انفرادی برده‌اند. چرا؟»

به راستی رادیو فردا چگونه چشمان اجاره ای خود را بر روی این همه تناقض می بندد و همه سخنان سراسر متضاد خاتمی را منتشر می کند؟ آیا در مرامنامه رادیو فردا جایگاهی برای تشخیص مخاطب هم تعریف شده است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها